۴۷۱۶۴۴
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

مدیریت پرسپولیس و برانکو الگوی لیگ

اینکه پرسپولیس امروز با شش امتیاز اختلاف در قیاس با تراکتور در صدر جدول قرار دارد و اگر در بازی یکشنبه هفته آینده تراکتور جدی‌ترین تعقیب‌کننده‌اش را شکست دهد اختلافش را به ۹ امتیاز می‌رساند، نتیجه چیست؟

ایران ورزشی: اینکه پرسپولیس امروز با شش امتیاز اختلاف در قیاس با تراکتور در صدر جدول قرار دارد و اگر در بازی یکشنبه هفته آینده تراکتور جدی‌ترین تعقیب‌کننده‌اش را شکست دهد اختلافش را به ۹ امتیاز می‌رساند، نتیجه چیست؟ این پرسش نگاه‌ها را به سمت و سوی نیمکت این تیم می‌برد. جایی که برانکو ایوانکوویچ در قامت سرمربی سررشته کلاف را در دست گرفته است.

پروفسور در پرسپولیس کاری را انجام داد که پیش‌ترها نه علی دایی کرد، نه حمید درخشان و نه حتی ژوزه مانوئل. حتی پرسپولیسی که به علی دایی سپرده شد به لحاظ بازیکن وضعیتی ایده‌آل‌تر از پرسپولیس امروز داشت و هزینه‌های بسیاری را هم روی دست مدیران وقت گذاشت اما آن پرسپولیس در لیگ هیچ گاه به توفیق نرسید در حالی که مایه‌های قهرمانی را هفته‌های بسیارمانده به پایان لیگ شانزدهم می‌توان در این پرسپولیس دید.

بعدها دیگر مربیانی همچون حمید درخشان هم هرگز نتوانستند با مجموعه‌ای از بازیکنان سرشناس لیگ پرسپولیس را به دستاورد مهمی برسانند اما برانکو ایوانکوویچ تمام معادلات فنی در پرسپولیس را برهم زده و در آستانه کسب موفقیتی است که سال‌ها است به حسرتی بزرگ بدل شده است. پرسپولیس پس از فصل هفتم دیگر رنگ قهرمانی در لیگ را ندیده است اما درست پس از هشت فصل آنها در آستانه تصاحب دوباره جام قهرمانی هستند. وضعیت امروز پرسپولیس بیش از همه مرهون دقت و ریزبینی سرمربی این تیم است اما نباید از مدیریت این باشگاه هم غافل شد. جایی که مدیران این باشگاه به رغم تمام انتقاد‌هایی که مطرح می‌شد، عالی‌ترین تصمیم ممکن را اتخاذ و رای به انتخاب برانکو دادند و با وجود ناکامی‌هایی که در هفته‌های پایانی لیگ پانزدهم رقم خورد اما به سرمربی خود اعتماد کردند تا پرسپولیس در مسیر درستی قرار بگیرد.

پرسپولیس امروز در واقع حاصل دو تدبیر است؛ اول ثبات در کادر فنی و دوم ثبات در کادر مدیریتی. ویژگی که در سال‌های اخیر استقلال کمتر داشته و همواره شاهد حاشیه‌های بسیاری در بخش‌های مدیریتی و فنی این باشگاه بوده‌ایم. اخیرا نیز با افشای ماجرای محرومیت این باشگاه از نقل و انتقالات میان فصل همه بی‌نظمی‌هایی که از آن سخن گفته می‌شد، آشکار گردید تا باور کنیم که میان استقلال و پرسپولیس تفاوتی است از زمین تا آسمان. پرسپولیس که هم در چارت مدیریتی خود می‌تواند در فصول آینده برای تیم‌های لیگ برتری الگو باشد و هم درحوزه فنی. بعید نیست که در سال‌های آتی مدیران باشگاه‌های لیگ برتری هم به دنبال مربیانی از جنس و تبار برانکو باشند تا شاید همین فوتبال زیبایی که در پرسپولیس می‌بینیم به دیگر تیم‌ها نیز تسری یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      اما نکته ی مهمی که فراموش کردید اینکه، برانکو مربی پاکی است و فوتبال پاک بازی می‌کند.

    • دانیال

      افرین محمود دقیقا زدی به خال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج