adexo3
۵۰۴۸۱۰
۱۵ نظر
۵۰۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
پ

کی‌روش: در دربی تهران نمی‌توان از باخت فرار کرد

کارلوس کیروش سرمربی تیم ملیکارلوس کیروش سرمربی تیم ملی نظر جالبی درباره دربی تهران دارد.

خبرآنلاین: کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی نظر جالبی درباره دربی تهران دارد.

کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی ایران در مصاحبه با سایت "فورفورتو" از دربی تهران گفته و این دیدار را با ال کلاسیکو مقایسه کرده است. جان دردن تحلیلگر فوتبال آسیا در مقدمه این گفتگو نوشته است: همه معتقدند بزرگترین بازی باشگاهی جهان ال کلاسیکو است، اما دربی تهران را چگونه می توان با آن مقایسه کرد؟ کارلوس کیروش شاهد هر دو دیدار بوده است، او به عنوان سرمربی رئال بر روی داغترین صندلی سیاره در این دیدار نشسته است و به عنوان سرمربی ایران از سال ۲۰۱۱ چندین بار دربی تهران را از نزدیک دیده و معتقد است که مشابه آن را هرگز در هیچ کجای جهان ندیده است.
خاطرات کیروش از ال کلاسیکو تازه است و می گوید محال است خاطرات رویارویی با بارسلونا را فراموش کند. کیروش در این خصوص گفت: شور و شوق ال کلاسیکو خاص است و خیچ چیز دیگری شبیه آن در دنیای فوتبال وجود ندارد، اما دربی تهران بزرگترین دربی آسیاست و برای من که در ژاپن و امارات هم بوده ام هرگز مشابه آن را در هیچ جای دیگر آسیا حتی ژاپن ندیده ام، دربی تهران هم خاص است. در زمان این دیدار ۱۰۰ هزار نفر در استادیوم آزادی هستند و میلیون ها نفر در ایران و جهان تماشاگر این دو غول قرمز و آبی هستند.
کیروش در مقایسه دربی تهران با ال کلاسیکو ادامه داد: اول اینکه در دربی تهران پرسپولیس نماینده طبقه کارگر تهران و استقلال نماینده قشر متوسط است اما در ال کلاسیکو شرایط پیچیده تر است، بارسلون پایتخت کاتالونیا بخشی جدایی طلب از اسپانیا است و مادرید پایتخت اسپانیا و مقر دولت و سلطنت، این جنبه های تاریخی بعدی اضافه به ال کلاسکو می بخشد. برای بارسلونا این بازی فراتر از ورزش است و به مسائل فرهنگی، سیاسی و منطقه ای هم ارتباط دارد، ال کلاسیکو نه تنها برای طرفداران دو تیم بلکه برای کسانی که شاید خیلی فوتبالی هم نباشند جذاب است.

دوم اینکه سطح استاندارد دو دیدار متفاوت است، هیچ کس نمی تواند انکار کند که از نظر سطح فنی و آنچه که از تلویزیون می بینید تیم های تهرانی نمی توانند با رئال و بارسا رقابت کنند، اما مگر چند تیم در جهان می توانند این کار را بکنند؟ اما فقط تصور کنید اگر تماشاگران ایرانی در تهران می توانستند هر هفته از نزدیک رونالدو، مسی، نیمار، بیل یا سوارز را از نزدیک تماشا کنند، شما دیگر در آن روز راه فراری نخواهید داشت و فقط باید با آن روبرو شوید، اگر شما طرفدار پرسپولیس باشید باید با طرفداران استقلال روبرو شوید، البته که رئال و بارسا در سطح بسیار بالاتر از پرسپولیس و استقلال بازی می کنند، وقتی آنها بازی می کنند شما بهترین تیم های جهان را می بینید، شما بهترین و معروفترین بازیکنان جهان را می بینید و این به این معنی است که از سراسر جهان ال کلاسیکو را می بینند که دربی تهران این طور نیست اما دیدار پرسپولیس و استقلال دارای مزایای خاص خود است که ال کلاسیکو آن را ندارد، یک نکته که دربی تهران را جذابتر از ال کلاسیکو می کند اینکه هر دو تیم از یک شهر هستند و مسائلی وجود دارد که فضا را پیچیده تر می کند، بارسلون و مادرید ۶۰۰ کیلومتر با هم فاصله دارند و طرفداران تیم بازنده می توانند فقط چند روزی بعد از شکست از رسانه ها دوری کنند و اینگونه از شکست فرار کنند اما در تهران این امکان نیست، شما نمی توانید در دربی تهران از شکست فرار کنید، شما فقط باید با آن روبرو شوید، چرا که روز بعد از شکست شما در اتوبوس، در راه رفتن به محل کار و یا مدرسه مدام با طرفداران رقیب روبرو می شوید.

این شرایط حتی قبل از بازی هم وجود دارد،همه هر روز و هر ساعت در مورد این بازی صحبت می کنند و نتیجه را پیش بینی می کنند، این یک بازی خاص است و باید از نزدیک آن را ببینید تا درک کنید، باور کردنی نیست.
شما می توانید تنش را در کل شهر ببینید، شما آن را در هوا هم حس می کنید، مهم نیست که در آن زمان برای کدام تیم بازی می کنید، این بازی همیشه برای بازیکنان خاص است.

با وجود اینکه این یک دربی است اما اهمیت آن فراتر از یک شهر است، پرسپولیس و استقلال مثل رئال و اتلتیکو مادرید هستند، این یک بازی ملی است، هر دو تیم ۲۰ میلیون طرفدار دارند، این یک رویداد بزرگ در سراسر کشور است. این یک بازی خاص است، شما باید آن را ببینید تا آن را درک کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      هر تیم بیست میلیون طرفدار دارد ؟
      یعنی طرفدارای دو تا هم تعداد هستند ؟

    • مهدی الفتی

      حرف های کی روش جالب بود.البته با توجه به سطح بسیار بالاتر باشگاهی وبازی ال کلسیکو بنده فکر می کنم تجربه هیجان و اهمیت شهرآورد تهران برای ما ایرانی ها بسیار بیشتر از طرف های اسپانیاییست. شاید یه دلیلش بازی های بیشتر اونا در طول یک سال و دیگر برخورد منطقی تر شان با مسائل باشد.

    • بدون نام

      محض اطلاع پرسپولیس 15 ملیون بیشتر طرفدار داره اینو فیفا میگه ولی کیروش به خاطر استقلال دوتاشونو یکی کرد.ولی اینکه پرسپولیس از طبقه کارگره رو درست گفت اصلا به همین خاطر طرفدار بیشتری داره

    • بدون نام

      اشتباه نکن کیروش کیسه کشا هیچوقت اندازه ما. طرفدار ندارن

    • ارتش سرخ

      ال کلاسیکوی ایران بازی پرسپولیس و سپاهان نه پرسپولیس و کیسه

    • کیسه

      اره بابا راست میگی
      این کیسه کشای بدبخت ۴۰ سال پیش ۶ تا خوردن هنوز تحقیر میشن بدبختا

    • مجتبی

      ال کلاسیکو ایران بازی استقلال و تراکتور هست

    • بدون نام

      لنگیای بی افتخار زبونتون دراز شده چتونه نکنه یادتون رفته باداورو وحشیگری هم باختین

    • بدون نام

      خاک بر سرت سانسورچی لنگی فقط پیامای لنگی را تایید میکنی

    • long polis

      لنگی جون منم میگم طرفدار چرتپولیس زیاده
      اما همیشه کیفیت مهمه نه کمیت!!!
      افتخارات تیمتو با استقلال مقایسه نکن عزیز دل برادر
      به برد چهل سال پیش افتخار میکنی؟
      درحالی که همیشه وهمه جای دنیا به جامها و افتخارات میبالن
      البته حرفام به تعداد اندکی هوادارای لنگ هست که فک میکنن لنگ شاخه
      عزیزان شما به گلهای زدتون خوش باشید
      ما به افتخاراتمون
      به فینالها
      به حضورمون تو آسیا
      تو لیگهای ایران

    • بدون نام

      اگه پیامای قبلیم درباره لنگ حمام رو تایید نکنین خودم وتمام دوستام که این برنامه راداریم حذفش میکنم و به تمام گروههای تاجی اطلاع میدم که شما را بایکوت کنن ده دقیقه دیگه سانسورچی بد بخت لنگی که فقط نظرات لنگی تایید میکنی نودتون هم همینجوریه فدراسیونتون داوراتون همه لنگین لنگی دلاک حموم

    • بدون نام

      اخه کیسه و ترتر چی هستن که بخوان ال کلاسیکو هم برگزار کنن خخخخخخخ

    • بدون نام

      خدایا واقعا انسان به کجا می رود پیامبر تو بوسه به دست کارگر میزد ولی امروز کارگر را بی فرهنگ میخوانند امام زمان هم برای نجات کارگر جماعت ظهور میکند من خواهش میکنم هرکس به کارگرهای زحمت کش توهین میکند شما چاپ نکنید واحیانن اگر چاپ کردید پاک کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئنا اگر کسی گفته کارگر ها بی فرهنگ اند تهی مغز بودن خودش را نشون داده چون بی فرهنگی ربطی به سطح درآمد و جایگاه اجتماعی افراد نداره
        و تجربه شخصی خود من به من میگه که اتفاقا قشر کارگر ، روستایی و ... خیلی با فرهنگ و شعور تر از مدعیان فرهنگ و ادب و شعور هستند

    • بدون نام

      خداییش انگار هردویکسان طرفداردارن خیلی سخته بدونی کدوم بیشتره ،شمافقط تماشاگران رانبینید بیرون ،مدارس،ودرخانوادها واقعاتشخیص مشکله ،هرچی استقلالی هست پرسپولیس هم هست والعکس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج