adexo3
۵۲۴۷۶۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

درخشان: سن طلایی فوتبالیست‌ها هدر می‌رود

سرمربی پیشین تیم فوتبان نوجوانان ایران خدمت سربازی را یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم اهمیت باشگاها به فوتبال پایه دانست و گفت: باشگاه باید از انتقال بازیکن درآمد زایی کند.

خبرگزاری مهر: حمید درخشان با اشاره به دلایل عدم موفقیت فوتبال ایران در بخش پایه گفت: استعدادیابی معمولا در فدراسیون فوتبال صورت می گیرد و بازیکن پس از حضور در اردوهای تیم ملی به نوعی رها می‌شود.

هافبک پیشین تیم ملی فوتبال ایران در ادامه خاطرنشان کرد: این اتفاق درحالی رخ می دهد که استعدادیابی وظیفه باشگاه‌هاست که باید زیرساخت ها را فراهم کنند و طوری برنامه ریزی کنند که بازیکنان رها نشوند و در نهایت باشگاه ها بتوانند بهترین استفاده را از این بازیکنان ببرند.

وی افزود: معضل بزرگ در بخش فوتبال پایه سرباز شدن بازیکنان است. سن طلایی فوتبال یک بازیکن ۱۹ سال و در رده سنی امید است که بازیکن تا به این سن می رسد باید به خدمت سربازی برود آن هم دو سال.

حمید درخشان ادامه داد: روال سرباز شدن فوتبالیست ها هم این است که باید به تیم های نظامی بروند و عملا از دست باشگاه خارج می شوند. باید تدابیری اندیشید تا این بازیکنان بتوانند در باشگاه خودشان به فوتبال ادامه بدهند و از فضای حرفه ای دور نباشند.

مربی پیشین تیم فوتبال نوجوانان ایران اضافه کرد: باشگاه‌ها باید نگاه ویژه ای به تیم های پایه داشته باشند اما متاسفانه این نگاه‌ها محدود به تیم بزرگسالان است و به قهرمانی این تیم ها نگاه دارند. باید تحولاتی صورت بگیرد که از بازیکن پایه هم باشگاه بتواند استفاده کند.

درخشان در پایان گفت: باشگاه اگر نخواهد هم از بازیکنش استفاده کند این بازیکنان را می تواند قرضی به تیم های دیگر و کوچکتر حتی لیگ یک و دو بفرستد تا بازیکن تجربه اش بیشتر شود و باشگاه هم از از این مسئله نفع ببرد.

گروه ورزشی خبرگزاری مهر قصد دارد در گفتگو با کارشناسان، مربیان و صاحب نظران فوتبال، معضلات و مشکلات فوتبال پایه و مدارس فوتبال را بررسی کند تا شاید کمک حالی برای مسئولانی باشد که داعیه خدمت به فوتبال را دارند اما توجهی به آن ندارند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج