۴۹۲۱۳۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ماشین‌ سازی در راه استقلال اهواز

ماشین‌سازی تبریز در حالی هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال را پشت سر گذاشت که این تیم رفته‌رفته به سقوط نزدیک‌تر می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: ماشین‌سازی در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، میهمان استقلال خوزستان بود که با نتیجه یک-صفر از این تیم شکست خورد.

شاگردان فرهاد کاظمی باتحمل این شکست ۱۳ امتیازی باقی ماندند و با توجه به‌تساوی سیاه‌جامگان مقابل استقلال تهران، فاصله دو تیم قعر جدولی به ۵ امتیاز رسید. بااین‌حال فرهاد کاظمی همچون هفته‌های گذشته از ابقای ماشین‌سازی و حفظ سهمیه لیگ برتری فوتبال تبریز اطمینان دارد.

کاظمی در سال‌های اخیر تیم‌هایی همچون سیاه‌جامگان و راه‌آهن را که در منطقه سقوط به لیگ دسته یک بودند نجات داده است. هواداران ماشین‌سازی امیدوارند سرمربی تیمشان بتواند این تیم را نیز در لیگ برتر حفظ کند. در ادامه به بررسی شرایط تیم‌های قعر جدولی در هفته بیست و سوم سال‌های اخیر می‌پردازیم.

قعر جدول در پایان هفته بیست و سوم لیگ پانزدهم

در پایان هفته بیست و سوم لیگ پانزدهم، استقلال اهواز با کسب ۱۲ امتیاز از ۲۳ بازی در قعر جدول قرار داشت. اهوازی‌ها در این ۲۳ بازی ۲ برد، ۶ تساوی و ۱۵ باخت کسب کردند. این تیم کم‌ترین گل زده و بیشترین گل خورده در سال‌های اخیر را در کارنامه دارد. استقلال اهواز تا پایان هفته بیست و سوم فصل گذشته، ۱۲ گل به ثمر رسانده و ۴۲ گل دریافت کرده بود. این تیم درنهایت با قرار گرفتن در رده شانزدهم جدول رده‌بندی به دسته یک سقوط کرد.

راه‌آهن نیز در پایان هفته بیست و سوم با کسب ۳ برد، ۹ تساوی، ۱۱ باخت و ۱۸ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار داشت. این تیم درنهایت با قرار گرفتن در رده پانزدهم به دسته یک سقوط کرد. راه‌آهن تا پایان هفته بیست و سوم لیگ پانزدهم، ۱۵ گل زده و ۲۵ گل خورده در کارنامه داشت.

قعر جدول در پایان هفته بیست و سوم لیگ چهاردهم

در پایان هفته بیست و سوم لیگ چهاردهم، تیم راه‌آهن با کسب تنها ۱۹ امتیاز از ۵ برد، ۴ تساوی و ۱۴ باخت، در رده شانزدهم جدول قرار گرفت. این تیم با به ثمر رساندن ۱۶ گل یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله لیگ چهاردهم را در اختیار داشت. خط دفاعی راه‌آهن نیز با دریافت ۳۷ گل، ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ تا پایان هفته بیست و سوم بود. بااین‌حال راه‌آهن توانست با کسب نتایج مطلوب در هفته‌های پایانی و قرار گرفتن در رده دوازدهم جدول رده‌بندی، حضور خود در لیگ پانزدهم را تضمین کند. در سه فصل اخیر، تنها تیم قعرنشین که موفق به حفظ سهمیه شده راه‌آهن است. این تیم در حالی لیگ برتری ماند که فرهاد کاظمی از نیم فصل دوم سکان هدایت راه‌آهن را در دست گرفت.

نفت مسجدسلیمان نیز در پایان هفته بیست و سوم لیگ چهاردهم، با کسب ۳ برد، ۱۱ تساوی، ۹ باخت و ۲۰ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار گرفت. این تیم نیز در پایان هفته بیست و سوم، ۱۵ گل زده و ۲۸ گل خورده در کارنامه داشت. نفتی‌ها در پایان لیگ چهاردهم به رده شانزدهم جدول رسیدند و به‌عنوان نخستین تیم سقوط‌کننده به دسته پائین تر فوتبال کشور شناخته شدند.

قعر جدول در پایان هفته بیست و سوم لیگ سیزدهم

در لیگ سیزدهم مس کرمان یکی از بدترین فصل‌های خود را پشت سر گذاشت. این تیم در پایان هفته بیست و سوم لیگ با یک برد، ۱۳ تساوی و ۹ باخت در رده شانزدهم جدول قرار داشت. مسی‌ها در پایان هفته بیست و سوم، با ۱۶ امتیاز و ۳ امتیاز کمتر نسبت به تیم پانزدهم جدول در قعر جدول قرار داشتند. این تیم در پایان رقابت‌های لیگ سیزدهم در رده شانزدهم جدول قرار گرفت و به دسته یک فوتبال کشور سقوط کرد.

فجر سپاسی نیز دیگر قعرنشین لیگ سیزدهم در پایان هفته بیست و سوم بود. این تیم با ۱۹ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار داشت و در پایان مسابقات نیز به دسته یک سقوط کرد. فجر در ۲۳ بازی خود ۴ برد، ۷ تساوی و ۱۲ باخت تجربه کرد

شرایط مشابه ماشین‌سازی و ضعیف‌ترین تیم سال‌های اخیر

فرهاد کاظمی در حالی از ابقای ماشین‌سازی اطمینان دارد که شرایط این تیم با استقلال اهواز مشابه است. استقلال اهواز در پایان هفته بیست و سوم فصل گذشته ۱۲ امتیازی بود و حالا ماشین‌سازی ۱۳ امتیازی است. سبزقبایان تبریزی با دریافت ۳۴ گل در ۲۳ بازی، ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ شانزدهم را در اختیار دارند. در لیگ پانزدهم نیز در همین مدت استقلال اهواز ۴۲ گل دریافت کرده بود. ماشین‌سازی و استقلال اهواز در تعداد بردها نیز برابر هستند و دو تیم تا پایان هفته بیست و سوم تنها ۲ برد در کارنامه دارند.

تنها تفاوت ماشین‌سازی و استقلال اهواز در تعداد تساوی و باخت های دو تیم است. در پایان هفته بیست و سوم، ماشین‌سازی ۷ تساوی و ۱۴ باخت در کارنامه دارد اما استقلال اهواز ۶ تساوی و ۱۵ باخت در رده شانزدهم جدول قرار داشت. در حال حاضر ماشین‌سازی باید ضمن کسب بیشترین امتیازات ممکن در ۷ دیدار آتی، به لغزش صبای قم و سیاه‌جامگان امیدوار باشد.

از سوی دیگر تجربه فرهاد کاظمی و کارنامه او، هواداران ماشین‌سازی را امیدوار کرده است تا این مربی که پس از حضور خود در ماشین‌سازی موجب تحول تاکتیکی سبزقبایان شده، ماشین‌سازی را در لیگ برتر حفظ کند.

ماشین‌سازی در هفته بیست و چهاردم مسابقات لیگ برتر، روز پنجشنبه، ۱۹ اسفندماه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز میزبان صنعت نفت آبادان خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج