اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۲۶۰۴۳
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

تفاوت لیگ شانزدهم با گذشته یک «برانکو» بود!

کیفیت فنی لیگ شانزدهم به دلیل یک اتفاق عجیب قابل قیاس با لیگ‌های ادوار گذشته نیست. این اتفاق تفاوت نگرش یک مربی با بقیه مربیان لیگ است.

روزنامه شهروند:
جلال چراغپور کارشناس فوتبال

کیفیت فنی لیگ شانزدهم به دلیل یک اتفاق عجیب قابل قیاس با لیگ‌های ادوار گذشته نیست. این اتفاق تفاوت نگرش یک مربی با بقیه مربیان لیگ است. قیاس نتایج پرسپولیس و بقیه تیم‌ها در لیگ برتر نشان داد که تا چه اندازه بین برانکو ایونکوویچ و بقیه مربیان لیگ برتری تفاوت وجود دارد و چرا این تفاوت تا اندازه زیادی چشمگیر است. برانکو یک مربی کلاسیک است که تمام عقاید و دیدگاه‌هایش تعریف شده است و از چارچوبی که دارد عبور نمی‌کند. برانکو در عین کلاسیک بودن از دانش روز دنیا هم برخوردار است اما با تغییرات زیاد میانه‌ای ندارد. سرمربی پرسپولیس نماینده فوتبال جهان در لیگ برتر ایران است و مربیان ١٥ تیم دیگر لیگ برتری نماینده دانش درونی فوتبال ما هستند.
اگر کرانچار را از جمع بقیه مربیان لیگ برتری کنار بگذاریم، همه سرمربیان ایرانی تیم‌ها چکیده‌ای از فوتبال ایران هستند. ما نمی‌توانیم برانکو را در زمره برترین مربیان دنیا و در بالاترین سطح قرار دهیم چرا که برانکو در فوتبال اروپا یک مربی متوسط کلاسیک است و علاقه‌ای تطابق دادن خود با علم روز ندارد. باید بررسی کرد و دید که چه اتفاقی رخ می‌دهد که پرسپولیس برانکو با ٩ امتیاز فاصله نسبت به تیم دوم و ٥٠ امتیاز فاصله با نخستین تیمی که به لیگ دسته اول سقوط کرده دارد. روش آرایش و تاکتیک‌های پرسپولیس، پیاده شدن نظم و انضباط در تیم و برخورد با به هم زنندگان جو تیم و دیسیپلینی که بین مربیان ایرانی نمی‌بینیم از مهم‌ترین دلایل موفقیت این تیم و فاصله زیادش با بقیه تیم‌ها است. عملکرد فنی پرسپولیس جایی برای انتقاد ندارد اما آنچه بیشتر از هر چیز دیگری کیفیت لیگ را تحت‌تأثیر قرار داد این بود که پرسپولیس در فاصله ٣ هفته مانده تا پایان لیگ می‌توانست رتبه بقیه تیم‌ها و دومین تیم سقوط‌کننده را انتخاب کند.
وقتی این سطح از تفاوت را می‌بینیم متوجه می‌شویم که تفاوت چشمگیر پرسپولیس با بقیه تیم‌های لیگ برتری کیفیت لیگ را هم تحت‌تأثیر قرار داد. باید به صراحت بگویم که اگر برانکو سرمربی پرسپولیس نبود چنین تفاوتی بین عملکرد فنی تیم‌ها رخ نمی‌داد و شاید پرسپولیس درنهایت با یک امتیاز بیشتر یا با تفاضل گل قهرمان می‌شد. شرایط سپاهان هم مثل پرسپولیس بود و این تیم تا قبل از بازگشت کرانچار حال خوبی نداشت اما وقتی کرانچار که از چرخه مربیان ایرانی خارج است به این تیم برگشت، دوباره سپاهان به روزهای خوبش بازگشت اگرچه دیر شده بود. در پایان برای نتیجه‌گیری باید بگویم وقتی پرسپولیس با برانکو توانست چنین تفاوتی را بین خودش و بقیه تیم‌ها رقم بزند و بقیه تیم‌ها رتبه‌هایشان را یا براساس اتفاقات فوتبالی وخلاقیت بازیکنان یا ضعف آنها به دست آورده‌اند، مشخص می‌شود دانش مربیگری در فوتبال ایران به شدت پایین است و ما امسال هم لیگ بی‌کیفیتی را دیدیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ebi

      تفاوتش یک عابدینی بود نه برانکو.برانکو کاره ای نبود.حتی یک تعویض هم بلد نبود

    • بدون نام

      آقای نسبتا محترم کیسه کش که تازگی داری از حدت میگذرونی تمام تهمت هایی که میزنی در برابرش مسئولی و مطمئن باش اون دنیا باید جوابگو باشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج