adexo3
۵۳۱۳۲۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رم Vs یوونتوس: تکمیل بخش اول سه‌گانه

یوونتوس برای ششمین سال پیاپی در آستانه‌یِ فتح اسکودتو قرار دارد.

آی‌اسپورت: یوونتوس برای ششمین سال پیاپی در آستانه‌یِ فتح اسکودتو قرار دارد. یوونتوسی‌ها در این دوران هواداران خودشان را با ترکیبی از فوتبال جذاب و ذهنیتی برنده مدام به شور و شوق آورده‌اند و همینطور جام پشت جام گرفته‌اند، فصلِ ۲۰۱۲-۲۰۱۱ را در سری آ بدون شکست پشت سر گذاشتند و دو بار هم به فینال چمپیونز لیگ رسیده‌اند.

اما با وجود تمام استعدادهایی که یووه در دو سال اخیر فروخته و ستاره‌های جدیدی که به خدمت گرفته، هیچکدام از تیم‌های آن‌ها در دوران پسا-کالچوپولی به جذابیت و قدرت تیم امسال نبوده، تیمی که در مقطع ابتدایی فصل مدام از خط میانی ضعیفش انتقاد می‌شد، اما با درایت مکس آلگری حالا بدل به کامل‌ترین تیم اروپا شده است، جدا از اینکه چمپیونز لیگ را ببرد یا نه.

خط میانی یووه حالا ترکیبی کامل از قدرت و خلاقیت است، خط حمله‌یِ این تیم به اندازه‌یِ کافی جذابیت و تمام‌کنندگی دارد و خط دفاعی‌شان هم مثل همیشه چون دژی مستحکم است. یوونتوس آلگری در این فصل هم همواره به عنوان یک تیم بازی کرده و هم خلاقیت فردی در نقاط مختلف زمین را داشته. در واقع در هیچ منطقه‌ای از زمین نیست که رقبای یوونتوس احساس کنند می‌توانند در نبردهای یک به یک دست بالا را داشته باشند.

تماشای حرکت بازیکنان این تیم در قالب یک یونیت متحد واقعا لذت‌بخش است، اینکه چطور آن‌ها تلاش می‌کنند خودشان را برای هر پاسی آزاد کنند و گزینه‌ای دیگر به بازیکن صاحب توپ بدهند. یوونتوس این فصل هم فوتبال مالکانه را راحت اجرا کرده و هم بدون توپ و در رویکردِ واکنش‌گرا فوق‌العاده بوده، دقیق و بی‌رحم در بهره بردن از نقاط ضعف و فضای خالی پشت مدافعین حریف در ضدحمله‌ها.

سیستمِ جدید آلگری هم این فصل کمک زیادی به بالاتر رفتن سطح تیمش کرده، سیستمی که در آن تمام بازیکنان جدیدش هم درخشیده‌اند. یووه حالا در این شرایط برای تکمیل بخش اول از سه‌گانه‌اش امشب در استادیو الیمپیکو مقابل رم قرار می‌گیرد، بازی‌ای که یک امتیاز از آن به معنای قطعی شدن قهرمانی در سری آ خواهد بود.

رم برای بازی بزرگ امشب بهترین گلزنش و کاپوکانونیره‌یِ حال حاضر لیگ یعنی ادین ژکو را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. کوین استروتمن دیگر مهره‌یِ کلیدی جالوروسی هم محروم است. به این خاطر انتظار می‌رود لوچانو اسپالتی از سیستمِ ۲-۱-۴-۳ استفاده کند و محمد صلاح و استیون الشعراوی را در خط حمله قرار دهد و پشت سرشان از راجا ناینگولان، خطرناک‌ترین هافبک جالوروسی استفاده کند، البته اگر ناینگولان هم به بازی برسد.

استفاده‌یِ اسپالتی از سیستم و ترکیب مذکور با توجه به سرعت بالایِ صلاح و الشعروای می‌توانند خطرات زیادی برای خط دفاعی یوونتوس پدید بیاورد. اما امکان دیگر برای رم در بازی امشب استفاده از کاپیتان فرانچسکو توتی است، اسطوره‌ای که آخرین بازی‌هایش را با پیراهن جالوروسی تجربه می‌کند و هنوز قادر به باز کردن خطوط دفاعی هر حریفی است. توتی می‌تواند امشب در آخرین خاطرات بازی‌اش حداقل جشن قهرمانی یووه را عقب بیندازند.

در سوی دیگر زمین با توجه به مصدومیت کلودیو مارکیزیو و سامی خدیرا، آلگری به احتمال زیاد از توماس رینکون، خرید زمستانی‌اش از جنوا در مرکز خط میانی در سیستمِ ۱-۳-۲-۴ و کنار میرالم پیانیچ استفاده خواهد کرد. رینکون در بازی‌هایی که در همین دوران کم برای یووه انجام داده قدرت خودش به عنوان یک هافبک دفاعی را نشان داده. با این وجود خیلی‌ها دوست دارند شاهد حضور رولاندو ماندراگورا در ترکیب اصلی باشند، پدیده‌ای که با تکنیک و دید بالای خودش می‌تواند آینده‌یِ خط میانیِ بیانکونری را در دستان خودش داشته باشد.

شاید به رولاندو در بازی بزرگ امشب، حداقل در ترکیب اصلی بازی نرسد، اما آلگری با قطعی کردن قهرمانی مقابل رم می‌تواند این فرصت را به هافبک جوانش در بازی‌های باقی مانده، مقابل کروتونه و بولونیا بدهد. یک امتیاز امشب می‌تواند خیال یووه را از بابت سری آ راحت و تمرکز مردانِ آلگری را متوجه دو فینال دیگر در کوپا ایتالیا مقابلِ لاتزیو و در چمپیونز لیگ مقابل رئال مادرید کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج