adexo3
۵۲۰۰۵۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

یک میلیارد در جیب استقلال و پرسپولیس

باشگاه استقلال روز گذشته در ورزشگاه آزادی تهران در شرایطی میزبان الاهلی امارات بود که طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا،‌ بلیت‌فروشی این مسابقه برخلاف بازی‌های لیگ برتر که در اختیار شرکت طرف قرارداد سازمان لیگ است، برعهده خود استقلالی‌ها بود.

شهروند: باشگاه استقلال روز گذشته در ورزشگاه آزادی تهران در شرایطی میزبان الاهلی امارات بود که طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا،‌ بلیت‌فروشی این مسابقه برخلاف بازی‌های لیگ برتر که در اختیار شرکت طرف قرارداد سازمان لیگ است، برعهده خود استقلالی‌ها بود. حساسیت مسابقه و پیش‌بینی‌ها برای حضور پرشور تماشاگران این باشگاه شرایطی را به وجود آورد تا باشگاه استقلال هم تصمیم بگیرد بلیت‌فروشی این مسابقه را به صورت چاپ بلیت کاغذی و فروش قطعات بلیت در ورزشگاه به صورت سنتی انجام بدهد.

درآمد یک‌میلیاردی

طبق قوانین ١٠‌درصد مبلغ بلیت‌فروشی به AFC و ٥‌درصد هم به فدراسیون فوتبال تعلق می‌گیرد و مابقی درآمد حاصله متعلق به باشگاه استقلال خواهد بود. البته استقلالی‌ها هزینه‌هایی هم برای اجازه زمین و برقراری امنیت مسابقه از این درآمد انجام می‌دهند. جالب اینجاست استقلال هم تصمیم گرفت در این بازی خانگی مثل پرسپولیسی‌ها در بازی با الریان قطر، قیمت بلیت را افزایش دهد و بلیت جایگاه را ٣٥‌هزار تومان، رو‌به‌روی جایگاه را ٢٥‌هزار تومان و جایگاه‌های پشت دروازه‌ را ١٥‌هزار تومان به فروش برساند. ماجرایی که با انتقاد و ناراحتی هواداران همراه شد و اکثریت آنها تمایل داشتند به طبقه دوم بروند که از قبل اعلام شده بود بلیت آن‌ یک‌هزار تومان خواهد بود. در چنین بازی‌هایی با در نظر گرفتن میانگین ١٥‌هزار تومان قیمت بلیت، ‌اگر ٧٠‌هزار تماشاگر به استادیوم بروند، چیزی حدود یک‌میلیارد و٥٠‌میلیون تومان درآمدزایی خواهد شد.

تمرین میزبانی

بازی‌های آسیایی امسال یک تمرین برای این است که از‌ سال بعد سرخابی‌ها و دیگر تیم‌های پرهوادار، خودشان کل مسئولیت میزبانی‌شان به‌ویژه بلیت‌فروشی را برعهده بگیرند. بدانند چقدر می‌خواهند روی بلیت قیمت بگذارند و با چه ترتیبی می‌خواهند بلیت‌ها را بفروشند. از حدود ٤‌سال قبل گروهی با وارد کردن دستگاه‌های فروش بلیت اینترنتی با هزینه‌ای سنگین‌، تیم‌های لیگ برتری را بدهکار کردند تا شاید بتوانند روندی نوین ایجاد کنند. در همان ابتدا این تیم‌ها ٢‌میلیارد تومان بدهکار شدند و به ازای هر بلیت‌فروشی اینترنتی تا ٣٠‌درصد رقم به حساب این شرکت پرداخت می‌شد. روندی که یکبار در رسانه‌‌ها موج منفی شدیدی علیه آن راه افتاد و مسئولان را به سر دادن این شعار که از ‌سال بعد بلیت‌فروشی را به باشگاه‌‌ها واگذار می‌کنند، مجبور کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پرسپولیس و استقلال توی لیگ هم بازی های پرتماشاگر کم نداشتند چه دلیلی هست که اجازه نمی دن درامد حاصله مال خود این تیم ها باشه؟ حق پخش که ندارن حق تماشاگر هم نباید داشته باشن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج