adexo3
۴۸۵۵۵۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کار دشوار پرسپولیس در آسیا

پرسپولیس در دیدار نخست خود برابر الهلال میزبان بود هر چند این دیدار در عمان برگزار شد. سرخپوشان برای صعود به دور بعد باید در دیدار برابر الوحده نتیجه خوبی به دست آورند.

وطن امروز: پرسپولیس در دیدار نخست خود برابر الهلال میزبان بود هر چند این دیدار در عمان برگزار شد. سرخپوشان برای صعود به دور بعد باید در دیدار برابر الوحده نتیجه خوبی به دست آورند. پرسپولیس کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا با تساوی برابر الهلال عربستان آغاز کرد. صدرنشین لیگ ایران که در عمان به مصاف صدرنشین لیگ عربستان رفت با گل محسن مسلمان از حریف سرشناس خود پیش افتاد اما در نهایت روی اشتباه خط دفاعی و دروازه‌بان گل تساوی را دریافت کرد تا این بازی حساس برنده نداشته باشد. پرسپولیس برای صعود به دور بعد کار بسیار سختی پیش رو دارد. این تیم در دیدار بعدی خود باید در امارات به مصاف الوحده برود که یک مربی بزرگ به نام خاویر آگیره را روی نیمکت خود می‌بیند.
پرسپولیس اگر می‌خواهد به دور بعد راه پیدا کند باید در امارات به پیروزی برسد و با توجه به اینکه الوحده هم در این دیدار به دنبال پیروزی است سرخپوشان کار بسیار سختی پیش رو دارند. صعود کردن از این گروه بسیار سخت است. الهلال عربستان صدرنشین لیگ عربستان است و از طرف دیگر هم الریان با مایکل لادروپ تیم بسیار آماده‌ای نشان داده است. این تیم توانست با شکست دادن الوحده در صدر جدول رده‌بندی این گروه قرار گیرد. پرسپولیس کار سختی برای صعود به دور بعد دارد. این تیم نمی‌تواند در ورزشگاه خانگی خود از الهلال پذیرایی کند و چه بسا این مساله در پایان، کار دست سرخپوشان بدهد. صعود کردن یا نکردن تیم برانکو تا حدود زیادی بستگی به دیدار دوم این تیم برابر الوحده امارات دارد و اگر نماینده امارات در دیدار دوم خود هم تن به شکست دهد شاید دیگر شانسی برای صعود نداشته باشد. پرسپولیس هم با شکست در این دیدار امید کمی برای صعود خواهد داشت.

ناموفق‌ترین ایده پروفسور

پرسپولیس موفق برانکو، بیشتر از ستاره‌های فانتزی و گل‌های طارمی، مدیون بازیکنان کارگرش بود. کمال کامیابی‌نیا و فرشاد احمدزاده که با پرس سنگین جلوی بازیسازی حریف را می‌گرفتند و پرسپولیس را در موقعیت حمله نگه می‌داشتند. اتفاقا این دو بازیکن، تنها مهره‌هایی هستند که برانکو در این دو سال جز زمان مصدومیت و محرومیت، یک بار هم آنها را نیمکت‌نشین نکرده است. دو بازیکنی که یکی از آنها، در هفته‌های اخیر از ستاره تبدیل به بابک حاتمی جدید پرسپولیس شده و اوضاع خوبی ندارد. فرشاد احمدزاده فصل پیش نقش پررنگی روی عملکرد دفاعی پرسپولیس داشت. پرسپولیسی‌ها بدون او، از سیاه‌جامگان دو گل خوردند و بیرون رفتنش در بازی با نفت تهران، قهرمانی را از پرسپولیس گرفت.
برانکو در دقایق پایانی بازی با نفت، احمدزاده را که تا آن لحظه امیری را از بازی خارج کرده بود بیرون کشید و چند دقیقه بعد، امیری گل برتری نفت را زد و پرسپولیس را از صدر جدول پایین آورد. حالا اصرار برانکو به استفاده از بازیکنانش در پست‌های کاملا غیرتخصصی، باعث شده او از مهره همیشه ثابت تیم برنده، تبدیل به پاشنه آشیل پرسپولیس شود. آمار احمدزاده در بازی روز سه‌شنبه پرسپولیس و الهلال هم زیاد خوب نبود. او ۱۰ بار از حریف توپ‌گیری کرد و نبردهای هوایی موفقی داشت اما از ۴۶ پاسی که داد، فقط نیمی از توپ‌هایش را به مقصد رساند. تا قبل از تبدیل شدن احمدزاده به مدافع چپ ثابت پرسپولیس، این تیم در ۱۹ بازی مجموعا ۵ گل خورده داشت اما در ۴ بازی اخیر با حضور فرشاد احمدزاده در این پست، ۵ گل خورده است. بردن فرشاد احمدزاده به پست دفاع چپ، فعلا برای معامله‌ای دوسر باخت بوده است. شماره ۱۰ پرسپولیس روزهای سختی را می‌گذراند، با غیبت او در خط هافبک، حریفان پرسپولیس راحت‌تر بازیسازی می‌کنند و علاوه بر این، می‌توانند سمت چپ پرسپولیس را هم به عنوان هدف حملات‌شان قرار دهند. فعلا برانکو در غیاب حاتمی و نورمحمدی و علی عسگری، خودش دست به کار شده و با تغییر پست‌های عجیب، ستاره‌های سابق تیم را به سوژه حریف تبدیل می‌کند.

پرسپولیس خوب نبود؟

انتقادها به بازی کسل‌کننده پرسپولیس مقابل الهلال شروع شد. بدون توجه به اینکه قدرت الهلال با تیم‌های لیگ ایران قابل قیاس نیست. تیم اول عربستان، در این فصل در قامت یک تیم قدرتمند آسیایی ظاهر شده و نباید با تیم‌های داخلی مقایسه شود اما پرسپولیس مقابل این تیم هم با برنامه و خوب ظاهر شد. اگر کسی انتظار داشته تیم برانکو در این مسابقه هم مانند بازی‌های داخلی، سراسر هجومی باشد و موقعیت‌های زیادی به وجود بیاورد، انتظار نابجایی داشته است. الهلال تا هفته نوزدهم به اندازه پرسپولیس در لیگ شکست خورد. الهلال بیشتر از هر تیمی در لیگ عربستان گل زد و کمتر از همه تیم‌های دیگر گل دریافت کرد. آمارهایی که نشان می‌دهد تیم برانکو به درستی بی‌گدار به آب نزد و منطق را فدای احساس نکرد. اما آیا ادعای خیلی از بینندگان این مسابقه مبنی بر ضعیف بودن پرسپولیس در نخستین دیدار آسیایی درست بود؟ بررسی می‌کنیم.
سروش رفیعی طراحی حملات پرسپولیس را برعهده داشت و در آن سمت هم نیکولاس موقعیت‌های الهلال را خلق می‌کرد. نیکولاس تنها بازیکن زمین بود که دو بار موقعیت خلق کرد. حتی گل تیم عربستانی هم روی سانتر این بازیکن به ثمر رسید ولی آمار نشان می‌دهد فارغ از صحنه گل، طراح پرسپولیس از بهترین بازیکن حریف هم بهتر بود. شما هم باور دارید که صادق محرمی در این بازی ناکام بود؟ اما مقایسه آمار این بازیکن مقابل سپاهان و الهلال نشان می‌دهد این جوان ۲۰ ساله در بازی برابر الهلال عملکرد بهتری داشته است. در آمار مسابقه مشخص است یکی از تحت فشارترین بازیکنان پرسپولیس هم عملکرد بدی نداشت. برتری اصلی الهلال به پرسپولیس، مهاجمان این تیم بود. مهاجم‌های پرسپولیس روز خوبی را برابر دفاع آهنین الهلال نداشتند. تیم عربستانی در لیگ داخلی میانگین ۶/۰ گل در هر بازی را به جای گذاشت و بیش از نیمی از بازی‌ها را کلین‌شیت کرد. پرسپولیس به تیمی که در لیگ عربستان ۱۰ بازی از ۱۹ مسابقه‌اش گلی نخورد، موفق شد گل بزند. حتی در هیت‌مپ (نقشه گرمایشی بازیکنان در زمین) الهلال هم مشخص است که این تیم جز یک گل صحیح و یک گل آفساید، دیگر به دروازه پرسپولیس نرسید. نقشه حرکتی این تیم نشان می‌دهد بیشتر حرکت در گوشه و میانه زمین بود و پرسپولیسی‌ها اجازه نزدیک شدن به دروازه‌شان را ندادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج