adexo3
۵۱۴۱۵۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پنجعلی: پرسپولیس به معنای واقعی تیم بود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است انسجام و صمیمیت بین بازیکنان از دلایل مهم قهرمانی پرسپولیس در لیگ بود، اما برای ادامه راه این تیم نیاز به تقویت دارد.

خبرگزاری ایسنا: محمد پنجعلی درباره قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ شانزدهم، عنوان کرد: همان طور که همه کارشناسان اظهار می‌کنند، پرسپولیس بهترین تیم لیگ امسال بود و هم خوب فوتبال بازی می‌کرد و هم امتیاز می گرفت. اختلاف امتیازی‌اش در پایان فصل نیز نشان از اقتدارش دارد. فکر می‌کنم پرسپولیس امسال از دروازه‌ تا مهاجم نوک عالی و به معنای واقعی کلمه "تیم" بود. پرسپولیس از نظر روحی انسجام فوق‌العاده‌ای داشت، چرا که ارتباط بسیار صمیمانه‌ای بین بازیکنان وجود داشت و کمتر اسیر حواشی شدند. البته بروز برخی از حواشی اجتناب ناپذیر است، اما به اعتقادم به خوبی مدیریت شد. چند بازیکن مجبور به ترک تیم و رفتن به خدمت سربازی شدند و مشکلات دیگری هم طی فصل به وجود آمد، اما خوشبختانه برانکو این حواشی را به خوبی جمع کرد.

وی افزود: اعتقاد دارم نقش مردم در این قهرمانی بسیار پر رنگ بود، زمانی که حتی می‌باختیم از ما حمایت می‌کردند و در برخی از بازی‌ها می‌دیدم که ورزشگاه مملو از جمعیت می‌شود. همچنین در ‌دقیقه ۲۴ بازی‌ها همبستگی ایجاد می‌شد و با انگیزه شاد کردن روح "هادی نوروزی" شور و حال خاصی در بین بازیکنان به وجود می‌آمد. این موضوع به پرسپولیس کمک می‌کرد تا حتی در هنگام باخت وارد حاشیه نشود و خود مردم هم تلاش می‌کردند تا آرامش در تیم وجود داشته باشد.

پیشکسوت پرسپولیس همچنین نسبت به درخواست برنامه پنج ساله از برانکو انتقاد کرد و افزود: نمی دانم که چرا به دنبال گرفتن برنامه پنج ساله از برانکو هستند. این موضوع در فوتبال ما سابقه نداشته و این تصمیم عجولانه است. فکر می‌کنم الان مهم‌تر از این‌ها بازی‌های آسیایی است. ما باید به فراتر از لیگ فکر کنیم. لیاقت پرسپولیس و تیم‌های ایرانی موفقیت در عرصه‌های بین‌المللی است. ما باید برای لیگ قهرمانان آسیا برنامه‌ریزی کنیم و به فکر امکانات حرفه‌ای برای پیشرفت باشیم. اگر به این سمت برویم برده‌ کرده‌ایم. چرا تیم‌های ما باید در آسیا ناکام باشند. بنابراین فکر می‌کنم باید در کوتاه مدت به فکر این بازی‌ها بود و بعد از آن اگر قرار است تغییری داشته باشند به فکرش بیفتند.

پنجعلی خاطرنشان کرد: باید تفکرمان تغییر کند. یک باشگاه به خودی خود نمی‌تواند خصوصی شود و باید تیم از ریشه تغییر تفکر داده و حرفه‌ای شود، در غیر این صورت در مسابقات بین‌المللی به مشکل خواهیم خورد. نباید سرمان به مسابقات داخلی گرم شده و حواسمان از بازی‌های مهمی همچون لیگ قهرمانان آسیا پرت شود. در حالی که تمام باشگاه‌های دنیا برای بازی‌های خارجی برنامه‌ریزی می‌کنند و بازدهی کارشان را در چنین مسابقاتی بالا می برند. فکر می‌کنم برنامه ۱۰ ساله نیاز است تا فوتبال‌ ما زیر و شده و همه چیزش حرفه‌ای شود.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا این تیم در ادامه‌ راه نیاز به تقویت بازیکن دارد یا نه، به ایسنا گفت‌: بازیکنان فعلی بسیار با کیفیتند و اشتباه است به این تیم دست بزنیم، اما پرسپولیس نیاز به تقویت دارد و باید برای لیگ قهرمانان چند بازیکن جذب کند، در غیر این صورت به مشکل خواهیم خورد. این تیم در جریان فصل چند بازیکن از دست داد، اما تقویت نشد. بازی‌های آسیایی بسیار دشوار است و تیم‌هایی مثل قطر برای ما مشکل ساز می‌شوند. دیدید که تیم‌ ‌ملی این کشور هم مقابل ایران در تهران مشکل ایجاد کرد و باید به ما چهار گل می زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج