۴۸۴۲۲۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رجب‌زاده: ما ۲۰ عمر عبدالرحمان هستیم

مهدی رجب‌زاده که تجربه زیادی در لیگ قهرمانان آسیا دارد و حتی چند سالی در لیگ امارات بازی کرده، شناخت خوبی از تیم‌های عربی دارد.

ایران ورزشی: مهدی رجب‌زاده که تجربه زیادی در لیگ قهرمانان آسیا دارد و حتی چند سالی در لیگ امارات بازی کرده، شناخت خوبی از تیم‌های عربی دارد. رجب‌زاده که برای بازی با العین آماده است و تلاش می‌کند برای تیمش موثر باشد، معتقد است نباید از بازیکنانی مثل عمر عبدالرحمان هراسی داشت و باید با یک نظم تیمی او را مهار کرد. کاپیتان ذوب‌آهن در رابطه با این بازی حساس از هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، رویارویی دوباره با العین امارات، شرایط تیم‌شان و... توضیح می‌دهد.

اوضاع تیم در آستانه بازی با العین امارات چطور است؟

خدا را شکر همه چیز خوب است. ما یکشنبه به محض اینکه رسیدیم رفتیم تمرین کردیم. دیروز هم بعد از صبحانه، تمرین سبکی داشتیم. بعد هم ناهار بودیم و استراحت داشتیم که در نهایت تمرین اصلی را در ورزشگاه العین امارات بعد از ظهر انجام دادیم. شکر خدا همه چیز خوب پیش می‌رود و امیدوارم بتوانیم امروز نتیجه خوبی بگیریم.

بازی با العین امارات را چطور می‌بینید؟

العین به هر صورت نایب قهرمان آسیاست و همیشه جزو مدعیان بوده و هست. العین تیم خوبی است و 2 بازیکن خلاق دارد که در هر دقیقه می‌توانند نتیجه را تغییر دهند. خیلی باید هوشمندانه بازی کنیم و فضاها را از آنها بگیریم و اجازه ندهیم فضا در بین خطوطمان به وجود بیاید که آنها نتوانند استفاده کنند. قطعا باید یک بازی منطقی و باحوصله انجام دهیم. باید خیلی حوصله به خرج بدهیم. فکر می‌کنم هرچقدر بازی به دقایق پایانی برسد، خیلی می‌تواند برای ما خوب باشد و کمک کند. من معتقدم در نیمه اول نباید خدایی نکرده گلی دریافت کنیم. خیلی باید باهوش باشیم. در بحث حاشیه‌ای نرویم. درگیر نشویم. در کل باید مواظب باشیم بازی روال طبیعی خودش را پیش ببرد و دقایق پایانی برویم جلو چون هرچقدر جلوتر برویم، می‌توانیم از موقعیت‌ها خوب استفاده کنیم. خصوصا جلوی تیم‌های عربی چون وقتی زمان را از دست می‌دهند خیلی بی‌محابا حمله می‌کنند. به همین دلیل اگر ما بتوانیم بازی را به آنجا بکشانیم می‌توانیم به حریف ضربه بزنیم و با دست پر از زمین بیرون بیاییم. البته الان هیچ چیز مشخص نیست و امیدواریم مردم دعا کنند که ما موفق باشیم. خیلی احتیاج داریم به دعای مردم. هم ما و هم دیگر نماینده‌های کشورمان. امیدوارم بتوانیم باعث افتخار مردم ایران شویم.

اما شما هم ذوب‌آهن ایران هستید که نایب قهرمانی آسیا را در کارنامه دارید..

بله، دقیقا ما هم یک بار نایب قهرمان آسیا شدیم ولی اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم این مساله به سال‌های قبل برمی‌گردد اما العین پارسال نایب قهرمان آسیا شده و شاکله تیم خودش را حفظ کرده. الان شرایطی که العین دارد به عنوان نایب قهرمان آسیا، با ما فرق می‌کند. فکر می‌کنم ما 7، 8 سال پیش نایب قهرمان آسیا شدیم و تیم ما خیلی متفاوت شده و تغییرات زیادی داشته. ما یک تیم جوان داریم. البته نقطه قوت ما این است که شناخت خوبی از العین داریم. هرچند که آنها به خوبی ما را می‌شناسند و اینکه بچه‌های ما نسبت به پارسال تجربه بیشتری دارند و آبدیده‌تر شدند. هرچند که من معتقدم شرایط هر روز و هر بازی تعیین‌کننده است. امیدوارم شرایط جوری باشد که اتفاقات به نفع‌مان باشد. اشتباه نکنیم در جاهای خطرناک زمین، مثل 18 قدم یا پشت آن که اتفاقی پیش نیاید که به ضررمان باشد. باید هوشیار باشیم. حداقل اشتباه را داشته باشیم چون آنها بدون شک از اشتباهات استفاده می‌کنند. من زیاد مقابل تیم‌های عربی بازی کردم و می‌دانم اگر در زمین خودشان برنده نشوند، خیلی بی‌محابا حمله می‌کنند، می‌روند و برمی‌گردند و به خوبی نمی‌توانند فضاهای پشت‌شان را پوشش دهند. این زمان، زمانی است که می‌توانیم به آنها ضربه بزنیم. این هم می‌دانم که تیم ما تیم خیلی خوبی است. من فکر می‌کنم حتی پارسال هم می‌توانستیم برویم بالا. به هر حال ما الان اول راه هستیم. باید تلاش کنیم قدم اول را به خوبی برداریم تا به امید خدا شرایط خوبی داشته باشیم برای بازی‌های بعد.

اینکه همه فشارها را برای نیمه دوم بازی بگذارید، مساله‌ای است که از آنالیز بازی‌ها به دست آوردید یا اینکه تجربه شما در لیگ امارات، تیم را به این نتیجه رسانده؟

قطعا تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا میزبان هستند در نیمه اول خیلی فشار می‌آورند مخصوصا در 20 دقیقه اول می‌خواهند کار را تمام کنند. پس اگر تیم‌های میهمان بتوانند نیمه اول را مدیریت کنند، در نیمه دوم می‌بینیم میهمان‌ها موقعیت‌های بهتری به دست می‌آورند. اینکه من می‌گویم نیمه دوم باید فشار بیشتری بیاوریم منظورم این نیست که نیمه اول برویم در زمین و کاری نکنیم تا ببینیم نیمه دوم چه اتفاقی می‌افتد، نه. ما نیمه اول هم باید بازی را به گونه‌ای پیش ببریم که به گل هم برسیم اما به قول شما که گفتید تجربه در لیگ امارات و آسیایی دارم، می‌دانم تیم‌های عربی در نیمه دوم خیلی بی‌نظم می‌شوند و می‌آیند حملات بی‌محابا و بی‌نظم انجام می‌دهند که بازی را ببرند. این مساله باعث می‌شود فضاها را بدهند و اگر خاطرتان باشد در بازی با لخویای قطر که پارسال انجام دادیم تیم خیلی خوبی بود و فشار زیادی هم در قطر به ما آورد اما ما توانستیم در نیمه دوم روی یک ضدحمله گل بزنیم و بعد هم بازی را اداره کردیم و بردیم. اینها خاصیت بازی‌های بین‌المللی است. من اعتقاد دارم تیم‌های میهمان در نیمه اول گل بزنند بهتر است اما اگر گل نزدند گل هم نخورند که در نیمه دوم حتما ببرند این خودش باعث می‌شود نظم تیمی‌شان از بین برود و بی‌محابا حمله ‌کنند که همین مساله می‌تواند فضاهای خوبی پشت‌شان و کناره‌ها ایجاد ‌کند که ما باید بتوانیم از آنها استفاده کنیم؛ مخصوصا در تیم‌های عربی، چون آسیای شرقی به لحاظ نظم و تاکتیک قوی‌تر هستند. البته همه اینها در حد صحبت و روی کاغذ است که باید در بازی بتوانیم اداره کنیم و در 90 دقیقه نظم تیمی‌مان را از دست ندهیم. چه گل جلو باشیم و چه عقب باشیم که امیدوارم جلو بیفتیم اما در کل باید نظم تیمی‌مان را تا آخر بازی ادامه دهیم.

با توجه به تجربه بالای تیم‌تان و اینکه تیم خوب و منسجمی هستید، نتیجه را چطور پیش‌بینی می‌کنید و چقدر امیدوار به پیروزی هستید؟

نتیجه را هیچ‌وقت نمی‌شود پیش‌بینی کرد چون فوتبال سرشار از اتفاقات است اما در مورد خودمان باید بگویم تیم خوب و یکدستی داریم که اکثر بازیکنان کیفیت بالایی دارند. من خودم به شخصه به تیم‌مان اعتقاد زیادی دارم. نه اینکه این مساله را الان بگویم. من قبلا و حتی پارسال هم گفتم اعتقاد دارم به تیم‌مان چون تیم خوب و منسجمی داریم. تیمی که می‌تواند خوب دفاع کند و خوب گل بزند. امیدوارم بتوانیم موقعیت‌های خوبی ایجاد کنیم و به گل برسیم. فکر می‌کنم به امید خدا می‌توانیم از این بازی سربلند بیرون بیاییم. به هواداران هیچ‌وقت قول ندادم می‌رویم می‌بریم اما قول می‌دهم نهایت تلاش را برای موفقیت انجام دهیم و با تمام وجود بازی ‌کنیم اول برای عزت و افتخار کشورمان و بعد هم برای اعتبار ذوب‌آهن و خوشحالی هواداران‌مان.

قول گل زدن به هواداران‌تان می‌دهید؟

قول نمی‌دهم که حتما گل بزنم چون در فوتبال نمی‌شود هیچ قولی داد اما قول می‌دهم تمام تلاش‌مان را انجام دهیم. امیدوارم هر کدام از بچه‌ها در موقعیت گل قرار گرفتند بتوانند نهایت استفاده را ببرند و گل بزنند که تیم‌مان موفق باشد. آرزوی قلبی‌ام هم این است که هر کدام از بچه‌ها در موقعیت گل قرار گرفتند بتوانند گل بزنند که منجر به پیروزی تیم‌مان و خوشحالی مردم ایران شود.

برای مهار عمر عبدالرحمان چه کار کردید؟

العین بازیکنان شاخص زیادی دارد که شاخص‌ترین آنها عمر عبدالرحمان است که یکی، 2 بار هم به عنوان بازیکن سال آسیا انتخاب شد. به هر صورت ویژگی‌های خاصی دارد، خوب دریبل می‌زند، خوب بازیسازی می‌کند و پاس آخر خیلی خوبی دارد. این ویژگی فردی عبدالرحمان است اما من همیشه معتقدم قوی‌ترین، بهترین، تکنیکی‌ترین و محکم‌ترین بازیکنان دنیا هم که بازی می‌کنند با نظم خوب و تاکتیک منسجم می‌شود آنها را خنثی کرد. شما می‌بینید در بازی‌های بزرگ بین‌المللی هم بعضی از بازیکنان خیلی خوب و تکنیکی و دریبل‌زن و خلاق هستند که مهار می‌شوند به وسیله نظم و انسجام تیمی خوب. اینها قابل مهار هستند. خیلی مهم است بازیکنانی که مقابل‌شان قرار می‌گیرند با نظم خوب کار کنند، دریبل نخورند و روی‌شان خطا انجام ندهند. باید طوری کار کنند که نتوانند خلاقیت‌شان را به کار بگیرند. امروز بازیکنان‌مان می‌توانند با یک بازی خوب و موثر و البته تلاش زیاد جلوی او را بگیرند.

فکر می‌کنی عمر عبدالرحمان تیم شما چه کسی است؟

ما 20 عبدالرحمان هستیم. هر بازیکنی جایگاه خودش را دارد. ما تیم منسجمی هستیم. تیم ما وابسته به ‌فرد نیست، بلکه وابسته به تاکتیک تیمی و گروهی است.

اگر در بازی با العین عربستان گل بزنی، چه شعاری روی لباست نشان می‌دهی؟

خدا قسمت کند اول تیم‌مان برنده باشد اما اگر گل بزنم باز هم نام یکی از ائمه را نشان می‌دهم. یکی، 2 تا پیراهن با خودم آوردم. پارسال فکر می‌کنم خیلی خوب نبودم و نتوانستم لباسم را نشان دهم اما این بار حتما می‌پوشم که اگر گل زدم نشان دهم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج