adexo3
۵۲۷۴۸۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هر تیم‌ملی، یک اسپانسر لباس!

بزرگسالان آدیداس می‌پوشند، ساحلی‌بازان مجید، جوانان جیووا و فوتسالیست‌ها آل‌اشپورت!

شهروند: انگار این ماجرای‌ هزارو یکشب البسه تیم‌ملی تمام شدنی نیست. زدن سازهای مختلف توسط تولیدکنندگان پوشاک و به رقص درآمدن فدراسیون فوتبال باعث شده هرکدام از رده‌های فوتبال ایران در دیدارهای بین‌المللی از یک برند پوشاک استفاده کنند. اتفاقی که درهیچ کجای دنیا رواج ندارد و می‌تواند رقبای ایران را به خنده وادارد.
آدیداس به جای جیووا
این یک اتفاق پیش پاافتاده است که همه تیم‌های ملی یک فدراسیون از یک برند لباس در رویدادهای بین‌المللی استفاده کنند. این موضوع آن‌قدر عادی است که رعایت‌نکردن آن توسط فدراسیون فوتبال یک کشور ضعفی بزرگ باشد. یکی از آخرین اقداماتی که علی کفاشیان درآخرین روزهای حضورش در فدراسیون فوتبال انجام داد، انعقاد قرارداد با یک شرکت ایتالیایی معروف برای تولید البسه تیم‌های ملی ایران بود. با این‌که جیووا یکی از معتبرترین تولیدی‌های پوشاک ورزشی درسراسر دنیاست، اما لباس‌هایی که دراختیار تیم‌های ملی ایران قرار گرفت، هیچ نشانی از کیفیت نداشت. بی‌کیفیت‌بودن لباس‌های جیووا باعث شد تاج وقتی به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد، در اولین اقدام قرارداد با جیووا را معلق کند. توجیه آقای رئیس این بود که فدراسیون یک برند خوب را برای تیم‌ملی درنظر گرفته و قرارداد با جیووا هم جوری فسخ می‌شود که ایران ضرر نکند. این اتفاق درحالی رخ داد که فدراسیون فوتبال محموله‌های زیادی از این جیووا تحویل گرفته بود و تیم‌ملی باید تا همین ماه‌ها هم از جیووا استفاده می‌کرد. با این وجود، تاج جیووا را برای تیم‌ملی نمی‌پسندید و بدون قرارداد چند دست لباس از «آدیداس» خریداری شد که چندان هم با کیفیت نبود. البته فقط تیم‌ملی بزرگسالان آدیداس پوشید و تیم‌های رده‌های پایین‌تر هرچه دم دستشان می‌رسید بر تن می‌کردند.
هفت بیجار برای تیم‌های ملی!

اکنون نه‌تنها قرارداد تیم‌ملی با آدیداس امضا نشده بلکه اوضاع البسه تیم‌های ملی از همیشه بدتر است. با این‌که امیر عابدینی سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون تأکید کرده بود لباس‌های تیم‌های ملی «هفت بیجار» نخواهد شد اما کج سلیقگی‌های فدراسیون ادامه دارد و تیم‌های ملی از همیشه بی نظم‌تر لباس می‌پوشند. گفتن ندارد که همه فدراسیون‌های فوتبال دنیا برای تیم‌های ملی خود در همه رده‌ها از یک برند مشخص و یک طرح لباس استفاده می‌کنند. این درحالی است که تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران برند «مجید» را برتن می‌کند. تیم فوتسال از برند «آل اشپورت» استفاده می‌کند و برخی تیم‌های ملی هنوز از برند «جیووا» استفاده می‌کنند و تیم‌ملی بزرگسالان هم «آدیداس» می‌پوشد. شاید این هم طرح جدید از فدراسیون فوتبال ایران است که یک «هفت بیجار» درست کرده و هر تیم‌ملی یک برند و یک طرح می‌پوشد و کسی هم به این آبروریزی بزرگ توجه نمی‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج