adexo3
۴۷۸۴۹۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

این است شهرآورد کم‌نظیر تهران

اگر برانکو ایوانکوویچ و علیرضا منصوریان درست تصمیم بگیرند نسخه جدید شهرآورد تهران یک بار دیگر از اکثر شهرآوردهای جهان نه لزوما به لحاظ فنی اما از منظر فضاسازی موفق‌تر عمل خواهد کرد و برای دو ساعت ایران را به حالت توقف درخواهد آورد.

ایران ورزشی: انواع شهرآوردها را در فوتبال جهان داریم، در آرژانتین بر سر مسابقه بوکاجونیورز و ریورپلاته که هر دو از بوینوس آیرس می‌آیند، تماشاگران گاه حتی از روی سکوها به سمت یکدیگر تیراندازی هم کرده‌اند و در شهرآورد ایتالیا، یوونتوس و اینترمیلان به چشم یک دشمن (و نه رقیب) به یکدیگر نگریسته‌اند و حتی در شهرآورد توأم با ادب و متانت ایالت «رور» آلمان بوروسیادورتموند و شالکه راهی را طی کرده‌اند که لفظ دوستانه برای توصیف آن مناسب جلوه نمی‌کند و از ال‌کلاسیکو هم چیزی نگوییم بهتر است زیرا از زمانی که برخی هواداران از روی سکوها سر یک خوک مرده را به سمت لوییس فیگو پرت کردند، سال های مدیدی نمی‌گذرد و تنها جرم این پرتغالی نامدار این بود که تغییر باشگاه داده و از بارسلونا به رئال آمده بود یعنی یکی از دو ضلع ال‌کلاسیکو را به مقصد دیگری ترک گفته و این گناه نابخشودنی (!) را مرتکب شده بود.
با این حال عصر امروز همه این شهرآوردها و همچنین شهرآورد منچستر (یونایتد -سیتی)، شهرآورد بندر لیورپول (لیورپول - اورتون)، شهرآورد لندن (آرسنال- تاتنهام) و همچنین جنگ سنتی پاری‌سن‌ژرمن با مارسی در فرانسه و دوئل پورتو با بنفیکا در پرتغال را فراموش کنید و حواس‌تان را به پیکار ناسیونال - پنارول در اروگوئه هم معطوف نسازید زیرا این آخری کهنه شده است و قبلی‌ها هم با صدها جذابیت خود به شهرآورد کم‌نظیر تهران نمی‌رسند. مسابقه‌ای که هر چند حاشیه‌های زیادی داشته اما جذاب است و خوشبختانه در ادوار اخیرش بیشتر بانی خیر بوده تا منشأ شر و حتی تعداد گلزنی‌ها هم در آن افزایش یافته است.

فراخواندن دو سو به آرامش کاری بایسته اما عبث است زیرا در گرماگرم حوادث فراوان مسابقه این توصیه از یادها می‌رود و در نتیجه فقط باید از دو تیم خواست که خودشان باشند. پرسپولیس در کل فصل زیبا بازی کرد و استقلال هم پس از شروعی ضعیف و ادامه‌ای ضعیف‌تر دو ماه و نیم است که بهتر کار می‌کند.

اگر برانکو ایوانکوویچ و علیرضا منصوریان درست تصمیم بگیرند نسخه جدید شهرآورد تهران یک بار دیگر از اکثر شهرآوردهای جهان نه لزوما به لحاظ فنی اما از منظر فضاسازی موفق‌تر عمل خواهد کرد و برای دو ساعت ایران را به حالت توقف درخواهد آورد.

دو ساعتی که تمامی چشم‌ها معطوف به نبرد جدید دو بزرگ نامدار و قدیمی فوتبال خواهد بود و برنده اصلی ورزش ایران است که ثابت می‌کند پویا و هیجان‌ساز است و بهترین‌ها را در اختیار دارد. این البته یک «ثروت» است به شرطی که مجریانش عدالت‌مند باشند و سران ورزش از شور فراوان آن برای ارتقای کل ورزش کشور بهره‌ گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج