adexo3
۵۲۴۴۴۲
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

نورافکن در استقلال یا تیم جوانان؟

بی‌شک منصوریان برای مرحله حذفی لیگ قهرمانان حساب ویژه‌ای روی نورافکن باز کرده.

ایران ورزشی: بی‌شک منصوریان برای مرحله حذفی لیگ قهرمانان حساب ویژه‌ای روی نورافکن باز کرده. بازیکنی که تیم جوانان هم به عنوان کاپیتان برای او برنامه ریخته و نگاه ویژه‌ای به توانایی‌هایش دوخته. نخستین بازی تیم جوانان در جام جهانی ۳۰ اردیبهشت در کره جنوبی برگزار می‌شود. استقلال فقط سه روز بعد از این بازی در لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهد رفت. هر دو مربی هم امید نورافکن را مد نظر دارند. پیروانی برای موفقیت و سربلندی در جام جهانی و منصوریان برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا. به نظر جام جهانی مهم‌تر از لیگ قهرمانان آسیا است.

تیم جوانان در آستانه جام جهانی با چالش‌های متعددی روبه‌رو شده است. قریب به اتفاق تیم‌های لیگ برتری بازیکنان خود را در اختیار پیروانی قرار نمی‌دهند و همین باعث شده تا تیم جوانان با مشکلات بسیاری از جمله عدم هماهنگی مواجه باشد. جز سه مربی به نام‌های مجید جلالی، علی دایی و فیروز کریمی، سایر مربیان با حضور بازیکنان شان در اردوی تیم جوانان مخالفت کرده‌اند تا پیروانی بدون مهره‌های اصلی و کلیدی، تیمش را آماده حضور در جام جهانی کند.

امیر قلعه‌نویی، فراز کمالوند و چند مربی دیگر فعلا مجوز حضور بازیکنان تیم جوانان را در اردو صادر نکرده‌اند و همین بهانه‌ای شده تا سازمان لیگ نامه‌ای برای باشگاه‌ها ارسال کند و از آنها تعامل و همکاری با تیم جوانان را خواستار شود.

تیم جوانان البته دو بازیکن مهم از تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن نیز در فهرست خود دارد که مشخص نیست چه زمانی به اردو اضافه می‌شوند و اصلا آیا همراه این تیم به جام جهانی می‌روند یا نه؟ این دو بازیکن مهران درخشان مهر و امید نورافکن هستند. یکی در دفاع چپ ذوب‌آهن اجازه هنرنمایی از مهرداد قنبری را گرفته و بدل به انتخاب نخست مجتبی حسینی در این پست شده. بازیکنی فقط ۱۸ ساله و متولد ۱۳۷۷ که ثمره تیم‌های پایه ذوب‌آهن است.
نورافکن هم در استقلال، آن هم در 19 سالگی به قدری درخشیده که منصوریان شیفته بازی‌اش شده و غیبت او را هرگز برنمی تابد. نورافکن به ریتم دهنده بازی استقلال بدل شده و هافبکی مقتدر و جنگنده نشان داده. هافبکی که البته گل زدن را هم بلد است و شوت‌های وحشتناکی به سمت دروازه حریفان شلیک می‌کند.

نورافکن البته بازیکن مهم‌تری برای تیم جوانان محسوب می‌شود. او کاپیتان این تیم است و مانند نگینی در ترکیب اصلی‌اش می‌درخشد. او اما پس از رفع سوء‌تفاهم‌ها با امیرحسین پیروانی و حضور با دسته گل در اردوی تیم جوانان، با یک مانع بزرگ برای بازی در جام جهانی مواجه شده است. نورافکن که در اردوهای قبلی و به دلیل برخی بی انضباطی جایی در فهرست پیروانی نداشت، این بار نه به این دلیل که به خاطر احتمال همکاری نکردن باشگاه استقلال شاید جام جهانی را از دست بدهد.

استقلال بخت فراوانی برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دارد. این تیم از 5 بازی 8 امتیاز به دست آورده و همراه الاهلی عربستان می‌تواند راهی مرحله حذفی این مسابقات مهم شود. مرحله‌ای که بازی‌های آن در دو تاریخ دوم و نهم خردادماه برگزار خواهد شد و موفقیت در آن یکی از اهداف اصلی علیرضا منصوریان به شمار می‌رود.

بی‌شک منصوریان برای صعود از این مرحله حساب ویژه‌ای روی نورافکن باز کرده. بازیکنی که تیم جوانان هم به عنوان کاپیتان برای او برنامه ریخته و نگاه ویژه‌ای به توانایی‌هایش دوخته. نخستین بازی تیم جوانان در جام جهانی ۳۰ اردیبهشت در کره جنوبی برگزار می‌شود. استقلال فقط سه روز بعد از این بازی در لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهد رفت. هر دو مربی هم امید نورافکن را مد نظر دارند. پیروانی برای موفقیت و سربلندی در جام جهانی و منصوریان برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا.

فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان باید وارد ماجرا شوند و این چالش بزرگ را حل کنند. فریدون معینی، رییس کمیته جوانان درباره همزمانی بازی‌های تیم جوانان در جام جهانی و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و اینکه شاید امید نورافکن هم درگیر هر دو مسابقه باشد می‌گوید: «یکی از مواردی که فکر می‌کنم مشکل آفرین شده تاریخ این مسابقات است. در گذشته این مسابقات در تابستان برگزار می‌شد. متاسفانه این بار به شکل دیگری قرعه‌کشی کردند و دلیل این مساله را نمی‌دانم. شاید کره جنوبی که برگزار کننده این مسابقات بوده محدودیت داشته است. این تاریخ با تمام مسابقات اروپا، غرب آسیا و... تداخل دارد. متاسفانه برنامه لیگ قهرمانان آسیا هم مشکل دارد. در کل کنفدراسیون فوتبال آسیا جوان است و باید با تجربه بیشتر فکری به حال زمان برگزاری مسابقات کند.»

اما چه راه‌حلی از سوی فدراسیون و کمیته جوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ معینی می‌گوید: «این امور را محمدرضا ساکت پیگیری می‌کند. پیروانی هم رابطه خوبی با باشگاه‌ها دارد. تا جایی که ممکن است هماهنگی لازم صورت می‌گیرد. با همه این مسائل در کوران جام جهانی وظیفه همه باشگاه‌ها این است که بازیکنان خود را در اختیار تیم جوانان بگذارند. اگر موفقیتی در آن مقطع حاصل شود افتخارش برای همه اهالی فوتبال است.»

به نظر جام جهانی مهم‌تر از لیگ قهرمانان آسیا است. بخصوص برای امید نورافکن که می‌تواند در کره جنوبی و مقابل چشم بزرگترین استعدادیاب‌های فوتبال جهان بدرخشد و آینده خود را بسازد. آینده‌ای که پیش بینی‌اش چندان سخت نیست. درخشان در حد یک ستاره. البته اگر در نهایت نورافکن مجبور به ترک جام جهانی و بازی برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الاهلی امارات نه عربستان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج