۵۲۴۲۶۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

خط و نشان اشتباه تاج برای باشگاه‌ها

رییس فدراسیون فوتبال به جای مطالبه حق پخش فوتبال از سازمان صدا و سیما، با اعلام محرومیت باشگاه های بدهکار از جذب بازیکنان خارجی نه تنها مسیر اشتباهی را پیش گرفته بلکه این تصمیم در نهایت به تضعیف هرچه بیشتر نمایندگان ایران قهرمانان منجر خواهد شد.

شفقنا ورزشی: رییس فدراسیون فوتبال به جای مطالبه حق پخش فوتبال از سازمان صدا و سیما، با اعلام محرومیت باشگاه های بدهکار از جذب بازیکنان خارجی نه تنها مسیر اشتباهی را پیش گرفته بلکه این تصمیم در نهایت به تضعیف هرچه بیشتر نمایندگان ایران قهرمانان منجر خواهد شد.

سالیان متمادی است که سازمان صدا و سیما از پرداخت حق و حقوق فوتبال ایران و باشگاه‌های لیگ برتری سر باز می‌زند و حتی جلوگیری از ورود دوربین‌های تلویزیونی به عنوان اقدامی گذرا و بی اثر نیز عاملی برای وصول مباحث مالی تعیین شده نیست. مسئولان صدا و سیما طی این سال‌ها خود را مقید به پرداخت مطالبات فوتبال ایران نمی‌دانند و هزینه مربوط به حق پخش رقابت های فوتبال از تلویزیون را پرداخت نمی‌کنند.

باشگاه‌های فوتبال ایران در ورطه ورشکستگی قرار گرفته‌اند و این روزها نه تنها توان پرداخت مبالغ مربوط به قرارداد بازیکنان خود را ندارند که حتی ادامه حیات آن‌ها در فصل آینده نیز در هاله‌ای از ابهام است. تیم فوتبال نفت به عنوان یکی از بحرانی‌ترین‌ تیم‌های فوتبال ایران از این دست تیم‌هاست، استقلال خوزستان در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد، سرخآبی‌ها هنوز بخش عمده‌ای از مطالبات خود را پرداخت نکرده‌اند و بارها بازیکنانشان در فصل جاری دست به اعتصاب زده‌اند، وضعیت سایر تیم‌های شهرستانی نیز بهتر از این‌ها نیست و شاید نهایتا یک یا دو تیم باشند که با تزریق منابع مالی از کارخانجات و سایر ردیف‌های پولی دولتی در شرایط بهتری به سر می‌برند.

مهدی تاج امروز به صراحت اعلام کرده تا زمانی که باشگاه‌ها بدهی‌های خود را در فیفا تسویه نکرده نمی‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند و این تصمیم در ارتباط با همه باشگاه‌هاست و فرقی نمی‌کند که چه باشگاهی به دنبال بازیکن خارجی باشد.

کاش مشکل باشگاه‌های فوتبال ایران تنها به جذب بازیکن خارجی ختم می‌شد، فاجعه محرومیت استقلال و تراکتورسازی از جذب بازیکن (داخلی و خارجی) مسئولان فدراسیون فوتبال را بر این داشت که ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی تا زمان تسویه حساب بدهی‌هایشان در فیفا را کلید بزند،‌ تصمیمی بازدارنده که هر چند ممکن است تیم‌های باشگاهی فوتبال ایران را از محرومیت‌های هرچه بیشتر بازدارد اما به هیچ‌وجه راهکار اصلی و حل کننده نخواهد بود.

کاش رییس فدراسیون فوتبال و زیرمجموعه‌اش که کمتر از یکسال است سکان هدایت این فدراسیون را بر عهده گرفته‌اند به جای تصمیمات مقطعی و گذرا سعی در حل اساسی مسئله پیش آمده برای باشگاه‌های بحران زده فوتبال ایران داشتند. تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران روز به روز بدهکار تر می‌شوند در این بین به جای درآمدزایی و تسویه بدهی‌های قبلی با انباشتی از طلبکاران و هزینه‌های هنگفت مواجه شده‌اند که هیچ برنامه‌ای برای عبور از وضعیت پیش آمده ندارند.

کار برای باشگاه های فوتبال ایران آن‌هم در لیگ برتر به جایی رسیده که حتی توان پرداخت هزینه‌های حمل و نقل و اسکان خود را ندارند، کاش مهدی تاج و مجموعه‌اش به جای فشار هرچه بیشتر به باشگاه‌ها که روز به روز به تضعیف آن‌ها می‌انجامد سعی در حل اساسی مشکل موجود با صدا و سیما را داشتند تا یکی از منابع اصلی درآمدزایی در فوتبال دنیا برای یکبار هم که شده به فوتبال ایران روی خوش نشان دهد. سازمان صدا و سیما در طول زمان نشان داده که نه به قراردادها و تفاهم‌های منعقد شده با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پایبند است و نه خود را مقید به پرداخت ریالی به بدنه فوتبال ایران می‌داند، سازمان صدا و سیما به دلیل درآمدزایی گزاف از طریق پرداخت رقابت‌های فوتبال موظف است که بخشی از این درآمدها را به بدنه فوتبال اختصاص دهد، مسئله‌ای که طی این سال‌ها رخ نداده و به نظر می‌رسد فدراسیون تاج نیز همچون فدراسیون کفاشیان در وصول این مطالبه هیچ توانی ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمیدن شیپور از سر گشادش مثال خوبی برای اعمال آقای تاج است چرا به تیم قهرمان پاداش مالی فدراسیون نمیدهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج