adexo3
۵۲۷۴۹۱
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

جباروف از دست استقلال پرید؟

قرارداد جباروف با استقلال در هیات فوتبال ثبت نشده و این بازیکن برای استقلال بازیکن جدید محسوب می‌شود.

ایران ورزشی: قرارداد جباروف با استقلال در هیات فوتبال ثبت نشده و این بازیکن برای استقلال بازیکن جدید محسوب می‌شود. از سویی فدراسیون فوتبال هم تاکید دارد که تیم‌های بدهکار بازیکن خارجی نگیرند. حال استقلال چطور می‌تواند جباروف را برگرداند؟ البته آبی‌ها دلخوش به امضایی هستند که پیش از جدایی از جباروف و مدیر برنامه‌هایش گرفته‌اند. امضایی که در آن تعهد شده بعد از نیم فصل بازی در سپاهان وی قطعا به استقلال برگردد. حال این تعهد از سوی سازمان لیگ وجاهت داشته باشد نیز خود یک مساله مهم است. ماجرای استقلال و بازیکن ازبکستانی وارد فاز تازه‌ای شده است. احتمالا بازگشت او به استقلال به این سادگی‌ها که می‌گویند نخواهد بود...

روزی که جباروف به باشگاه استقلال رفت و قرارداد داخلی امضا کرد هیچ کس تصور نداشت که این بازیکن به زودی با لباس سپاهان در لیگ به میدان خواهد رفت. محرومیت استقلال از نقل و انتقالات نیم فصل که لکه سیاهی در بخش مدیریتی این باشگاه محسوب می‌شد اما درنهایت موجب جدایی این بازیکن شد.

گرچه جدایی جباروف و آندو، منصوریان را ناچار به استفاده از بازیکنان جوان کرد اما آن جدایی نیز قصه پردردی بود که در پس نیمچه موفقیت‌های استقلال در نیم فصل دوم، برد شهرآورد و آن جوانگرایی‌هایی که بارها منصوریان از آن دم زده، پنهان ماند.

البته استقلالی‌ها مدعی‌اند که از جباروف تعهد‌های لازم را برای بازگشت به استقلال گرفته‌اند. ظاهرا مسوولان باشگاه استقلال وقتی متوجه شدند که نمی‌توانند در نیم فصل دوم از این بازیکن بهره بگیرند از این بازیکن و مدیربرنامه‌هایش امضا گرفته‌اند که کتبا در برگه قرارداد داخلی بنویسد بعد از پایان فصل به استقلال بازمی‌گردد.

در حقیقت استقلالی‌ها به همین دلیل با قدرت از بازگشت جباروف حرف می‌زنند و اعتقاد دارند که این بازیکن تحت هر شرایطی بازیکن آنها است. از لحاظ قوانینی که سازمان لیگ قبول دارد اما جباروف هیچ تعهدی برای ماندن در استقلال ندارد، چون قراردادهایی از سوی سازمان لیگ از وجاهت قانونی برخوردار خواهد شد که در هیات فوتبال به ثبت رسیده باشد.

در همین راستا فریبرز محمودزاده مسوول نقل و انتقالات لیگ گفته است: «طبق قوانین و آیین‌نامه‌های موجود حقوقی چیزی به نام قرارداد داخلی وجود ندارد البته توافق و تفاهم بازیکن با باشگاه‌ها و حتی عقد قرارداد باشگاه با بازیکن از نظر سازمان لیگ قابل احترام است اما این توافق‌ها و تفاهم‌ها که بین باشگاه‌ها و بازیکنان صورت می‌گیرد فقط به شرطی سندیت خواهد داشت که نام بازیکنان در زمان نقل و انتقالات اعلام شده در فهرست باشگاه‌ها در سازمان لیگ ثبت و درج شود. سایر قراردادها و تفاهمنامه‌ها و حتی عقد قراردادها از نظر ما قابل احترام است اما همانطور که فیفا هم تأکید کرده فقط قراردادهای ثبت شده در زمان نقل و انتقالات سندیت و رسمیت دارد.»

حرف‌های محمودزاده نشان می‌دهد که جباروف و حتی روزبه چشمی می‌توانند با تیم دیگری قرارداد منعقد کنند اما بعید است که چشمی با توجه به شرایطی که دارد جایی جز استقلال بازی کند. جباروف هم در آخرین بازی لیگ پیراهن شماره 3 استقلال را پوشید، مقابل هواداران رفت و برای آنها دست تکان داد.

این حرکات شاید به نوعی بیانگر قطعی بودن بازگشت او باشد و فصل آینده این بازیکن ازبک را در استقلال ببینیم.

ممنوعیت تیم‌های بدهکار چه می‌شود؟

اما موضوع جباروف با استقلال ممکن است پیچیده‌تر شود به این دلیل که با استناد به اظهارات مهدی تاج در ممنوعیت جذب بازیکن خارجی توسط تیم‌های بدهکار، در نتیجه استقلال هم نمی‌تواند این بازیکن را دوباره در اختیار داشته باشد.

طبق گفته محمودزاده جباروف هیچ قرارداد رسمی با استقلال ندارد و اگر مهدی تاج پای حرف‌هایی که زد بایستد و اجازه ندهد تیم‌های بدهکار که در راس همه آنها استقلال و پرسپولیس قرار دارند، بازیکن خارجی جذب کنند، آنگاه جباروف هم طبق قانون نباید به استقلال بازگردد.

شاید اگر جباروف قراردادش با استقلال را به ثبت می‌رساند می‌توانست از تبصره‌ای که دراین باره تنظیم شده بهره بگیرد و به استقلال برگردد اما او پیش از آنکه قراردادی را با استقلال نهایی کند، با محرومیت باشگاه خواهانش از سوی عالی ترین مرجع فیفا مواجه شد.

در واقع جباروف هیچ قراردادی با باشگاه استقلال ندارد و آن امضا و تعهدی که وی و مدیربرنامه‌هایش برای بازگشت به استقلال داده‌اند شاید در نهایت به کار نیاید و استقلال نتواند از آن امتیاز بهره بگیرد.

تمایل جباروف برای بازگشت به ازبکستان

همه این ابهام‌ها موجب شده بازیکن ازبک میل و علاقه‌ای برای ماندن در لیگ ایران نداشته باشد. جباروف از سویی دوست دارد که در تیم بزرگی همچون استقلال بازی کند. تیمی که هوادارانش بی‌شمارند و می‌تواند فضای تازه‌ای را برای این بازیکن ازبک به وجود آورد اما جباروف اخیرا در جریان موضع تند فدراسیون فوتبال ایران در قبال تیم‌های بدهکار قرار گرفته و می‌داند که شاید استقلال در نهایت از جذب بازیکن خارجی منع شود.

از طرفی پرونده‌های شکایت بازیکنان خارجی از استقلال در فیفا هم هست که نگرانی‌هایی برای این بازیکن به وجود آورده تا برای تداوم حضور در لیگ ایران دست، دست کند. البته جباروف به سپاهانی‌ها اعتماد دارد اما می‌داند که وضعیت در باشگاه استقلال کاملا متفاوت است.

با این حال او می‌داند که اگر در سپاهان هم بماند ممکن است با واکنش‌های منفی هواداران استقلال مواجه شود در نتیجه بی‌میل نیست که کار را یکسره کند و به پیشنهاد خوب یکی از تیم‌های لیگ ازبکستان پاسخ مثبت دهد و بار دیگر در کشورش به فوتبال ادامه دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      چرت و پرت نگو نادان دروغگو

    • بدون نام

      واسه خودت چرندو پرند میگی دیگه نیمچه موفقیت استقلال هه قهرمان نیم فصل که شد دوم که شد به کوری چشم شما لنگیا الانم رفت مرحله بعد نمیشه گفت نیمچه موفقیت.طرف با پیراهن استقلال رفته ورزشگاه با هم تفاهم دارن حالا میگی تمایل به رفتن داره خودت فهمیدی چی داری میگی ؟؟؟؟؟

    • تاج

      بابا نویسنده دیگه خیلی فشار نیار ،باشه جپاروف نمیاد استقلال اینقد نسوز ،با چه سوزشی متن نوشتی زمین و اسمون رو بهم بافتی که جپاروف نیاد استقلال،لنگی تو فعلا درباره منشا متن بنویس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج