adexo3
۴۹۲۴۰۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس اسبش را برای قهرمانی زین کرد

پرسپولیس مدت‌هاست اسبش را برای قهرمانی زین کرده و چهارنعل به سوی جام می‌تازد.

ایران ورزشی: پرسپولیس مدت‌هاست اسبش را برای قهرمانی زین کرده و چهارنعل به سوی جام می‌تازد. تیمی که متفاوت از همه روزهای دور و نزدیکش، یک فصل رویایی را تجربه می‌کند و هیچ شباهتی به ماتمکده‌ای که علی دایی و پس از او حمید درخشان ساخته بودند، ندارد. پرسپولیس امروز نتیجه ثبات و البته ماندن پای انگاره‌های برانکو ایوانکوویچ است؛ همو که میراث‌دار تیم ورشکسته‌ای بود که چند آشپز بی‌سلیقه آن را پخته بودند اما برانکو با همان حوصله‌ای که از او سراغ داریم، آرام آرام آن را از نو ساخت و ویرانه دیروز را بدل به عمارت نوساز چشمنوازی کرد که حالا دل از همه می‌برد. عمارتی که حتی با وجود برخی از اشتباهات ریز و درشت و البته برخی از کج سلیقگی‌های معمارش، باز هم به اندازه‌ای با صلابت است که در قبال تکانه‌های گاه و بیگاه و تندبادهای ریز و درشت باز هم فرو نمی‌ریزد.

پرسپولیس اما در کلیدی‌ترین مقطع از فصل، بهترین نتایج را کسب کرده. آنچه لازمه یک تیم موفق و قهرمان است. تیمی که در پیچ تند قهرمانی چهار هفته سخت را پشت سر گذاشت و البته با موفقیت از این تنگه گذر کرد. برد تراکتور، سپاهان و حالا نفت به اندازه‌ای مهم و آرامش‌بخش بودند که حتی لغزش بزرگ در گردنه شهرآورد با همه ابعاد منفی‌اش نیز پرسپولیس را به قعر دره ناکامی هل نداد تا ارتش سرخ با یک سکته خفیف دوباره در مسیر قهرمانی با همان شتاب حرکت کند. مسیری که نهایت و انتهای آن بالا بردن جام است.

کلید عاقبت بخیری در این مسیر و رسیدن به قله، پیروزی در نبردهایی است که هیچ نشانه‌ای از موفقیت به چشم نمی‌خورد. روزهایی که تیم به زمین سفت می‌رسد و مجموعه‌ای از اتفاقات و حوادث پیش‌بینی نشده و حتی پیش بینی شده، شما را در منگنه قرار می‌دهند اما در این منگنه و در حالی‌که هیچ مفری یافت نمی‌شود و کورسوی امیدی به چشم نمی‌خورد، باز هم مجالی برای تسلیم نیست. تیمی که به اندازه‌ای رویین تن شده که در بحران‌های ریز و درشت نیز هرگز دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا نمی‌برد و از مهلکه فرار می‌کند.

بازی با نفت مصداق عینی این گزاره است. تیمی که در غیاب 6 بازیکن کلیدی و اصلی خود با یک ترکیب ناهمگون و نونوار که برخی از مهره‌هایش نخستین بازی خود را در ترکیب اصلی تجربه می‌کردند و یک نیمکت خالی، به مصاف حریف چغر و سختکوشی رفت که با انگیزه‌های سرمربی‌اش لبالب از شوق بردن پرسپولیس بود. نبردی که همه گمانه‌ها حکم به برتری حریف می‌داد اما پرسپولیس باز هم به دام نیفتاد و در یک روز دشوار با یک نمایش معمولی بردی شیرین را تجربه کرد. نمایشی که ابدا برای شکست حریفی مثل نفت کافی به نظر نمی‌رسید اما فوتبال اقتصادی پرسپولیس که هیچ نشانی از کیفیت آن تیم حریص و برنده همیشگی را نداشت، کشتی سرخ‌ها را به کرانه موفقیت هدایت کرد. مجموعه‌ای از شانس، حوادث و اتفاقات کوچک، همان ویژگی‌هایی هستند که یک تیم موفق و قهرمان در طول یک فصل در خورجین خود دارد و پرسپولیس در این فصل به کرات از این مجموعه به ظاهر بی‌اهمیت اما کلیدی سود برده. تیمی که در تنگناها با همین ویژگی‌ها از مهلکه می‌گریزد و به سلامت عبور می‌کند و به تاخت به سوی قله قهرمانی می‌تازد. قله‌ای که بعد از عبور از آخرین پیچ خطرناک گردنه قهرمانی، به نظر در همین نزدیکی‌هاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج