۵۱۸۲۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کره، میزبان مستعد‌ترین بازیکنان جهان

تیم ملی جوانان به زودی عازم کره جنوبی می‌شود تا در مسابقات جام جهانی جوانان شرکت کند.

ایران ورزشی: تیم ملی جوانان به زودی عازم کره جنوبی می‌شود تا در مسابقات جام جهانی جوانان شرکت کند. این مسابقات از ۳۰ اردیبهشت شروع می‌شود و بازیکنان آینده‌دار از قاره‌های مختلف در آن حاضر خواهند بود. این فرصتی طلایی برای شاگردان امیر حسین پیروانی است که خودشان را در برابر بهترین بازیکنان زیر ۲۰ سال جهان محک بزنند. این مسابقات در ۶ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود. این گزارش به بررسی این مسابقات پرداخته است.

میزبان در محاصره مدعیان

کره جنوبی، میزبان مسابقات در گروه A طبق قرعه باید با آرژانتین، انگلیس و گینه بازی کند. جدال آرژانتین و انگلیس در دور اول مسابقات یادآور مصاف این دو تیم در جام جهانی 2002 کره و ژاپن است. آرژانتین با 6 قهرمانی پرافتخارترین تیم این مسابقات محسوب می‌شود.

شین تائه یونگ، سرمربی کره درباره این قرعه می‌گوید: «در این گروه هیچ تیم آسانی وجود ندارد و حتی برخی این گروه را گروه مرگ نامیده‌اند. با این حال هدف ما در این مسابقات تغییری نکرده و امیدواریم حداقل به یک چهارم نهایی برسیم. بعد از آن باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.» با توجه به صعود ۴ تیم سوم برتر، کره برای صعود از این گروه بدون شانس نیست. در این شرایط بازی اول این تیم مقابل گینه حیاتی خواهد بود. سرمربی کره ادامه می‌دهد: «اولین بازی ما مقابل گینه اهمیت زیادی دارد. فکر می‌کنم انگلیس قوی‌ترین تیم این گروه باشد و البته نمی‌توانیم آرژانتین را دست کم بگیریم.»

در گروه B آلمان با مکزیک، ونزوئلا و وانوتو رقابت می‌کند. وانوتو، نماینده اقیانوسیه در اولین حضور بین‌المللی‌اش بعید است بتواند برای تیم‌های این گروه دردسرساز شود. آلمان در جام جهانی قبل نیوزیلند، دیگر نماینده این قاره را 8 بر یک برد. در عوض مکزیک، اولین رقیب آلمان تیمی باسابقه در این مسابقات است. ونزوئلا هم به تازگی اروگوئه، قهرمان آمریکای جنوبی را با 3 گل شکست داده و حریف آسانی نخواهد بود.

گیدو استرشبیر، سرمربی آلمان می‌گوید: «گروه آسانی نداریم. ونزوئلا در مسابقات قهرمانی آمریکای جنوبی نشان داد که تیم قدرتمندی است. مکزیک هم تیم باتجربه‌ای محسوب می‌شود. درباره وانوتو چیز زیادی نمی‌دانیم ولی تا روز مسابقات آنها را بهتر می‌شناسیم. هدف اول ما رسیدن به جمع ۱۶ تیم نهایی است و اگر بتوانیم خودمان را با شرایط شرق آسیا تطبیق بدهیم خیلی خوب خواهد بود. در مسابقات قهرمانی اروپا مشکل گلزنی داشتیم ولی خوشبختانه تیم از این نظر بهتر شده است.»

قرعه دشوار جوانان ایران

تیم جوانان ایران در گروه C مقابل زامبیا، قهرمان آفریقا، پرتغال و کاستاریکا کار سختی دارد. شاگردان پیروانی در بازی اول با کاستاریکا روبه‌رو می‌شوند و گرفتن سه امتیاز این بازی می‌تواند کلید صعود باشد. کاستاریکا بعد از دو دوره غیبت موفق شده به این مسابقات صعود کند.

پرتغال دو بار سابقه قهرمانی دارد که بار اول با هدایت کارلوس کی‌روش بوده است. این دو قهرمانی مربوط به سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱ و نسل طلایی فوتبال این کشور با لوئیز فیگو و روی کاستا است. پیروانی در ماه‌های اخیر توانسته از مشورت‌های کی‌روش استفاده کند و سرمربی تیم ملی در صورت انتقال تجربیاتش می‌تواند به پیروانی برای موفقیت در این مسابقات کمک کند، به‌ویژه اینکه پرتغال یکی از تیم‌های این گروه است.

سرمربی پرتغال در این مسابقات ادگار بورگس اروگوئه‌ای خواهد بود. مشهورترین بازیکن پرتغال گونسالو گوئدس است که به تازگی به پاری‌سن‌ژرمن پیوسته و از او به عنوان بازیکنی آینده‌دار نام برده می‌شود.

رقابت قهرمان آمریکای جنوبی و نایب‌قهرمان اروپا

بازی‌های گروه D هم با حضور اروگوئه، قهرمان آمریکای جنوبی و ایتالیا می‌تواند جذاب باشد. اروگوئه که در سال ۲۰۱۳ نایب‌قهرمان شد، یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود.

ایتالیا هم توانسته به فینال مسابقات قهرمانی اروپا برسد. فدریکو کیه‌زا، پسر انریکو کیه‌زا، مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا هم عضو این تیم است. او در این فصل بازی در سری A با پیراهن فیورنتینا را تجربه کرد و در هفته اول مقابل یوونتوس به میدان رفت. ایتالیا در این مسابقات هرگز از مرحله یک چهارم نهایی بالاتر نرفته است، ولی پس از سه دوره غیبت کیه‌زا مدعی است که آنها در کره مدعی قهرمانی خواهند بود. هدایت این تیم بر عهده آلبریگو اوانی، هافبک سابق میلان و تیم ملی ایتالیاست. دو تیم دیگر این گروه ژاپن، قهرمان آسیا و آفریقای جنوبی هستند. فابیان کوییتو، سرمربی اروگوئه درباره این قرعه می‌گوید: «قدرت همه تیم‌های گروه یکسان است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد کدام تیم‌ها صعود می‌کنند. با این حال ایتالیا حریف سخت‌تری به نظر می‌رسد. ما قهرمان آمریکای جنوبی هستیم و با اعتماد به نفس به مسابقات می‌رویم. اگر برنامه آماده‌سازی خوب پیش برود، مطمئنم می‌توانیم قهرمان مسابقات باشیم.»

پسر تورام در خط حمله فرانسه

فرانسه که در سال ۲۰۱۳ با درخشش پوگبا قهرمان مسابقات شد، به عنوان قهرمان اروپا وارد مسابقات می‌شود و در رقابت با هندوراس، ویتنام و نیوزیلند شانس اصلی صعود از گروه E است. توزار، هافبک لیون و ماکسیم لوپز، هافبک مارسی بازیکنانی هستند که هر هفته در لیگ فرانسه به میدان می‌روند. در خط حمله هم مارکوس تورام، پسر لیلیان تورام و کوین آگوستین، مهاجم سرعتی پاری‌سن‌ژرمن حضور دارند. فرانسه یکی از بخت‌های قهرمانی محسوب می‌شود. نیوزیلند قهرمان اقیانوسیه است و هندوراس توانسته در منطقه کونکاکاف به فینال برسد. ویتنام اولین حضورش در مسابقات بین‌المللی فوتبال را تجربه می‌کند. در گروه F اکوادور، آمریکا، عربستان و سنگال حضور دارند. آمریکا قهرمان آمریکای شمالی است و سه تیم دیگر در قاره‌شان فینالیست بوده‌اند. عربستان که در مسابقات قهرمانی آسیا جوانان ایران را در نیمه‌نهایی شکست داد، در فینال مغلوب ژاپن در ضربات پنالتی شد.

غیبت قهرمان دوره قبل

غایبان مهم این مسابقات صربستان و برزیل هستند که دو سال قبل در نیوزیلند به ترتیب قهرمان و نایب‌قهرمان شدند. برزیل با سابقه 5 قهرمانی در این مسابقات در مرحله مقدماتی حذف شد. در این مسابقات 504 نفر از مستعدترین بازیکنان جوان جهان حضور دارند و استعداد‌یاب‌ها فرصت کشف ستارگان آینده را از دست نمی‌دهند. فیفا تصمیم گرفته بلیت تماشای بازی‌ها را در اختیار استعداد‌یاب‌های باشگاه‌ها قرار بدهد ولی آنها اجازه حضور کنار تیم‌ها را نخواهند داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج