اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۱۵۰۹۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نزول ونگر در آرسنال از نگاه آمار و ارقام

آرسنال شرایط خوبی را پشت سر نمی گذارد.

وبسایت نود: آرسنال شرایط خوبی را پشت سر نمی گذارد.

شکست سنگین ۳-۰ هفته قبل مقابل کریستال پالاس باز هم انتقادها نسبت به ونگر را افزایش داد و حالا آرسنال در آستانه یک ناکامی بزرگ دیگر قرار دارد: عدم راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده.

آرسنال اگرچه اکنون سه بازی کمتر از اورتون دارد و به نسبت یونایتد و سیتی نیز بازی های کمتری انجام داده ولی با کسب ۵۴ امتیاز از ۳۰ بازی، در رده هفتم جدول ایستاده است و تیم ونگر با توجه به بازی های سخت پیش رو، کار بسیار دشواری برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان دارد. آرسنال حتی در صورتی که هر سه بازی عقب افتاده اش را هم پیروز شود باز در شرایط فعلی نمی تواند به جمع ۴ تیم برتر لیگ بازگردد.

اما آمار آرسن ونگر در هفته های اخیر و در نیمه دوم حضورش در آرسنال جالب توجه است. اعداد و ارقام نشان می دهند ونگر در نیمه دوم دوران ۲۰ ساله اش در آرسنال، افت فاحشی داشته است.

برای اولین بار در دوران مربیگری ونگر در آرسنال، توپچی ها در ۴ بازی پیاپی خارج از خانه در لیگ برتر شکست خوردند. آن ها در این ۴ مسابقه مقابل چلسی، لیورپول، وست برومویچ و کریستال پالاس بازی را واگذار کرده اند. در سه بازی مقابل چلسی، لیورپول و وست بروم، آرسنال با نتیجه ۳-۱ شکست خورد و در بازی مقابل پالاس، تیم ونگر با نتیجه ۳-۰ مغلوب شد. این اولین باخت ونگر در مقابل کریستال پالاس بود.

آخرین باری که آرسنال در ۴ بازی پیاپی خارج از خانه در لیگ برتر شکست خورده بود، به سال ۱۹۹۵ برمی گردد که تحت مربیگری استیوارت هاستون این اتفاق رقم خورد. ضمن این که آرسنال در هر ۴ شکست اخیرش در خارج از خانه، سه گل خورده است که این اتفاق برای اولین بار از سال ۱۹۲۹ می افتد.

تیم ونگر در هفته های اخیر با کسب نتایج ضعیف، از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت و در حالی که تا همین چند هفته قبل کمترین فاصله را با چلسی داشت، اکنون در تلاش برای بازگشت به رتبه ششم است. در هشت هفته گذشته در لیگ برتر، تنها ساندرلند بوده که بیشتر از آرسنال شکست خورده است. آرسنال در هشت هفته اخیر ۵ بار باخته، در حالی که ساندرلند قعرنشین، ۶ بار شکست خورده است.

اگر آرسنال نتواند در این فصل در بین ۴ تیم برتر لیگ قرار گیرد، برای اولین بار در دوران ونگر، تیمش حضور در بین ۴ تیم بالای جدول را از دست داده است. در ۲۰ فصل اخیر، آرسنال تحت نظر ونگر، سه بار به قهرمانی رسیده، شش بار در جایگاه دوم قرار گرفته است، ۵ بار به مقام سومی لیگ رسیده و ۶ بار هم در جایگاه چهارم ایستاده است.

نزول ونگر در آرسنال از نگاه آمار و ارقام

آرسن ونگر در طول دوران ۲۰ ساله حضورش در آرسنال، ۱۵ جام را با توپچی ها کسب کرده که ۱۱ جام آن در دهه اول حضورش به دست آمده و در دهه دوم از فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ تاکنون ونگر فقط ۴ جام را کسب کرده است. این در حالی است که درصد کسب برد آرسنال، تغییر آنچنانی ای نداشته است ولی در کسب عناوین قهرمانی توپچی ها تحت ونگر در ده سال اخیر افت فاحشی داشته اند. موضوعی که انتقادهای زیادی برای ونگر به همراه داشته است.

نزول ونگر در آرسنال از نگاه آمار و ارقام
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج