۵۰۶۳۰۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چرا باشگاه‌های دیگر به دنبال نیمار هستند؟

بارسلونا در طول این سال‌ها، آینده خود، چه از نظر فوتبالی و چه از نظر بازاریابی را حول نیمار شکل داده است.

ایران ورزشی: بارسلونا در طول این سال‌ها، آینده خود، چه از نظر فوتبالی و چه از نظر بازاریابی را حول نیمار شکل داده است. برای بارسلونا، نیمار بهترین میوه‌ای است که در سال‌های سال برداشت کرده‌اند. او همیشه استعدادی استثنایی بوده؛ او برای تیم ملی‌ بازی می‌کند که همیشه مدعی قهرمانی آمریکای جنوبی یا جام جهانی است؛ تولیدکننده لباس تیم‌های ملی برزیل و بارسلونا یکی است؛ آمریکای جنوبی بخشی مهم از استراتژی بازاریابی بارسلونا را تشکیل می‌دهد و نیمار هم در سنی مناسب است. به این ترتیب او گزینه‌ای عالی برای بارسلونا است تا بتواند دوران «پسالیونل‌مسی» را پشت سر بگذارد.

البته در ابتدا مشخص نبود که نیمار چطور در تیم جا می‌افتد. لیونل مسی ستاره بی‌چون‌وچرای بارسلونا بود. او بااستعدادترین بازیکن تاریخ این تیم بوده، گزینه جدی عنوان بهترین بازیکن تاریخ است، رهبر تیم است و از سال ۲۰۰۸ بیشترین دستمزد را در بارسا گرفته است. به علاوه، نیمار در تیم برزیل بازی می‌کرد که رقیب سنتی آرژانتین در آمریکای جنوبی است اما این اتفاق به‌خوبی روی داد و اکنون نیمار به بازیکنی تبدیل شده که بارسا باید نگهش دارد.

علاقه منچستریونایتد به نیمار کاملا قابل درک است و البته آنها تنها باشگاهی نیستند که به خرید این بازیکن 25ساله علاقه نشان می‌دهند. یک منبع موثق گفت که پیش از آنکه نیمار قراردادش را تمدید کند، رئال مادرید این موضوع را بررسی کرد که آیا نیمار مایل است راهی این تیم شود یا نه. نیمار در کودکی با رئال تمرین کرده بود و فلورنتینو پرس دوست داشت بازیکنی که از چنگش گریخته بود را برگرداند.

اما هر باشگاه بزرگ دیگری هم باید پیش از امضای قرارداد جدید نیمار به این فکر می‌بود. از سوی دیگر، بسیاری از ستارگان بارسلونا این تیم را در اوج ترک کردند و به تیم‌های دیگر پیوستند؛ لوییس فیگو، روماریو، مایکل لادروپ، رونالدینیو، دکو، ساموئل اتوئو و بسیاری دیگر.

چیزی که به آن اشاره می‌کنم این است که وقتی چنین اتفاقی بارها روی می‌دهد، باشگاه‌های رقیب، چه یونایتد و مادرید باشند و چه چلسی و منچسترسیتی، باید با خود فکر کنند که هیات مدیره‌های قبلی بارسلونا پیش‌تر هم اجازه رفتن بازیکنان بزرگ را داده‌اند و آنها باید شرایط را بسنجند اما این بار روسای بارسا مانع رفتن نیمار شدند.

نیمار قراردادی چهارساله با بارسلونا امضا کرد و مبلغ فسخ قرارداد او نشان می‌دهد که بارسا می‌خواهد نیمار در سال‌های طلایی‌اش در این تیم باشد.

بارسلونا در اندیشه بازسازی ورزشگاه نوکمپ است و این پروژه بسیار پرهزینه‌ای است. به علاوه، در چنین زمان‌هایی است که مدیریت مشکلات سخت‌تر می‌شود. چیزی که حیاتی است این است که بازیکن یا بازیکنانی در تیم باشند که باعث شوند طرفداران به تیم باور داشته باشند. کسی که آنها را مطمئن نگه دارد و کاری کند که آنها نخواهند دیدارها را از دست بدهند. نیمار از این جهت بسیار به سود تیم است.

یک منبع موثق دیگر هم به من گفت که اگر مادرید می‌توانست نیمار یا بارسلونا را متقاعد کند یا حتی ۲۰۰ میلیون یورو مبلغ فسخ قرارداد او را تامین کند، این مشکل وجود داشت که انتقال او از سانتوس به بارسلونا مشکل‌ساز بوده و او احتمالا با جریمه روبه‌رو خواهد شد.

فرض کنید بازیکن آ و یکی از نمایندگانش به نحوی رفتار کنند که در نهایت سیستم قضایی حکم دهد و بگوید: «شما اشتباه کرده‌اید. جریمه شما 30 میلیون یورو است.» به نظرم اکثر مردم جامعه انتظار دارند که بازیکنی که جریمه شده مبالغ جریمه را به نحوی تامین کند و جریمه را بپردازد اما در فوتبال اوضاع همیشه اینگونه نیست. بازیکنان بسیار نخبه (فرض کنید بازیکن آ هم بازیکنی بسیار نخبه است) می‌دانند که آنها نه‌تنها در موضع قدرت هستند، بلکه چیزی فراتر از آن. بازیکن آ ممکن است به اطراف نگاه کند و بگوید: «یکی از این باشگاه‌ها، چه باشگاه فعلی من و چه باشگاهی که من را می‌خواهد، می‌تواند این جریمه را بپردازد.» دنیا به این ترتیب کار می‌کند. به نظر می‌رسد که بارسلونا کاملا با نیمار در این باره صحبت کرده و غرامتش را می‌پردازد یا مبلغی را در قراردادش گنجانده که در صورتی که او جریمه مالی شود، این جریمه به عهده باشگاه باشد. شاید هم نیمار اصلا جریمه نشود!

شاید هم دیدگاه بارسلونا این باشد: «ما به تو پول خیلی زیادی می‌دهیم و جریمه مالی تو به ما ربطی ندارد.» به نظرم در این موقعیت فرضی، باشگاه‌های دیگر بیشتر مایل خواهند بود که از اوضاع نیمار سر در بیاورند.

فصل گذشته، پدر نیمار مصاحبه‌ای انجام داد و در آن نه‌تنها درباره ابهامات موجود حول نیمار، دادگاه‌ها و بارسلونا صحبت کرد، بلکه گفت که منچستریونایتد تلاش کرده که این بازیکن را بخرد. او گفت: «یونایتد به بارسلونا زنگ زد اما به آنها گفتند که نیمار قرارداد دارد و فروشی نیست. همه باید خونسرد بمانند.»

چیزی که بارز است این است که بارسلونا به نیمار بیش از ۲۰۰ میلیون یورو مبلغ فسخ قرارداد او نیاز دارد. در صورتی که باشگاهی این مبلغ را بپردازد، بارسلونا در مجموع از خرید و فروش نیمار کمتر از ۱۰۰ میلیون یورو سود خواهد کرد. در حال حاضر، نیمار از بازی در بارسلونا لذت می‌برد، دوست دارد در مثلث MSN باشد، قهرمانی به دست می‌آورد، دارد به بلوغ می‌رسد، دستمزد بسیار بالایی دارد و می‌تواند ببیند که فردای روزی که مسی برود، او سلطان بارسا خواهد شد.

اما باشگاه‌هایی که او را می‌خواهند هم به تماس گرفتن ادامه خواهند داد و تلاش خواهند کرد که به‌صورت علنی اعلام کنند که او را می‌خواهند. آنها امیدوارند روزی اتفاقی برای نیمار بیفتد که باعث شود او مانند زلاتان ابراهیموویچ، لوران بلان، رونالدینیو، اتوئو، دکو، فیگو و بسیاری دیگر، بارسلونا را ترک کند اما در حال حاضر همه باید آرام باشند. اکنون نوبت دستگاه قضایی اسپانیا است که حرکت خودش را انجام دهد. بعد از آن مشخص خواهد شد که نیمار در بارسلونا چه اوضاعی خواهد داشت و آیا در این تیم می‌ماند یا اینکه به باشگاهی دیگر خواهد رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج