۵۱۱۷۷۰
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

استقلال و پرسپولیس: تفاوت معنادار نیمکت‌ها

پرسپولیس و استقلال هر دو این هفته در لیگ قهرمانان آسیا به تساوی رسیدند، ولی هرقدر تقسیم امتیازات برای سرخ‌ها ناامیدکننده بود، آبی‌ها از این نتیجه راضی بودند.

آی‌اسپورت: پرسپولیس و استقلال هر دو این هفته در لیگ قهرمانان آسیا به تساوی رسیدند، ولی هرقدر تقسیم امتیازات برای سرخ‌ها ناامیدکننده بود، آبی‌ها از این نتیجه راضی بودند. پرسپولیس قبل از این بازی در رده سوم گروه بود و در خانه نتیجه‌ای جز برد نمی‌توانست این تیم را راضی کند. در عوض استقلال پس از صدرنشینی در دور رفت، با تساوی در تاشکند هم می‌توانست یک گام به صعود نزدیک شود.

در بررسی اینکه چه عاملی اجازه نداد پرسپولیس به نتیجه دلخواه برسد و در نقطه مقابل استقلال را به نتیجه دلخواه رساند، به یک عنصر واحد می‌رسیم: نیمکت.

پرسپولیس بازی مقابل الریان را با بهترین ترکیب و البته تنها ترکیبش شروع کرد. برانکو یازده بازیکنی را به زمین فرستاد که همیشه به دیگر بازیکنانش ترجیح می‌دهد، با این تفاوت که هیچ گزینه دیگری برای انتخاب نداشت و دستش روی نیمکت خالی بود. بعد از دیپورت اوکراینی‌ها، واگذاری عالیشاه و نورالهی به تراکتور و اخراج رضائیان، نیمکت پرسپولیس خالی‌تر از همیشه است. در هفته‌های اخیر لیگ برتر هم این موضوع مشهود بود، ولی فاصله پرسپولیس با رقیبان اجازه نداد این مشکل خیلی به چشم بیاید. برانکو انتظار داشت این بازیکنان در حضور تماشاگران الریان را هم شکست بدهند، ولی وقتی بازی گره خورد هیچ بازیکنی روی نیمکت نداشت تا بتواند شرایط را تغییر دهد. نریمان‌جهان، تنها مهره تهاجمی قابل اتکای پرسپولیس قبل از بازی آسیب دید تا برانکو فقط دو مهاجم جوان روی نیمکت داشته باشد. او سرانجام در ثانیه‌های آخر دو تعویض داشت که مطابق انتظار برای باز کردن دفاع حریف بی‌اثر بودند و بیشتر از سر استیصال بود.

پرسپولیس خوش‌شانس بود که به تعویض اجباری نیاز پیدا نکرد، وگرنه با این نیمکت خالی برانکو معلوم نبود چه بازیکنی را مثلا به جای طارمی باید به زمین بفرستد. در آخرین دقایق بازی رفیعی و حسینی هم کارت گرفتند و محروم شدند تا در بازی سرنوشت‌ساز مقابل الهلال دست برانکو خالی باشد.

امروز اما استقلال به لطف نیمکتش توانست از شکست مقابل لکوموتیو فرار کند و با یک امتیاز به تهران برگردد. دست منصوریان بر خلاف برانکو روی نیمکت پر بود و وقتی تیمش نیمه اول را باخت، با سه تعویض تهاجمی توانست ورق را برگرداند. ورود جابر، خسرو و برزای در برابر دفاع خسته لکوموتیو استقلال را به فرصت‌های خوبی رساند و سرانجام کاوه رضایی با استفاده از این فضای بوجود آمده توانست گل مساوی را بزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه بازیکن به تنهایی تیمشو میبره بالا یه بازیکن به تنهایی نتنها تیمشو حذف میکنه بلکه ابروی مارو جلو عربها میبره .

    • بدون نام

      برخلاف نظر شما پرسپولیس در نیمکت هم بازیکنان خوبی دارد که در صورت بازی کردن از نیمکت نشینان استقلال یک سر و گردن بالاتر هستند.
      تنها عاملی که این توهم را ایجاد می کند اختلاف معنادار بازیکنان ثابت و نیمکت نشین در پرسپولیس در برخی پست ها هست.
      ولی در استقلال بازیکنان ثابت و نیمکت در سطحی پایین تر و همتراز هستند.
      ضمنا حاشیه ممنوع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج