اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۹۳۸۰۵
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

پرونده مربیان اهل سفرخانه باز شده است؛

شیرازی: با تبانی کنندگان برخورد می‌کنیم

پس از اتفاق هایی که در لیگ دسته اول نوجوانان تهران و دیگر رده های سنی باشگاه های تهران رخ داد، حبیب الله شیرازی، رئیس هیات فوتبال استان تهران موضع گیری خاصی انجام نداد. با بالا گرفتن انتقادها از شیوه مدیریت رئیس هیات فوتبال استان تهران، او در یک برنامه رادیویی (برنامه وقت اضافه رادیو ایران) روی خط آمد و خبر از برخورد با عوامل تبانی داد. این گفت و گوی جنجالی را بخوانید:

وبسایت نود: پس از اتفاق هایی که در لیگ دسته اول نوجوانان تهران و دیگر رده های سنی باشگاه های تهران رخ داد، حبیب الله شیرازی، رئیس هیات فوتبال استان تهران موضع گیری خاصی انجام نداد. با بالا گرفتن انتقادها از شیوه مدیریت رئیس هیات فوتبال استان تهران، او در یک برنامه رادیویی (برنامه وقت اضافه رادیو ایران) روی خط آمد و خبر از برخورد با عوامل تبانی داد. این گفت و گوی جنجالی را بخوانید:

آقای شیرازی حدود ۴۳۰ تیم در استان تهران و در رده های سنی مختلف حضور دارند اما وقتی به جدول رقابت های باشگاه های کشور در رده های مختلف سنی نگاه می کنیم متوجه می شویم که هیچ تیمی از تهران در این رقابتها نیست و همه از شهرهای دیگر هستند...

همه سعی ما این بوده که کیفیت مسابقات را بر اساس طرح آسیا ویژن بالا ببریم و فعلاً ۱۶ تیم در رده های مختلف نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید و لیگ برتر و لیگ دسته اول داریم. امسال هم تیم های خوب ما مثل پیکان، سایپا، مقاومت و آکادمی کیا قهرمان شدند و قرار است در مسابقات کشوری شرکت کنند. سال گذشته مقاومت تا رده های بالا هم صعود کرد و تلاش می شود تا این تیمها به طور جدی در رقابتها شرکت کرده و به نحوی که شایسته پایتخت نشینان باشد حضور پیدا کنند. من از صحبت شما تعجب می کنم چون اگر در این مسابقات شرکت نکنند جریمه می شوند.

یعنی شما خبر ندارید که هیچ تیمی از تهران نیست؟ بهتر نیست نگاهی به جدول ها بکنید؟

سال گذشته که مطمئن هستم که شرکت کردند و امسال هم به آنها گفته ایم که حتماً شرکت کنند.

آقای شیرازی ماجرای تخلفات لیگ دسته اول نوجوانان استان تهران به کجا رسید؟

ما شاهد این مسئله بودیم که یک تیم یعنی استیل آذین هشت گل به تیم حریف زد. به همین خاطر کارگروهی را متشکل از ده نفر را تشکیل دادیم و به آنها دستور دادم که این مسئله را زودتر پیگیری کنند. در هفته گذشته آنهایی که باید به کمیته انضباطی احضار می شدند، به کمیته انضباطی آمدند تا این کمیته بتواند موارد مورد نظر خود را رصد کند و فکر می کنم تا هفته آینده این کمیته در مورد این بازی به نتیجه نهایی برسیم و برخورد بسیار جدی و قانونی با افراد متخلف خواهیم داشت.

در سایت هیئت فوتبال تهران که خوشبختانه سایت به روزی هم هست جستجو می کردیم، دیدیم در این رده از مسابقات، هیچ مسابقه ای نیست که تیمی در خانه اش هشت گل بخورد و آب هم از آب تکان نخورد. ..

این بازی تا دقیقه ۶۰ با نتیجه ۲ بر صفر در حال برگزاری بود اما از دقیقه ۶۰ به بعد اتفاقاتی می افتد و طبق فیلم های موجود متوجه شدیم که برخی از بازیکنان کم کاری کردند و ما هم طبق مقررات انضباطی با آنها برخورد می کنیم تا در موارد مشابه دیگری که تیم هایی قصد دارند وارد چنین مسائلی بشوند بتوانیم برخورد جدی داشته باشیم.


مربیانی که در دسته های مختلف تهران فعالیت می کنند، آیا از آنها سوء پیشینه می گیرید؟ مثلاً مشاهده می شود در برخی موارد، لیدرها مربی فوتبال می شوند؛ و بعضی از مربیان فوتبال پایه سوء پیشینه دارند، سوابق خوبی ندارند. این افراد مربی یا سرپرست می شوند و بعضاً همین ها هستند که تبانی را رقم می زنند. آیا شما تلاش کرده اید که قانونی را وضع کنید تا مربیان مشکلات سوء پیشینه نداشته باشند و به صلاحیت آنها رسیدگی بشود؟

قبل از اینکه این افراد وارد کلاس بشوند صد در صد این کار انجام می شود، و کمیته آموزش ما مدارکی را از آنها می خواهد. از آنها برگه سوء پیشینه و عدم اعتیاد خواسته می شود، و حتی به صورت محرمانه از حراست هم استعلام می شود تا اگر در این زمینه هم مشکلی دارند از حضور آنها در کلاس جلوگیری شود. قطعاً تمامی این اقدامات جهت سلامت افرادی که در این کلاسها حضور می یابند صورت می گیرد زیرا افرادی که در این کلاسها شرکت می کنند باید اسامی آنها به AFC ارسال شود و مورد تأیید آنها قرار گیرند. بنابراین تمامی مدارک دال بر سلامت اخلاقی و مدارک لازم برای صلاحیت های حرفه ای نظیر مدارک تحصیلی از این افراد گرفته می شود تا در این خصوص بتوانیم کار درستی را انجام دهیم. در خصوص لیدرهایی که فرمودید باید بگویم این افراد هم دوست دارند کار مربیگری را دنبال کنند و در هیچ قانونی نیامده است که اگر کسی لیدر شد نمی تواند در کلاس مربیگری شرکت کند.

چند روز پیش با آقای احسانی صحبت می کردیم که ایشان تأکید داشتند که فقط کسانی می توانند در این کلاسها شرکت کنند که یا بازیکن تیم ملی باشند یا در عرصه ملی فعالیت داشته باشند؛ چطور شما می فرمائید لیدرها هم می توانند در این کلاسها شرکت کنند؟

افرادی را که آقای احسانی اشاره کرده اند، آنها بازیکنان ملی پوش هستند که بلافاصله به درجات بالاتر می رسند. ما در چند سال گذشته یک کلاس D داریم که افرادی که علاقمند هستند می توانند در این کلاسها شرکت کنند اما کسانی که در این کلاس شرکت می کنند نمی توانند مربی شوند و حتی در استان تهران هم ما این مدارک را نمی پذیریم.

پس فایده برگزاری این کلاسها چیست؟

بالاخره یک عده هستند که علاقمند هستند که دوره های داوری و مربیگری را پیگیری کنند و ما نمی توانیم آنها را محروم کنیم.

بهرحال قبول داریم که این مسئله برای شما هم درآمدزایی دارد اما واقعاً شما هم باید فیلترهایی داشته باشید که هر کسی وارد این عرصه نشود. مثلاً در یکی از پرونده های تبانی دو تن مربیان قبلاً لیدر بودند. در گذشته هم این دوستان از این کارها را انجام داده بودند. ظاهرا برخی از کسانی که برای اعتراض پیش شما آمده بودند از طرف شما با این جمله مواجه شده بودند که گفته بودید اینها همه از همدیگر نقطه ضعف دارند و به همین خاطر برخورد با آنها بسیار سخت است...

من بجز خدا از هیچ کس نمی ترسم و در این خصوص برخورد جدی خواهیم کرد و در صورت لزوم این مسئله را به کمیته اخلاق ارجاع خواهیم کرد. کارگروه تفحص در خصوص تبانی را خودم تشکیل دادم و در مرحله اول به نتیجه خوبی رسیده است. و در مرحله دوم هم برخورد جدی با این افراد خواهد شد که ظرف مدت یک هفته تا ده روز آینده رأی آنها صادر می شود و به نظرم خود شما هم از این برخورد هیئت فوتبال حمایت جدی خواهید کرد.

آقای شیرازی من در این فاصله بررسی کردیم و در لیگ برتر جوانان و در لیگ برتر امیدهای کشور هیچ تیمی از استان تهران نیست؛ در حالیکه تیم های با سابقه ای مثل سپاهان، تراکتورسازی، نفت آبادان، مس رفسنجان و فجر سپاسی در این مسابقات حضور دارند اما از تهران هیچ تیمی در این مسابقات نیست.

برخی تیم های تهرانی متأسفانه رقابت های لیگ کشوری را در سطح کیفی خوبی نمی بینند و سطح لیگ تهران را بالاتر از لیگ کشوری می دانند. ما در کمیته آموزش برای تیم هایی که در این مسابقات شرکت نمی کنند جریمه ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفتیم. علاوه بر سطح کیفی مسابقات، برخی تیمها در خصوص هزینه ها هم مشکل دارند و باید هزینه های زیادی باید برای شرکت در مسابقات متحمل شوند و از این بابت اشباع می شوند. علیرغم اینکه جریمه زیادی را برای عدم شرکت در مسابقات کشوری در نظر گرفتیم اما هنوز شاهد آن هستیم که این تیمها در مسابقات کشوری شرکت نمی کنند.

آقای شیرازی شاید عکس این مسئله صادق باشد. تیم های لیگ یک کشور که بازیکنان بسیار خوبی دارند از تیم های امیدشان زیاد استفاده می کنند. تیم های لیگ یک ما که تیم امید دارند بعضاً به لیگ برتر صعود می کنند یا در همان لیگ یک بازی های خوبی را ارائه می کنند. با وضعیتی که فوتبال تهران در رده امید دارد اگر تیم های امید استقلال و پرسپولیس و راه آهن و حتی پیکان در این مسابقات شرکت کنند، شاید نتیجه نگیرند. شاید هم از ترس نتیجه نگرفتن شرکت نمی کنند شاید هم از نظر بودجه مشکل دارند....

این مسئله بودجه مشکل بزرگی است. مثلاً تیم مقاومت یا تیم های دیگر از بودجه لازم برای شرکت در این مسابقات را ندارند.

شما هم عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ هستید، هم عضو کمیته داوران؛ هیئت رئیسه سازمان لیگ ظاهراً قانونی را وضع کرده بود که ده درصد یا بیست درصد را به تیم های پایه اختصاص بدهند اما ظاهرا این کار انجام نمی شود...

واقعاً در بحث تیم های فوتبال پایه هیچگونه حمایتی از سوی سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال انجام نمی شود و تیمها توقع دارند تا کمک هایی به آنها بشود تا بتوانند در این مسابقات شرکت کنند. در تهران یک زمین فوتبال که در اختیار هیئت فوتبال یا باشگاه ها باشد، نداریم. ما یک سالن در اختیار خودمان نداریم یا ساختمان هیئت فوتبال که به صورت استیجاری اداره می شود و ماهیانه حدود چهار میلیون تومان برای ما هزینه دارد. هیئت های ما توان مالی لازم جهت تأمین هزینه ها را ندارند و در این زمینه مسئولین امر باید کمک های لازم را انجام دهند.

آقای شیرازی در خصوص مربیان اهل سفره خانه و قلیان که در سفره خانه ها جلسه می گذارند و نتایج را تعیین می کنند و بازیکن جابجا می کنند، در مورد اینها به نتایجی رسیده اید؟ چون این بحث خیلی در رسانه ها مطرح بود آیا تحقیقی در این باره از سوی هیات فوتبال تهران صورت گرفته است یا نه؟

از امسال بخشی را مسئول بررسی این مسائل و مربیان اهل سفره خانه تعیین کرده ایم و پرونده مربیان اهل سفره خانه باز شده است. اگر کسی در این باره اسناد و مدارکی دارد می تواند به آقای داود مرادزاده که مسئول بازرسی و شکایات هیات فوتبال استان تهران هستند، مراجعه کرده و مستندات خود را ارائه کنند تا ما هم بتوانیم با جدیت با این مسائلی که شما اشاره کردید برخورد کنیم و بتوانیم با مسائلی که فوتبال را به بیراهه می کشاند مبارزه کنیم تا بتوانیم شاهد فوتبالی سالم و پاک باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جون خودت با اینایی ک تبانی میکنن برخورد نکنین ک کل فدراسیون با بازیکنای لنگ محروم میشن بعد ما از کی بخندیم

    • وحید پرسپولیسی

      اقای شیرازی شما برخورد مبکنیدبرای تبانی حداقل برای بیت المال هم برخورد کنیدچراکه کل طایفه تونواوردین توهیت فوتبال کلی بگم تاروزی که شماوامسال شما باشن فوتبال تهران روبه انقراضه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج