اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۲۵۱۸
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

زاید: روزهای اول نمی دانستم چه کار بزرگی کردم

مرد تاریخ ساز داربی‌های پایتخت دوست دارد یک بار دیگر برای پرسپولیس بازی کند. او دلتنگ دوران حضورش در این تیم است و پیشبینی می‌کند سرخپوشان داربی هشتاد و چهار را از حریف خود ببرند.

خبرگزاری ایسنا: ایمون زاید در سالروز داربی هفتاد و چهارم پایتخت که با زدن سه گل در آن تاریخ ساز شد از خاطرات خود در آن بازی علاقه‌اش برای بازگشت به ایران و شرایط کنونی خود صحبت کرد.

* ابتدا از شرایط خودت در تیم ایندی ایلون صحبت کن. فصل خوبی را در این تیم پشت سر گذاشتی.

من شرایط خیلی خوبی دارم. فصل گذشته واقعا برای من خوب بود. در ۳۱ بازی برای تیمم پانزده گل زدم و فکر می‌کنم آنقدر خوب بودم که در پایان فصل برای جایزه ارزشمندترین بازیکن فصل نامزد شدم و در نهایت در تیم منتخب فصل قرار گرفتم. یک سال‌ دیگر با ایندی ایلون قرارداد دارم و می‌خواهم فصل آینده حتی بهتر باشم. می‌خواهم در فصل بعد ۲۰ گل بزنم و بهترین بازیکن لیگ باشم و امیدوار باشم که سال بعد از آن بتوانم به ایران برگردم و یک فصل دیگر بازی کنم.

* خیلی جالب است که هنوز علاقه‌ات نسبت به ایران از دست نداده‌ای و می‌خواهی باز هم در لیگ برتر بازی کنی.

من عاشق دوران حضورم در ایران هستم و زمانی که دوستانم، همبازیانم و یا سایر مردم از من در مورد ایران سوال می‌کنند همیشه چیزهای مثبت می‌گویم و همیشه وابستگی و علاقه خاصی به ایران و به ویژه‌ پرسپولیس دارم. این رویای من است که یک بار دیگر برای تیم فوتبال پرسپولیس بازی کنم، اما اگر قرار است این رویا به حقیقت بپیوندد باید در همین سال یا نهایتا سال بعد رخ دهد. من رویاهایم را باور دارم. همانگونه که به داربی ایمان دارم. هیچ وقت از این آرزو دست بر نمی‌دارم و اگر بتوانم فصل آینده در لیگ NASL بهترین بازیکن باشم و گل‌های زیادی را بزنم آن وقت پرسپولیس برای من دوباره یک واقعیت خواهد بود نه رویا.

* بازی‌های پرسپولیس و لیگ ایران را دنبال کرده‌اید.

من همیشه در طول این چند سال بازی‌های پرسپولیس را دنبال کرده‌ام. امسال آنها بسیار قدرتمند بودند و ثبات خاص در بازی این تیم می‌بینم. شاید در سال‌های قبل نوسانی در نتایج پرسپولیس وجود داشت، اما فکر می‌کنم که در فصل گذشته و امسال پرسپولیس به هماهنگی لازم رسیده است و به نظر من در پایان فصل قهرمان خواهند شد.

* پرسپولیس باید در مهم‌ترین مقطع فصل باید چهار بازی مهم در مقابل تراکتورسازی، استقلال، سپاهان و الهلال انجام دهند. فکر می‌کنی نتیجه‌ این بازی‌ها چه خواهد شد؟

هر چهار بازی بسیار سخت و مهم هستند. من سابقه بازی مقابل این چهار تیم را دارم و می‌دانم که هر کدام از قابلیت‌هایی برخوردار هستند، اما مطمئن هستم که پرسپولیس نتایج خوبی در این چهار بازی کسب می‌کند.

* امروز سالگرد آن داربی خاطره انگیز با عملکرد بی نظیر تو است که توانستی با زدن سه گل نام خودت را در تاریخ داربی تهران ثبت کنی.

شاید باورتنان نشود، ولی من بعد از این که از ایران رفتم روزی نیست که به آن بازی و به آن ۱۰ ‌دقیقه فکر نکنم. یک بار دیگر هم این موضوع را در مصاحبه با شما گفته بودم که در آن بازی قبل از این که گل اولم را بزنم دنیزلی می خواست من را تعویض کند. حسین بادامکی داشت آماده می‌شد که به جای من به زمین بیاید، اما تصمیم دنیزلی عوض شد و من در زمین ماندم و در عرض دو ‌دقیقه دو گل به استقلال زدم. بعد از بازی در رختکن و همچنین در هتل بازیکنان به من می‌گفتند که هنوز نمی‌دانی که چه کار بزرگی انجام داده‌ای و واقعیت هم این بود که در آن زمان نمی‌دانستم که چه کاری کرده‌ام، اما الان که پنج سال از آن شب می‌گذرد هر روز بیشتر و بیشتر به اهمیت گل‌هایم در آن بازی پی بردم. من در حال‌ حاضر از طریق اینستاگرام با هواداران پرسپولیس ارتباط دارم. آنها فوق‌العاده‌اند. همیشه از من به خوبی یاد می‌کنند و واقعا برای قرار گرفتن در میان آنها خیلی دلتنگم. دوست دارم برای یک بار دیگر هم که شده برای پرسپولیس و هوادارانش بازی کنم.

پیام‌های مردم در فضای مجازی واقعا حس خاصی به من می‌دهد. به همین خاطر نمی‌توانم به برگشتن به ایران فکر نکنم.

* آیا شناختی از برانکو ایوانکوویچ دارید و عملکرد او را در مقایسه با سایر مربیان پرسپولیس چطور ارزیابی می کنید؟

من شناخت چندانی از ایوانکوویچ ندارم. بنابراین نمی‌توانم به طور دقیق راجع‌ به او نظری بدهم، اما فقط این را می‌توانم بگویم که او کار بزرگی در پرسپولیس انجام داده است و در یک جمله فرهنگ بردن را در این تیم جا انداخته است.

* تیم‌ ‌ملی ایران با کارلوس کی‌روش به دومین صعود متوالی به جام جهانی فکر می‌کند. نظرت راجع‌ به شرایط ایران چیست؟

ایران در گروهش تا به حال عالی کار کرده است. آنها در آینده سه بازی خانگی دارند که من فکر می‌کنم در هر سه بازی پیروز خواهند شد به ویژه‌ این که فضای حمایتی در ورزشگاه آزادی کار هر تیمی را مقابل ایران سخت می‌کند. البته بازی خارج از خانه برابر کره جنوبی بسیار سخت است، اما من حدس می زنم که از پنج بازی باقی‌ مانده ایران در چهار بازی پیروز شود.

* زمزمه‌هایی مبنی بر کناره‌گیری کارلوس کی‌روش از تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به دلیل اختلاف برانکو مشکلات متعددی در برنامه‌های آماده سازی وجود داشته است. نظر تو راجع‌ به آینده تیم‌ ‌ملی با حضور کی‌روش چیست؟

فکر نمی‌کنم کسی در این موضوع شک داشته باشد که کی‌روش با تیم‌ ‌ملی ایران عالی کار کرده است و تیم‌ ‌ملی به او نیاز دارد. او همه چیز را درباره فوتبال ایران می‌داند و من فکر می کنم که فدراسیون فوتبال باید واقعا برای ماندن او تلاش کند و کی‌روش را راضی نگه دارد، چون این به نفع فوتبال ایران است.

* و سوال آخر. پیش‌بینی‌ات از داربی هشتاد و سه چیست؟

به نظر من پرسپولیس در این فصل در خیلی از زمینه‌ها از استقلال بهتر بوده است. با این حال داربی همیشه داربی است و همان طور که ما در داربی پنج سال پیش در جدول رده‌بندی عقب‌تر از استقلال بودیم و این تیم را بردیم استقلال هم ممکن است به خاطر شرایط ویژه‌ داربی روند بازی را به سود خود کند، اما پیش‌بینی من برد پرسپولیس است و قهرمانی این تیم در پایان فصل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فضولباشی

      معلومه که شاهکار کردی...لنگیا رو از سالها حقارت نجات دادی عزیز دل

    • غلامی

      بقول قلعه نوعی لعنت بر انهاییکه در تیم استقلال بودند ولی به تیم استقلال خیانت کردند.

    • آرشا

      بزرگترین تیم ایران رو شکست دادین بزرگترین افتخار لونگه اینکار

      پاسخ ها

      • علی

        از چه نظر بزرگتر؟از نظر تشکیلات مافیا داشتن اگه میگی کاملا درسته احسنت...

    • مجی

      بایدم طرفداری کیسه بسوزن چون تا چند وقت بعد از اون باخت پماد سوختگی نایاب شده بود

    • بدون نام

      اخی دلم براتون میسوزه کیسه کشای بدبختو بی عرضه
      اخه شمایی که توده دقیقه ده نفره 3تاگل میخوری

    • محمد

      ولی ده دقیقه سه تاگل از یک نفر خوردن خیلی کیسه ها را سوزانده منو تو غمتون شریک بدانید.

    • آرشا

      تیمهای بزرگ از گرفتن جامهای مختلف لذت میبرند و تیمهای کوچک از شکست دادن تیمهای بزرگ (پلاتینی)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج