جاباما
۴۹۶۲۱۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

با حضور نسل جدید مربیان

مورینیو - ونگر؛ پایان خط نزدیک است؟

به نظر می رسد با ورود چرخه مربیان مدرن، زمان رفتن آرسن ونگر و ژوزه مورینیو فرا رسیده باشد.

ورزش سه: به نظر می رسد با ورود چرخه مربیان مدرن، زمان رفتن آرسن ونگر و ژوزه مورینیو فرا رسیده باشد.

روزهای تلخی برای ونگر در حال سپری شدن است و شاید در هفته های اخیر تنها دلخوشی او در مرور جدول، داشتن جایگاهی بالاتر از مورینیو، دشمن قدیمی اش باشد.
اما این اتفاق نیز خیلی برای کسی راضی کننده نیست. این دو سرمربی کارکشته لیگ برتر، حالا پایین تر از چهار سرمربی مدرن لیگ برتر قرار دارند. شیاطین سرخ از ماه سپتامبر در رتبه ششم بی حرکت مانده و شکست آرسنال برابر لیورپول نیز باعث سقوط آنها به رتبه پنجم شد.
مورینیو - ونگر؛ پایان خط نزدیک است؟

فصل اخیر را باید سال تجمع بهترین مربیان جهان در لیگ برتر دانست. پپ گواردیولا سیتی را تبدیل به تیمی جذاب کرده و کونته نیز که با ساختن ایتالیایی مقتدر علیرغم فقر ستاره در یورو 2016 و بازگشت یووه به جمع مدعیان مورد تمجید قرار گرفته بود، چلسی فوق العاده ای روانه لیگ کرده است.
این دو سرمربی بزرگ، به جمع یورگن کلوپ که در گذشته، شکستن انحصار بایرن در بوندس لیگا را در کارنامه داشت و همچنین پوچتینو که در 4 سال اخیر کارنامه فوق العاده ای در ساوتهمپتون و تاتنهام داشته اضافه شده اند.
مورینیو - ونگر؛ پایان خط نزدیک است؟

چلسی تحت هدایت کونته، در حال حاضر با 10 امتیاز برتری نسبت به نزدیک ترین رقیب خود، شانس اول قهرمانی در لیگ برتر محسوب می شود و یادآور خاطرات شیرین مورینیو در سالهای اول حضور روی نیمکت ابی های لندن شده است.
پوچتینو که تیمش از لحاظ خرج و مخارج در رتبه ششم تیم های لیگ برتریست، در حال حاضر با تاتنهام بر جایگاه دوم تکیه زده و از لحاظ میدان دادن به بازیکنان جوان نیز گواردیولا تیمی رو به پیشرفت را مهیا کرده است.

مورینیو - ونگر؛ پایان خط نزدیک است؟

اگرچه به نظر روزهای ابتدایی برای سرمربی کاتالانی سیتی آسان نبود، اما نشانه های بارزی از پیشرفت در تیم او به وضوح دیده می شود. استفاده از ستارگانی مثل سانه، استرلینگ و گابریل ژسوس و تغییرهای تاکتیکی مانند دفاع از جلو و افزایش سرعت حملات، تا زمان مصدومیت گابریل آنها را تبدیل به تیمی غیرقابل توقف کرده بود.
مورینیو - ونگر؛ پایان خط نزدیک است؟

اگرچه لیورپول با کلوپ افت محسوسی را در سال جدید تجربه می کنند، اما آنها رکورد فوق العاده ای برابر ۶ تیم بالای جدول دارند و در هر دو دیدار رفت و برگشت برابر آرسنال پیروز شده و مقابل شیاطین سرخ به تساوی رسیده اند.
از زمان جدایی سرالکس فرگوسن در سال ۲۰۱۳، از مورینیو و ونگر به عنوان بزرگ ترین جانشینان او برای تبدیل شدن به بهترین مربی لیگ برتر یاد می شد. اما بدون بر جای گذاشتن اثری بزرگ، فرصت آنها دیگر رو به پایان است.
آقای خاص علیرغم کسب قهرمانی با چلسی در فصل ۲۰۱۴، مدت کوتاهی بعد از سمت هدایت آبی های لندن برکنار شد و حالا بر صندلی فرگی در اولدترافورد تکیه زده است. اگرچه یونایتدها از ماه اوکتبر شکستی را پذیرا نشده اند و هفته گذشته نیز با غلبه بر ساوتهمپتون فاتح جام اتحادیه شدند، اما یونایتد هنوز هم فاصله زیادی با تبدیل شدن به یک تیم مدعی دارد.
آخرین باری که شیاطین سرخ با فرگی فصل را در رتبه ششم به پایان رساندند، سال ۱۹۹۱ بود که البته در همان فصل یونایتد موفق شد به قهرمانی مسابقات جام برندگان اروپا نیز دست پیدا کند و شاید تنها اتفاقی که باعث شد در انتها کارنامه شیاطین در فصل جاری نا امید کننده نباشد، قهرمانی آنها در رقابت های لیگ اروپا است.
مورینیو - ونگر؛ پایان خط نزدیک است؟

اگرچه تیم مورینیو فوتبالی به مراتب هجومی تر از منچستر یونایتد تحت هدایت فان خال بازی می کند، اما آنها قادر به زدن گل به اندازه کافی نیستند. مورینیو که موفقیت های خود در پورتو، چلسی و اینتر را مدیون ساختاری منظم و دقیق در خط دفاعی خود بود، حالا به نظر رموز اسرار آمیز خود را در کسوت مربیگری یونایتدها فراموش کرده است.
ایده ابتدایی، بازگشت به دوران طلایی فرگوسن با هدایت مورینیو بود و به همین دلیل، بودجه ای ۱۵۳ میلیون یورویی در تابستان امسال برای خرید ستارگان استفاده شد.
اما همین رویه سالهای سال است که در مورد آرسن ونگر، سرمربی فرانسوی توپچی ها در حال تکرار است. شکست سنگین در امیترتیس برابر بایرن و حذف با نتیجه ۲-۱۰ در مجموع دو دیدار، بیانگر روزهای پایانی او در آرسنال است. در روزهای عصبانیت فراوان هواداران و رسانه ها، ونگر همچنان در حال جنگیدن است و قطعا روزی که او خبر بازنشستگی خود را اعلام کند، این لجاجت مورد تحسین همگان قرار خواهد گرفت.
مورینیو - ونگر؛ پایان خط نزدیک است؟

بعد از یکی از تلخ ترین شکست های دوران مربیگیری برابر بایرن، احتمالا ونگر نیز مجبور به استفاده از راهکارهای مورینیو است و او نیز ترجیح داده به جای بررسی دلایل شکست در خانه، روز چهارشنبه شاهد بازگشت رویایی بارسا برابر پاری سن ژرمن در نوکمپ باشد.
فردای شکست خانگی برابر ژرمن ها، ونگر دو عامل بازیکنان بزرگ حریف و داوری را فاکتورهای اصلی این نتیجه اسفناک قلمداد کرد و این در حالیست که یکی از معدود بازیکنان بزرگ وی، الکسیس سانچس نیز راه خروج را در پیش گرفته و ونگر در حل این پرونده نیز ناکام مانده است.
با حضور نسل جدید مربیان مدرن در لیگ برتر، به نظر می رسد ونگر باید بدون هیچ بهانه ای به فکر بازنشستگی باشد و شاید در این مسیر، مورینیو نیز با او همراه باشد.
منبع: ESPN
ترجمه: آریا فاطمی مقدم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج