adexo3
۵۱۳۶۱۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

داستان‌های استقلال، صبا و مرفاوی

یکی از حساس ترین بازی‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر امشب بین دو تیم استقلال و صبا انجام می شود. دیداری که امتیازاتش برای هر دو تیم حیاتی است.

خبرگزاری مهر: استقلال و صبا یا منصوریان و مرفاوی. استقلال امروز برای بازگشت به رده دوم جدول باید از سد تیمی عبور کند که از آن با عنوان حیات خلوت شان یاد می‌شود. تجربه و سابقه نشان می‌دهد معمولا بازیکنان فوتبال در مقابله با تیم سابق شان انگیزه‌های بالایی دارند. به خصوص اگر خود را همچنان محق ادامه حضور در آن تیم بدانند.

آبی پوشان برای آن که یکبار دیگر جای تراکتورسازی را در رده دوم بگیرند محکوم به پیروزی در این بازی خانگی هستند و صبایی ها هم گرچه همچنان و با یک بازی کمتر نسبت به سیاه جامگان بالاسر این تیم در جدول قرار گرفته‌اند، اما شرط عقل این است که حتی المقدور امتیاز جمع کنند تا در روز آخر کارشان برای بقا به اما و اگر نرسد.

شواهد نشان می دهد بازی امشب نه برای استقلال ساده است و نه برای صبا. این بازی یک معادله چند مجهولی است و تنها بعد از سوت پایان است که می‌توان نتیجه‌اش را پیشبینی کرد. بد نیست این بازی را از زاویه ای نسبتا آماری هم بررسی کرد.

صمد مرفاوی در مقام سرمربی ۱۰ تقابل با تیم استقلال داشته است که وی در هیچ یک از این دیدارها موفق به شکست دادن آبی پوشان نشده است. مرفاوی در همه دیدارهایی که با تیم های صبا، پیکان و مس کرمان با استقلال داشته، ۵ بار شکست خورده و ۵ بار هم با نتیجه مساوی آبی پوشان را متوقف کرده است. ۶ بازی آخر مرفاوی مقابل استقلال با صبای قم بوده که یک دیدار از این ۶ بازی در چارچوب جام حذفی و ۵ دیدار باقیمانده در چارچوب لیگ برتر بوده است.

مرفاوی در این ۵ بازی در لیگ ۳ بار طعم شکست را چشیده و دوبار هم مساوی کرده است.

همچنین تیم صبای قم در طی ۷ سال گذشته ۱۴ بار با استقلال روبرو شده که در هیچ یک از این دیدارها موفق به پیروزی مقابل آبی پوشان نشده است. حاصل ۱۴ بازی آخر دو تیم در ۷ سال گذشته ۸ پیروزی برای استقلال و ۶ مساوی بوده است.

در این ۱۴ بازی پرویز مظلومی، صمد مرفاوی، امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان بعنوان سرمربی روی نیمکت صبا نشسته بودند و در مقابل نیز نفراتی مثل علی دایی، پرویز مظلومی، صمد مرفاوی، یحیی گلمحمدی، عبدالله ویسی، محمود یاوری، رسول کربکندی بعنوان سرمربی روی نیمکت این تیم نشسته بودند.

بدیهی است که چهره های مشترک روی نیمکت دو تیم هم پرویز مظلومی و عبدالصمد مرفاوی، مربی کنونی این تیم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      منظور روی نیمکت استقلال بود نه صبا(مظلومی منصوریان وقلعه نویی)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج