اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۴۱۹۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فتح دربی ایتالیا توسط اینتر؛ رؤیا یا واقعیت؟

دربی ایتالیا در پیش است و اینتر میهمان یوونتوس خواهد بود. آیا اینتر تحت هدایت استفانو پیولی می تواند در تورین پیروز شود؟

وبسایت نود: دربی ایتالیا در پیش است و اینتر میهمان یوونتوس خواهد بود. آیا اینتر تحت هدایت استفانو پیولی می تواند در تورین پیروز شود؟

کلاسیک ترین دربی فوتبال ایتالیا در پیش است. «دربی ایتالیا» در هفته بیست و سوم سری آ برگزار خواهد شد و یوونتوس برای گرفتن انتقام آن شکست تلخ در جوزپه مه آتزا، به مصاف تیم آماده اینتر می رود. بر خلاف چند تقابل پیشین این دو تیم طی سال های اخیر، این بار هیچ کس با قاطعیت رأی به شکست نراتزوری مقابل بیانکونری نمی دهد. اینتر با استفانو پیولی دگرگون شده و دیگر خبری از آن نگون بختی های دوران کوتاه فرانک دی بوئر نیست.

اگر باخت اخیر اینتر مقابل لاتزیو در کوپا ایتالیا را فاکتور بگیریم، شاگردان استفانو پیولی عملکرد بی نظیری را از ماه دسامبر به بعد داشته اند. پس از باخت ۳-۰ اینتر به ناپولی در هفته پانزدهم سری آ، بسیاری از تیفوسی های نراتزوری از سرمربی جدیدشان قطع امید کردند اما یک هفته بعد، خوشبختی های اینتر آغاز شد و آنها ۹ برد پیاپی را در کلیه رقابت ها (لیگ اروپا، سری آ و کوپا ایتالیا) به دست آوردند. برخی می گویند که حضور اینتر در لیگ اروپا یک عامل مزاحم برای مسابقات داخلی این تیم بوده و دقیقاً پس از حذف یاران پیولی از رقابت های اروپایی، روند توفانی اینتر آغاز گردید.

فتح دربی ایتالیا توسط اینتر؛ رؤیا یا واقعیت؟

هواداران اینتر از روند نتایج تیم محبوبشان بسیار راضی هستند و استفانو پیولی به سرعت در دل این هواداران جا پیدا کرده است اما هنوز هم برخی منتقدین می گویند که اینتر طی این ۹ برد پیاپی، به جز لاتزیو با تیم قدرتمند دیگری رو به رو نشد. گفتنی است که شاگردان پیولی ابتدا لاتزیو را در سری آ با حساب ۳-۰ شکست دادند اما در تقابل اخیر این دو تیم در کوپا ایتالیا (جام حذفی)، نوبت انتقام گیری لاتزیو و پاره شدن نوار بردهای اینتر بود. اینتر با شکست مقابل لاتزیو عملاً از کوپا ایتالیا هم کنار رفت تا از این پس، تمرکز نراتزوری صرفاً بر روی مسابقات سری آ باشد.

روند رؤیایی اینتر طی دو ماه اخیر باعث شده تا آبی و مشکی های شهر میلان پس از ۷ برد پیاپی در سری آ و ۵ کلین شیت طی این ۷ بازی، به رتبه چهارم جدول صعود کرده و اگر به همین روند ادامه دهند، احتمالاً مدعی نایب قهرمانی و چه بسا قهرمانی لیگ باشند. در این مسیر دشوار، نوبت بزرگ ترین آزمون استفانو پیولی و شاگردان وی فرار رسیده است. وقتی پیولی روی نیمکت اینتر نشست، خیلی ها شک داشتند که او در این باشگاه بزرگ به موفقیت برسد اما نتایج اخیر، خلاف آن نظریه را اثبات می کند. جیجی سیمونی سرمربی اسبق اینتر می گوید که پیولی از جنس اینتر بوده و روح تازه ای به کالبد نراتزوری دمیده است.

فتح دربی ایتالیا توسط اینتر؛ رؤیا یا واقعیت؟

استفانو پیولی هم درباره دیدار مقابل یوونتوس گفته که این بازی برای اینتر، فراتر از ۳ امتیاز و حتی فراتر از یک دربی بزرگ همچون «دربی ایتالیا» است. پیولی درباره اهمیت این بازی اغراق نکرده و کاملاً حقیقت را می گوید. دربی ایتالیا فارغ از تاریخ و اهمیت نمادین همیشگی، این بار از لحاظ جدول مسابقات نیز دارای اهمیت به سزایی شده است. شکست یوونتوس در تورین طی دو فصل اخیر برای هر تیمی، یک رؤیای نسبتاً محال بوده و اگر اینتر به چنین موفقیتی دست یابد، با یک تیر چند نشان را خواهد زد؛

در مقابل رقیب یا دشمن دیرین پیروز می شود، روند بردهای پیاپی در سری آ را استمرار می بخشد، به صدر جدول نزدیک تر می شود، یوونتوس را دچار توقف و خسارتی بزرگ خواهد کرد، تلخی شکست مقابل لاتزیو و حذف از کوپا ایتالیا را به فراموشی می سپارد، به فاصله ۶ امتیازی با یوونتوس می رسد که یک فاصله قابل جبران است، روند ۲۷ برد خانگی پیاپی یوونتوس را متوقف می کند، از تیم های تعقیب کننده اش همچون لاتزیو پیشی گرفته و سهمیه اروپایی اش (ولو لیگ اروپا) تا حدودی تثبیت می کند و از همه مهم تر، عیار بالای خودش را به همگان اثبات کرده و به همه منتقدین نشان می دهد که موفقیت های دو ماهه اخیر اتفاقی نبوده و اینتر علاوه بر شکست تیم های کوچک یا متوسط، قادر به عبور از سد بزرگان نیز می باشد.

فتح دربی ایتالیا توسط اینتر؛ رؤیا یا واقعیت؟

اینتر در مسابقه رفت موفق شد که تحت هدایت دی بوئر سرمربی سابق خود، تیم یوونتوس را در ورزشگاه جوزپه مه آتزا شکست دهد و همان نتیجه موجب ابقای چند هفته ای این مربی هلندی شد. به همین دلیل، شاگردان استفانو پیولی از اعتماد به نفس مضاعفی برای «دربی ایتالیا» برخوردار هستند. مائورو ایکاردی و ایوان پریشیچ دو بازیکن فوق العاده آماده اینتر در فصل جاری محسوب می شوند. ایکاردی همواره در مقابل یوونتوس خوب بوده و طی ۸ تقابل با بانوی پیر، ۷ گل به ثمر رسانده است. حضور ادگاردو بائوسا سرمربی تیم ملی آرژانتین در تمرینات اینتر برای رصد مائورو ایکاردی موجب افزایش هر چه بیشتر روحیه این بازیکن هم می شود.

جالب این که گونزالو هیگوایین مهاجم یوونتوس می گوید که بازیکن های اینتر همچون رئال مادرید بازی می کنند ولی جیجی بوفون دروازه بان یوونتوس نحوه بازی اینتر طی دو ماه اخیر را حتی بهتر از بارسلونا و رئال مادرید می داند. این بازی را نبرد دو مهاجم آرژانتینی یعنی هیگوایین و ایکاردی لقب داده اند، دو بازیکنی که هر کدام ۱۵ گل در سری آ زده اما ۸ پاس گل ایکاردی در مقابل فقط یک پاس گل هیگوایین، نقش کلیدی آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

فتح دربی ایتالیا توسط اینتر؛ رؤیا یا واقعیت؟

اگر چه استفانو پیولی درباره اهمیت این بازی اغراق نکرده اما می توان اظهار نظرهای هیگوایین و بوفون درباره قیاس اینتر با رئال مادرید را نوعی اغراق دانست. یوونتوس هر ۲۷ بازی خانگی اخیر در سری آ را با پیروزی به پایان رسانده و حتی یک امتیاز هم به حریفان نداده است. شاید برای اینتر کسب یک نتیجه مساوی در تورین نیز موفقیت بزرگی باشد و امید هواداران نراتزوری برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را افزایش دهد. جالب این که یوونتوس پس از باخت ۲-۱ در دیدار رفت مقابل اینتر، مجدداً اوج گرفت و طی ۹ مسابقه بعدی سری آ به ۸ پیروزی دست یافت.

معمولاً بانوی پیر پس از هر شکست در این فصل به اوج می رسد و گواه این مدعا، ۳ برد قاطعانه اخیر می باشد که پس از باخت دردناک مقابل فیورنتینا رقم خورده است. یوونتوس با تغییر سیستم به ۱-۳-۲-۴ توانست رضایت خاطر هوادارانش را تأمین کند. یکی از نقاظ ضعف یوونتوس در شکست مقابل جنوا، فیورنتینا و میلان شروع ضعیف بازی بود اما دقیقاً همین نقطه ضعف شاگردان ماسیمیلیانو آلگری طی ۳ بازی اخیر تبدیل به نقطه قوت آنها شده و جالب این که همه گل های یوونتوس پس از تغییر سیستم، در نیمه اول به ثمر رسیده اند.

فتح دربی ایتالیا توسط اینتر؛ رؤیا یا واقعیت؟

اوضاع اینتر از این حیث کاملاً برعکس بوده و هر سه برد اخیر شاگردان پیولی در بیرون خانه، با تکیه بر گل ها در نیمه دوم بازی رقم خورده است. پیولی تأکید ویژه ای بر استحکام دفاعی دارد و برنامه های اینتر در جلوی دروازه حریفان در اولویت بعد قرار می گیرد. آلبرتو دی ویتا فوتبال نویس ایتالیایی بر اساس آمار و ارقام نشان داده که تعداد شوت های داخل چارچوب دروازه اینتر در دوران پیولی نسبت به دوران دی بوئر افزایش یافته است.

یوونتوس در این فصل، ۱۰ گل را از طریق ضربات شروع مجدد به ثمر رسانده و ۵ گل را از طریق ضربات کرنر دریافت کرده است. بنابراین بازیکن های اینتر به ویژه گری مدل باید مراقب باشند تا خطاهای بی مورد در حوالی محوطه جریمه مرتکب نشوند. اگر چه پُست اصلی روبرتو گالیاردینی و مارسلو بروزوویچ، هافبک دفاعی نیست اما وظیفه اصلی آنها مهار حرکات پائولو دیبالا است.

فتح دربی ایتالیا توسط اینتر؛ رؤیا یا واقعیت؟

استفانو پیولی به عنوان سرمربی هرگز مقابل یوونتوس پیروز نشده اما او در کمال اعتماد به نفس از شکست یوونتوس در صد و شصت و هشتمین «دربی ایتالیا» سخن می گوید. بدون شک دربی ۱۶۸ ایتالیا یک مسابقه ۶ امتیازی و حتی بیشتر است و هر تیمی که پیروز شود، خوشبخت ترین هواداران دنیا را خواهد داشت. اینتر در مسابقه رفت توانست در بدترین اوضاع ممکن از سد یوونتوس عبور کند.

حال این پرسش مطرح است که آیا نراتزوری در بهترین روزهای ممکن، قادر به شکست یوونتوس و ثبت اولین دابل (پیروزی در هر دو بازی رفت و برگشت لیگ) مقابل بیانکونری طی ۱۲ سال اخیر خواهد بود یا خیر؟ آیا یوونتوس برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۲ و پس از ۴۹ بازی پیاپی در تورین، شکست خواهد خورد؟ آیا باز هم اینتر حماسه نوامبر ۲۰۱۲ را در تورین تکرار خواهد کرد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج