adexo3
۴۹۰۲۴۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تحلیل AFC از پیروزی آبی پوشان

تیم فوتبال استقلال تهران در هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی برابر التعاون عربستان، صدرنشین گروه اول این رقابتها شد.

وبسایت نود: تیم فوتبال استقلال تهران در هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی برابر التعاون عربستان، صدرنشین گروه اول این رقابتها شد.

در ادامه گزارش تحلیلی و کارشناسی وب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از بازی استقلال و التعاون عربستان را مرور خواهیم کرد.

شاید در نگاه اول پیروزی دوشنبه استقلال برابر التعاون در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان یک برد راحت برای نماینده ایران به نظر برسد؛ اما بردی که استقلال را صدرنشین این گروه کرد، برای این تیم چندان راحت و اتفاقی به دست نیامد. پس از گل ثانیه های ابتدایی بازی توسط کاوه رضایی، شاگردان علیرضا منصوریان بازی کاملاً با برنامه ای در نیمه زمین خودی و در خط دفاعی ارائه کردند و در نیمه زمین حریف هم با فرصت طلبی در پی ایجاد موقعیت گلزنی روی دروازه حریف بودند. عملکرد ضعیف التعاون در خط دفاعی در برخی دقایق کمک بزرگی برای بازیکنان علی منصوریان بود تا بتوانند به هدف نهایی خود برسند. استقلال که در ابتدا با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی می کرد، در ادامه اکثر دقایق بازی را عقب نشینی کرد و به ۱-۵-۴ روی آورد. گرچه تعداد پاس های التعاون حدود ۱۶۰ پاس بیشتر از استقلال بود (۴۷۹ پاس در مقابل ۳۲۰ پاس استقلال) و مالکیت توپ آنها به بیش از ۶۰ درصد می رسید، اما با این وجود تیم عربستانی نتوانست موقعیت قابل ذکری را روی دروازه آبی پوشان ایجاد کرده و حریف را به دردسر بیندازد.

تحلیل AFC از پیروزی آبی پوشان

بازیکنان التعاون از دروازه خودی تا دو سوم از زمین را بدون فشار چندانی از سوی حریف پاسکاری می کردند و حتی در ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم بیش از ۸۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند؛ اما هرگز نتوانستند در خط دفاعی مستحکم و هماهنگ استقلال نفوذ کرده و دروازه این تیم را تهدید کنند. زمانی که التعاون تا یک سوم جلوی زمین پیشروی می کرد دفاع استقلال همچنان منسجم و پرقدرت ظاهر می شد، به طوری که بیش از ۶۵ درصد تکل های بازیکنان استقلال موفق بود و همچنین ۲۰ بار توپ را از منطقه خطر دور کردند. این انسجام و هماهنگی بیش از همه در بازی امید نورافکن به چشم آمد و جلب توجه کرد؛ هافبک جوان استقلال در دو سوم از نبردهای تن به تن برتر از حریف بود (۶ نبرد موفق از مجموع ۹ نبرد تن به تن)؛ همچنین نورافکن در این بازی چهار مرتبه تکل زد که ۱۰۰ درصد تکل های او موفق و درست بود.

تحلیل AFC از پیروزی آبی پوشان

از دیگر عوامل کلیدی برای بازی موفق استقلال می توان به بستن راه نفوذ حریف از جناحین زمین اشاره کرد. التعاون وقتی برای نفوذ به سمت دروازه استقلال از کناره های زمین به بن بست می خورد، شانس خود را از میانه میدان و عمق خط دفاعی امتحان می کرد که استقلال در آنجا هم فضای چندانی برای پیشروی در اختیار بازیکنان حریف قرار نداد؛ بنابراین هافبک های تیم عربستانی شوت از راه دور را در دستور کار خود قرار دادند اما این نقشه هم برای آنها ثمری نداشت و هرچه از زمان بازی می گذشت، باعث خستگی بیشتر آنها می شد. التعاون ۱۲ بار به سمت دروازه استقلال شوتزنی کرد که تنها دو شوت در چارچوب داشت، اما از ۸ شوت استقلال به دروازه حریف، ۳ شوت در چارچوب بود که هر سه ضربه در چارچوب آبی پوشان برای آنها منجر به گل شد.

تحلیل AFC از پیروزی آبی پوشان

و نکته پایانی اینکه التعاون روی ضربات شروع مجدد تیم استقلال بسیار ضعیف نشان داد و برای مقابله با این حربه آبی پوشان هیچ برنامه ای نداشت. گل کاوه رضایی از روی پرتاب اوت در همان دقیقه اول بازی به ثمر رسید، و گل های دوم و سوم استقلال هم در بیست دقیقه پایانی روی دو ضربه شروع مجدد که توسط امید ابراهیمی زده شد، به دست آمد. به این ترتیب استقلال به اولین پیروزی خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دست یافت و با همین یک برد به صدر جدول گروه اول صعود کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج