اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۱۶۴۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

گاوصندوق خالی فوتبال

«ورشکستی» امروز به یکی از واژه‌های کلیدی در ادبیات فوتبال ایران تبدیل شده است.

شهروند: «ورشکستی» امروز به یکی از واژه‌های کلیدی در ادبیات فوتبال ایران تبدیل شده است. مدیران فدراسیون و سازمان لیگ در تمام سال‌های گذشته تلاش بسیار زیادی داشته‌اند تا نشان دهند که فوتبال در ایران حرفه‌ای شده و برای باشگاه‌ها هم مجوز حرفه‌ای صادر شده است. اما حالا با اوضاع نابسامان مالی و مدیریتی در فوتبال کشور، ‌به خوبی مشخص می‌شود که تمام این صحبت‌‌ها در سال‌های اخیر چیزی جز یک شعار از سوی مسئولان نبوده است.

اعتصاب در ٣ تیم لیگ برتری

بازیکنان فولاد خوزستان بعد از مساوی خانگی مقابل سیاه جامگان بالاخره سکوت خود را شکستند و اعلام کردند مدت‌هاست هیچ پولی از باشگاه نگرفته‌اند. نعیم سعداوی سرمربی این تیم هم از سمت خود استعفا داد. حالا بازیکنان فولاد تأکید کرده‌اند اگر مشکلات آنها از سوی مسئولان باشگاه حل نشود، در تمرینات شرکت نمی‌کنند و اگر این کار هم نتیجه‌ای نداشته باشد در مسابقات شرکت نخواهند کرد. نفت تهران با هدایت علی دایی دیگر تیمی است که این روزها بازیکنانش دست به اعتصاب به خاطر مشکلات مالی زده‌اند. شاگردان دایی که در طول این فصل بارها با مدیریت باشگاه برای گرفتن مطالبات‌شان وارد چالش شده‌اند دیگر حتی به میانجیگری سرمربی خود هم بی‌توجه بوده و حضور در تمرینات را تحریم کرده‌اند. مشکلات مالی تیم بحران‌زده انتهای جدولی صبای قم هم البته باعث اوج گرفتن بحران در این تیم شده‌ است.

وضعیت قرمز برای ٥ تیم دیگر

علاوه بر این ٣ تیم، سیاه‌جامگان،‌ استقلال خوزستان،‌ پدیده مشهد دیگر باشگاه‌های لیگ برتری هستند که بازیکنان آنها به خاطر عدم دریافت به موقع تعهدات خود در طول فصل دست به اعتصاب زده‌اند. استقلال تهران هم که به‌شدت با مشکلات بزرگ مالی دست و پنجه نرم می‌کند، از این قاعده مستثنی نبوده و بازیکنان مختلف تیم به شدت نسبت به شرایط باشگاه ناراضی هستند. پرسپولیس هم با وجود صدرنشینی و شرایط خوبی که تیم دارد، امسال نسبت به فصول گذشته آرامش مالی بیشتری داشته اما این تیم بزرگ مردمی پایتخت هم با بحران‌های مالی و بدهی‌‌های هنگفتی رو‌به‌رو است. اوضاع در لیگ دسته اول آزادگان بدتر از لیگ برتر است و آن‌جا تقریبا بیش از هشتاد‌درصد تیم‌ها با بی‌پولی دست و پنجه نرم می‌کنند.
تاج:اصراری به برگزاری لیگ برتر

با ١٦ تیم نداریم

شرایط نشان می‌دهد حجم بحران اقتصادی در فوتبال ایران بیشتر از گذشته شده است. نباید فراموش کرد که فدراسیون وسازمان لیگ به‌عنوان متولیان فوتبال کشور هم به شدت با مشکلات اقتصادی رو‌به‌رو هستند. با این حال مهدی تاج تلاش می‌کند با وصول مطالبات باشگاه‌ها از اسپانسر قبلی تبلیغات محیطی و به نتیجه رساندن مذاکرات برای گرفتن ارزش افزوده پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال ایران،‌ این نابسامانی مالی را مدیریت کند. با این حال او تأکید دارد تیم‌هایی که با مشکلات مالی و مدیریتی رو‌به‌رو هستند بعد از برقراری یک ثبات مالی در ساختار فوتبال ایران،‌ با جرایم سنگین مواجه خواهند شد. رئیس فدراسیون فوتبال به «شهروند» می‌گوید: «ما امسال تلاش کردیم جلوی افزایش بدهی باشگاه‌ها را بگیریم. به آنها گفتیم اگر می‌‌خواهید بازیکن جذب کنید، باید ١٠‌درصد بدهی‌های خود را تسویه کرده باشید.
خیلی‌ فشارها روی ما وجود داشت اما این قانون را اجرایی کردیم. فدراسیون هم با مشکلات مالی مواجه است که با گرفتن مطالبات‌مان از فیفا بخش اعظمی از آن برطرف خواهد شد. مذاکرات برای درآمد فوتبال از پخش تلویزیونی هم نتایج مثبتی داشته و با به نتیجه رسیدن آن کمک مالی قابل توجهی در اختیار باشگاه‌ها قرار خواهد گرفت. اما من جا دارد همین جا اعلام کنم که در فدراسیون فوتبال ما هیچ اصراری روی برگزاری مسابقات لیگ برتر با ١٦ تیم نداریم. ما در آینده با بسترسازی درست برای کمک به باشگاه‌ها و خروج آنها از بحران و رسیدن به یک ثبات ساختاری به آنها کمک می‌کنیم؛ ولی ‌قطعا با آنهایی که نتوانند مشکلات مالی خود را حل کنند قطع همکاری و از حضور آنها در لیگی که در آن حضور دارند جلوگیری خواهیم کرد».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج