۴۹۵۵۰۳
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

بارسا گل زد، زلزله ثبت شد!

بازی‌های برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ‌ قهرمانان اروپا در سال ٢٠١٧، بدون تردید برای همیشه در تاریخ خواهد ماند؛ نه همه بازی‌ها بلکه به‌طور مشخص دیداری که در آن بارسا از پاری‌سن‌ژرمن فرانسه پذیرایی کرد.

روزنامه شرق: بازی‌های برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ‌ قهرمانان اروپا در سال ٢٠١٧، بدون تردید برای همیشه در تاریخ خواهد ماند؛ نه همه بازی‌ها بلکه به‌طور مشخص دیداری که در آن بارسا از پاری‌سن‌ژرمن فرانسه پذیرایی کرد. بارسایی‌ها که در دیدار رفت در «پارک دوپرنس» با شکست ٤ بر صفر تحقیر شده بودند، در دیدار برگشت دست به کاری تاریخی زدند و مجوز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ‌ قهرمانان اروپا را گرفتند. برای «معجزه»‌ای که بارسایی‌ها رقم زدند، ابتدا بايد به یک موضوع اشاره کرد: در تاریخ بازی‌های اروپایی هرگز سابقه نداشته تیمی که دیدار رفت را ٤ بر صفر واگذار کرده باشد، بتواند در دیدار برگشت جبران کند. پاریسی‌ها با همین ذهنیت و البته با اتکا به بازی درخشان تیمشان در دور رفت، پا به «نیوکمپ» گذاشته بودند ولی غافل از اینکه بارسا قرار است «بارسایی» ببرد و صعود کند. آتش‌بازی را در همان دقیقه سوم، لوئیس سوارس، مهاجم اروگوئه‌ای بارسا، شروع کرد و اولین گل بازی را زد. او که یک روز قبل از این دیدار در گفت‌وگو با «فرانس فوتبال» گفته بود: «اگر یک تیم بازی ٤ بر صفر را بتواند برگرداند، آن تیم بارسا است»، خیلی سریع این باور را در دل هم‌تیمی‌هایش زنده نگه داشت. در لیگ ‌قهرمانان اروپا، این برای دومین ‌بار بود که پاری‌سن‌ژرمن تا همان سه دقیقه نخست بازی گل می‌خورد. آن گل زودهنگام و پاس وحشتناک بارسایی‌ها در ادامه هم به دادشان رسید و تا دقیقه ٦٠، آنها سه بر صفر از رقیب پیش افتاده بودند.

کاوانی امید را زنده کرد ولی...

در شرایطی که هواداران بارسا اعتقاد زیادی به بازگشت تیمشان داشتند و ٣٠ دقیقه را زمان مناسبی برای رسیدن به گل‌های چهارم و پنجم بازی می‌دانستند، ناگاه از روی غفلت مدافعان بارسا، ادینسون کاوانی دیگر گل‌زن اروگوئه‌ای بازی، برای پاری‌سن‌ژرمن گل‌زنی کرد تا ورق کاملا برگردد. بارسا که امیدهایش را از دست رفته می‌دید، امید زیادی برای زدن سه گل دیگر نداشت. به عبارت دیگر، با توجه به قانون گل زده در خانه حریف، بارسا برای صعود به مرحله بعد باید در مأموریتی غیرممکن سه بار دیگر گل‌زنی می‌کرد تا بتواند به مرحله بعد صعود کند. خوشحالی اونای اِمِری و بالا و پایین‌پریدن‌های این مربی در نیوکمپ، به خوبی نشان می‌داد که باور دارد تیمش می‌تواند به مرحله بعدی برسد.

نیمار «مسی» درون داشت!

بارسا گل اول را که خورد، دیگر روحیه‌اش را از دست داد. «وقتی بازی ٣ بر یک شد، بازیکنان بارسا به من می‌گفتند دیگر تمام است و شما صعود می‌کنید». این جمله‌ای است که مارکو وراتی، هافبک ریزنقش و ایتالیایی پاری‌سن‌ژرمن، بعد از بازی بر زبان آورد تا نشان دهد بارسایی‌ها حداقل برای دقایقی هم که شده، ناامید شده‌اند. ستاره اصلی این تیم یعنی مسی، دیگر نای بازی‌کردن نداشت و حسابی روحیه‌اش را باخته بود؛ ولی دو تعویض خوب از انریکه و از همه مهم‌تر بازی درخشان نیمار، ستاره برزیلی بارسا، ورق را کامل برگرداند.

٧ دقیقه و چندثانیه!

روحیه بارسایی‌ها زمانی دوباره برگشت که نیمار آتش خاموش‌شده را روشن کرد؛ او از دقیقه ٨٨ تا ٩٥ بازی درخشید و بارسا شعله‌ور شد. نیمار در نقش مسی ظاهر شد و بارسا در هفت دقیقه و چندثانیه توانست کاری کند که تاریخ نمونه‌اش را ندیده است؛ ابتدا نیمار در دقیقه ٨٨ روی یک ضربه ایستگاهی خارق‌العاده، کار را ٤ بر یک کرد؛ سه دقیقه بعد همین بازیکن از روی نقطه پنالتی گل پنجم را زد و سرانجام هم پاس نیمار در دقیقه ٩٥ بازی برای سرخی روبرتو کار را تمام کرد. بارسا در هفت دقیقه از یک «غیرممکن»، ممکن ساخت و کار پاری‌سن‌ژرمن را یکسره كرد. با برتری ٦ بر یک، بارسا اولین تیمی در تاریخ لقب گرفت که توانست بازی ٤ بر صفر باخته را ببرد.

ضعف داور آلمانی

بارسا در شرایطی به افتخاری تاریخی رسید که در این مهم، اشتباهات داوری بی‌تأثیر نبود؛ دو پنالتی تقریبا مشکوکی که داور آلمانی این بازی گرفت، حسابی جنجالی شد. فارغ از پنالتی اول که می‌شد تا حدودی درست حسابش کرد، بزرگ‌نمایی سوارس در دقیقه ٩١ بازی روی خطای مرتکب‌نشده مارکینیوس، داور را به اشتباه انداخت تا برای بارسا پنالتی بگیرد. البته نشان‌ندادن کارت زرد دوم به جرارد پیکه و اخراج او از زمین بازی هم دیگر اشتباه تأثیرگذار داور در این بازی بود. نتیجه‌اش هم اين شده که یوفا حسابی با داور يادشده چپ افتاده و قرار است تا اطلاع ثانوی اجازه قضاوت به او داده نشود.

ویرانی پاریس

پاریسی‌ها به شش‌تایی‌شدن عادت داشتند؛ ولی نه این‌قدر تحقیرآمیز. این برای پنجمین ‌بار در رقابت‌های مختلف بود که آنها شش گل می‌خوردند. اولین ‌بار یوونتوس در فینال سوپرجام اروپا در سال ١٩٩٩ بود که پاری‌سن‌ژرمن را شش‌تایی کرد و برنده شد؛ ولی آن زمان نه قطری‌ها درکار بودند و نه پولی به این هنگفتی هزینه شده بود. در واقع از سال ٢٠١٢ که قطری‌ها زمام امور را در پاریس به دست گرفته‌اند، این تیم هرگز به این شکل در لیگ‌ قهرمانان اروپا تحقیر نشده بود که هیچ، بدترین نتیجه‌شان هم حذف از یک‌چهارم نهایی بود. حالا شکست در یک‌هشتم نهایی قطعا تبعاتي خواهد داشت؛ از تعویض رئیس این باشگاه، ناصرالخلیفی، از سوي خانواده سلطنتی قطر گرفته تا اخراج اونای امری، مربی اسپانیایی این باشگاه و رفتن چندین بازیکن از این تیم. هرچند شاید همه این اتفاقات این روزها رقم نخورد و منتظر پایان فصل باشند.

دهمین حضور برای بارسا

بارسا در شرایطی درست در فاصله ١٠ ثانیه مانده به پایان بازی، گل ششم را وارد دروازه پاری‌سن‌ژرمن کرد که دو اتفاق نادر افتاد؛ اول اینکه برای دهمین‌ بار پی‌درپی جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ‌ قهرمانان اروپا را به دست آورد و رکوردار مطلق این عرصه شد. اتفاق مهم‌تر اما زمانی رخ داد که مؤسسه زلزله‌نگاری شهر بارسلونا شوکه شد! ماجرا از این قرار است که این مؤسسه درست در صحنه به‌ثمر‌رسیدن گل ششم بارسا، اعلام یک زلزله یک‌ریشتری کرده است! خود همین موضوع کافی است تا نشان دهد در بارسلونا و از آن مهم‌تر در نیوکمپ، چه خبر بوده است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیمان

      توروخدا نگید معجزه, اسم معجزه رو هم خراب میکنید, این کثیف ترین بازی قرن 21 بود

    • بدون نام

      پیمان پماد سوختگی اصل داریم خواستی در خدمتم

    • بدون نام

      پیمان یاد قهرمانی کثیف رئال افتادم و بازی های لالیگا
      راستی چرا راموش تایم نمیتونه حرف بزنه اهان فهمیدم چون گفته گفته اشتباهات داوری گاها به سود شماست(رئال)گاها به ضرر شماست(بارسا) در هر صورت باید از داوران حمایت کرد .......

    • میثم

      آقا پیمان باهات کاملا موافقم.کثیف ترین بازی قرن.البته بارسا دفعه اولش نیست که اینجور کثیف بازی میکنه.گذر زمان جواب بارساییای خوش باور رو میده

    • hasan

      دوتا پنالتی بنفعی یه خطای هند صددرصد واسه پاریس نگرفت خطای روی دیماریارو نگرفت اینم از داور غارسایی ها دیگه چی میخوان معجزه خخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج