اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۸۴۹۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

شام مشترک و حالا عصرانه مشترک

بعد از آن شام مشترک سرخابی‌ها حالا استقلال و پرسپولیس به ناهار مشترک دعوت شده‌اند. وعده‌ای که برخلاف آن میهمانی چهارشنبه شب دیگر با شوخی و خنده و عکس‌های سلفی همراه نخواهد بود.

ایران ورزشی: بعد از آن شام مشترک سرخابی‌ها حالا استقلال و پرسپولیس به ناهار مشترک دعوت شده‌اند. وعده‌ای که برخلاف آن میهمانی چهارشنبه شب دیگر با شوخی و خنده و عکس‌های سلفی همراه نخواهد بود. منوی این ناهار یک سویش شیرینی است و یک سویش تلخی و هر تیمی زرنگ‌تر باشد وعده شیرین‌تر نصیبش خواهد شد و تنبل‌ها باید وعده تلخ را برگزینند. شاید هم شیرینی و تلخی تومان نصیب دو تیم شود و این بازی نیز به مانند بسیاری از نبردهای دو تیم به تساوی بینجامد. دور از ذهن هم نیست که شهرآورد ۸۴ نتیجه‌اش به تساوی ختم شود، این احتمال جدی ارتباط مستقیم دارد با آن شام مشترک؛ شامی که به جای کاستن از حاشیه‌ها خود عاملی بود در راستای ایجاد نگرانی دوباره به احتمال خلق یک تساوی دیگر. گرچه نباید از تفاوت‌های فنی دو تیم غافل بود. با تیم‌هایی مواجهیم که از نظر تاکتیکی و هارمونیک شرایط یکسانی با هم ندارند.

با اینکه استقلال ۳ بازی اخیر خود در لیگ را با نتایجی قاطع پیروز شده و پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را هم برده است اما تیم در ید منصوریان از داشتن بازیکنان تعیین کننده در مضیقه است و آن بردها را نباید دلیلی قطعی برتحولات فنی استقلال دانست.

اگر در استقلال بتوان بازیکنانی همچون رحمتی، ابراهیمی، حیدری و شاید کاوه رضایی را متمایزتر از دیگران نامید، در پرسپولیس این تعداد به عدد 8 می‌رسد. به این اسامی بنگرید؛ بیرانوند، حسینی، ماهینی، رضاییان، مسلمان، طارمی، امیری و رفیعی. فرشاد احمدزاده و انصاری هم هستند اما به طور قطع می‌توان آن 8 نفر را مردان تاثیرگذار ترکیب پرسپولیس نامید. در مقابل این انبوه بازیکن که دست برانکو را برای ارائه نمایشی ایده‌آل باز گذاشته، منصوریان به آن چهار نفر بیشتر تکیه کرده است. در این میان شاید سطح اتکای منصوریان به دروازه‌بانش بیش از سایرین باشد، دروازه‌بانی که اگر روی فرم باشد و برخلاف شهرآوردهای گذشته از او اشتباه‌های مهلکی سرنزند، می‌تواند نتیجه را به سود استقلال برگرداند. در حقیقت بزرگترین نقطه اتکای استقلال دروازه‌بانش است. جایی که حساس‌ترین منطقه نیز محسوب می‌شود و کوچکترین اشتباهی ممکن است نتیجه نامناسبی برای آبی‌ها به همراه داشته باشد.

منصوریان حقیقتا در مقابل سیل عظیم بازیکنان آماده برانکو کار دشواری دارد و اگر تعارف را کنار بگذاریم او امروز با تیمی مواجه خواهد بود که از نظر فنی با تیمش قابل قیاس نیست. البته استقلال یک شانس دیگر هم دارد. اینکه جوان‌های تازه از راه رسیده؛ بازیکنانی همچون زکی پور، حقدوست، برزای، اسماعیلی، نورافکن و محسن کریمی همه معادلات را برهم بزنند و در این میدان بزرگی کنند. یکی از خاصیت‌های پنهان شهرآوردها هم همین است و گاهی بازیکنانی که کمتر به آنها امید رفته در نقش ناجی ظاهر شده‌اند.

از یاد نمی‌بریم که در گذشته بازیکنانی همچون سید عباسی، بهنام طاهرزاده، روانخواه، حتی امید عالیشاه و علی علیپور با گل‌های سرنوشت‌ساز خود تاریخ‌ساز شده‌اند. در این بازی هم بعید نیست که جوان‌های استقلال برای اثبات خود دست به کارهای بزرگی بزنند و سرنوشت این بازی را تغییر دهند.

مساله‌ای که در بازی امروز ممکن است آزاردهنده باشد، احتمال بارندگی شدید در تهران است. پیش بینی شده که در بازی امروز برف ببارد. اگر بارش‌ها طبق پیش‌بینی جلو برود، قوای بدنی تاثیر بسیاری در نتیجه خواهد داشت و تیمی پیروز خواهد بود که تاب دویدن در این شرایط را داشته باشد.

استراحت نیز فاکتور مهمی است که پرسپولیسی‌ها به خوبی از آن بهره می‌برند. برانکو و شاگردانش از یکشنبه هفته پیش تا به امروز فرصت 7 روز استراحت کامل را داشته‌اند اما استقلالی‌ها فقط 4 روز کامل استراحت کرده‌اند که شاید منصوریان را با مشکلاتی مواجه کند. ازسویی تیم منصوریان یک مارتن 120 دقیقه‌ای را مقابل السد سپری کرد و با اینکه نتیجه آن بازی طولانی پیروزی بود اما خستگی را هم به ارمغان آورده است که باید ببینیم طی این زمان کوتاه او و همکارانش چگونه بازیکنان را آماده و مهیای بازی عصر امروز کرده‌اند. بدون شک اگر دو تیم فوتبالی هجومی ارائه کنند و از هم واهمه‌ای نداشته باشند، شهرآورد 84 بدل به یکی از زیباترین بازی‌های سال خواهد شد.

چهره ویژه استقلال: مهدی رحمتی

مرد اول آبی‌ها است. دروازه‌بانی که شکست ها، تساوی‌ها و پیروزی‌های زیادی را در شهرآوردها تجربه کرده است. اگر مهدی رحمتی همان باشد که در روزهای اوج بود؛ یعنی فصل یازدهم و دوازدهم، استقلال دغدغه‌ای از چارچوب دروازه ندارد. رحمتی شاید کلید پیروزی استقلال باشد.

چهره ویژه پرسپولیس: سروش رفیعی

طراح اصلی سرخ‌ها در خط میانی خواهد بود. بازیکنی که می‌کوشد توپ‌های آخر را به مهاجمان بفرستد. سروش در زدن ضربات کاشته هم تبحر دارد. اینکه منصوریان چه کسی را مامور مهار سروش کرده امروز مشخص خواهد شد. برای استقلال قطع ارتباط او با مهاجمان پرسپولیس بسیار حیاتی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازیکن های پرسپولیس امروز تو هوای برفی مثل بهمن بر سر استقلالی ها فرود بیاید تا میتونید بهشون گل بزنید همتون یک دل و هماهنگ باشید دل هواداران شاد کنید بچه ها براتون دعا میکنیم سر بلند از زمین بیرون بیاید

    • بدون نام

      تو لیگ انگلیس تو کریسمس هر ۳ روز یه بازی داشتن.استراحت فقط یه بهونس واسه تیمای غیر حرفه ای ایرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج