adexo3
۴۸۰۶۴۵
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

نیمکت سنگین منصوریان

استقلال در وضعی نیست که با محرومیت یکی، دو بازیکنش با مشکل مواجه شود. دست منصوریان به حدی روی نیمکت پر است که همین حالا می‌تواند از نیمی از بازیکنان چشمپوشی کرده و ترکیب جدیدی را وارد میدان کند.

ایران ورزشی: استقلال در وضعی نیست که با محرومیت یکی، دو بازیکنش با مشکل مواجه شود. دست منصوریان به حدی روی نیمکت پر است که همین حالا می‌تواند از نیمی از بازیکنان چشمپوشی کرده و ترکیب جدیدی را وارد میدان کند. به طور قطع محرومیتی که کمیته انضباطی برای دروازه‌بان خاطی استقلال در نظر گرفته خللی در آینده این تیم ایجاد نخواهد کرد. غیبت رابسون جانواریو هم برای منصوریان مساله خاصی نیست. استقلال به اندازه کافی روی نیمکت خود بازیکن دارد که جای این غایبان قرار دهد. نیمکت استقلال به آرزوی این روزهای پرسپولیس بدل شده و منصوریان به این شرایط عالی می‌نازد. استقلالی‌ها با دیدن این شرایط گوشه ذهن خود باخت‌های بیشتر پرسپولیس و کاهش امتیازها را می‌پرورانند. این خیال می‌تواند در واقعیت هم اتفاق بیفند. هرگز آن را محال ندانید...

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مهدی رحمتی را ۳ جلسه از همراهی تیمش محروم کرده است.

محرومیتی که با احتساب کارت قرمزی که این دروازه‌بان در بازی با پرسپولیس گرفت به چهار هفته خواهد رسید.

در نتیجه شماره یک تا پایان سال در چارچوب دروازه استقلال دیده نخواهد شد و فقط از این اقبال برخوردار است که در بازی‌های آسیایی به میدان برود.

شاید اگر رحمتی در لحظات پایانی بازی با پرسپولیس خویشتنداری به خرج می‌داد و قدری خوددار بود، هرگز کمیته انضباطی او را محروم نمی‌کرد اما سابقه این دروازه‌بان در حاشیه سازی موجب شد تصمیم‌گیران در فدراسیون فوتبال محرومیت‌های تعلیقی گذشته را هم به محرومیت کنونی اضافه کنند تا رحمتی بازی‌های بیشتری در ترکیب استقلال نباشد.

بدون شک اگر دروازه‌بان استقلال بر خود مسلط بود نه کارت قرمز می‌گرفت و نه آن محرومیت‌های تعلیقی بازمی‌گشت اما یک رفتار بچگانه باعث شد دوباره به نیمکت استقلال منتقل شود تا شانس بازی به سید حسین حسینی برسد.

دروازه‌بانی که پیش‌تر هم در قفس توری آبی‌ها قرار داشت و نمایش خوبی هم ارائه کرد. اتفاقا حسینی وقتی توانست خود را به‌عنوان گزینه قابل اتکا معرفی کند که تیمش در اصفهان رخ در رخ سپاهان قرار گرفته بود.

حالا نیز دوباره سرنوشت حسینی با یک بازی در اصفهان گره خورده و اگر بتواند همانند بازی با سپاهان نمایش قابل قبولی ارائه کند، شانس‌های بیشتری برای تداوم حضور در چارچوب دروازه آبی‌ها خواهد داشت.

غیبت رحمتی در حقیقت برای منصوریان دغدغه ذهنی آنچنانی به همراه نمی‌آورد و حضور حسینی می‌تواند مهم‌ترین پست در استقلال را بیمه کند.

نیمکت استقلال برخلاف نیمکت پرسپولیس آنقدر خالی نیست که با محرومیت یکی دو بازیکن تمام هماهنگی‌های تیمی از دست برود.

در شهرآورد دیدیم که نبود کمال کامیابی‌نیا تا چه اندازه پرسپولیس را دچار مشکل کرد و حالا که سید جلال حسینی و احتمالا محمد انصاری نیستند این تیم در قلب دفاع با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

منصوریان اما برخلاف برانکو نگران غیبت مهره‌هایش نیست و آنقدر دستش باز است که می‌تواند ۵ بازیکن را به یکباره از ترکیب تیمش بیرون ببرد و ۵ بازیکن دیگر را جایگزین آنها کند.

این ویژگی دست سرمربی استقلال را بازمی‌گذارد تا در بازی مهم عصر پنج‌شنبه با ذوب‌آهن در غیاب رابسون جانواریو از مجید حسینی بازی بگیرد.

حسینی این اواخر تا مرز بدل شدن به یکی از عناصر اصلی خط دفاع استقلال هم پیش رفت و در شهرآورد ۸۴ نیز دقایقی برای استقلال بازی کرد.

بعید است که حسینی با این انگیزه و تجربیات اخیر در بازی مهم تیمش با ذوب‌آهن مشکل‌ساز شود و نتواند همچون رابسون خط دفاع را سر و سامان دهد.

حتی اگر در این بازی فرشید اسماعیلی هم غایب باشد، بازیکنی که در شهرآورد یکی از بهترین نمایش‌های خود را به اجرا گذاشت، منصوریان هیچ نگرانی خاصی از دوری بهترین بازیکنش در آن بازی به دل راه نخواهد داد.

استقلال برخلاف رقیب سنتی‌اش آنقدر مهره روی نیمکت دارد که در این مواقع بتواند به خوبی از آنها بهره بگیرد.

حسن استقلالی که منصوریان با مرارت ساخته در حقیقت همین نیمکت پر بازیکن است اما برانکوی با تجربه تیمش را به دایره کوچکی از بازیکنان محدود کرده و هرگز نتوانسته نیمکت مطلوبی را برای پرسپولیس پدید آورد.

بی‌شک این وضعیت در ادامه راه پرسپولیس را؛ نقص‌های بیشتری مواجه خواهد کرد و این فرصت بزرگ را در اختیار دیگر رقبا قرار خواهد داد تا فاصله امتیازی خود را با این تیم کاهش دهند.

پرسپولیس با رفتن یک بازیکن چنان آسیب می‌بیند که در یک نیمه ۳ بار دروازه‌اش مقابل مهاجمان استقلال باز می‌شود. استقلال اما از این آسیب پذیری مصون است و بعید به نظر می‌رسد که در بازی عصر پنج‌شنبه شکست تازه‌ای را تجربه کند.

پرسپولیس اما روز بسیار سختی را مقابل سپاهان خواهد داشت و بعید نیست که آنها در غیاب سیدجلال حسینی، کامیابی نیا و احتمالا انصاری باخت تازه‌ای را تجربه کنند.

باختی که باعث خرسندی همه استقلالی‌ها خواهد شد و شاید رویای قهرمانی آبی‌ها در فصلی که هیچ امیدی به قهرمانی‌شان نمی‌رفت را محقق کند.

این استقلال آنقدر ظرفیت دارد که امتیازهای عقب افتاده را نسبت به پرسپولیس جبران کند.
فقط به این شرط که خود نیز روی نوار پیروزی گام بردارند و حریفان را یکی پی از دیگری شکست دهند و سرخ‌ها نیز در ادامه لیگ با مشکلات بسیاری مواجه شوند.

اتفاقی که دور از ذهن نیست و احتمالا تیم برانکو با ورود به لیگ قهرمانان آسیا مشکلات بسیاری خواهد داشت و اگر با مصدومیت‌های تازه‌ای مواجه شود، احتمالا این فاصله 10 امتیازی که با استقلال ایجاد کرده به زودی از بین خواهد رفت.

این فعل و انفعالات را به حساب حس استقلالی نگارنده نگذارید. اینها اتفاقاتی دور از ذهن نیست و نتیجه شهرآورد ۸۴ ضعف‌های پرسپولیس را بر همه عیان کرد و نشان داد که تیم ساخته و پرداخته شده منصوریان تا چه اندازه آماده و مهیا شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جدای از تعصب و نتیجه، این بازیکنها کی میخوان مثل پول حرفه ای که میگیرن رفتار درستی داشته باشن؟

    • پرسپولیس

      خخخخخ.خیلی خنده داره .استقلال باید با پیکان و ذوب رقابت کنه و در حد ما نیستن .

    • بدون نام

      بله شما درست میگی کیه که بدونه

    • استقلال

      اگه تو حدتون نبودیم که شما رو نمیبردیم حتما از حد شما بالاتر بودیم که شمارو بردیم لنگی جون

    • بدون نام

      معلوم نویسنده این متن کیسه کشه.
      اخه با یه برد بهار نمیشه.

    • بدون نام

      خیلی مشخصه که نگارنده بی طرف
      واقعا از برترین ها انتظار نداشتم این مزخرفات تو سایت بزاره

    • بدون نام

      برنامه نود رسما درخدمت منافع پرسپولیس الان متنی که دور از منطق نیست 4بازی 12 گل زده چرا نارحتتون میکنه

    • بدون نام

      دوستان عزیز لنگی.لطفا به آتش نشانی زنگ بزنید.125یادت نره خخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج