۵۳۱۸۵۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دوراهی خطرناک پپ گواردیولا

در پنجمین سالگرد گل قهرمانی سرخیو آگوئرو-شاید حساس‌ترین و باورنکردنی‌ترین لحظه تاریخ لیگ برتر-مهاجم آرژانتینی روی نیمکت نشست و شاهد حضور یک بازیکن ۲۰ ساله به جایش در ترکیب منچسترسیتی بود.

ایران ورزشی: در پنجمین سالگرد گل قهرمانی سرخیو آگوئرو-شاید حساس‌ترین و باورنکردنی‌ترین لحظه تاریخ لیگ برتر-مهاجم آرژانتینی روی نیمکت نشست و شاهد حضور یک بازیکن ۲۰ ساله به جایش در ترکیب منچسترسیتی بود.

نمی‌شود گفت تصمیم پپ گواردیولا برای کنارگذاشتن آگوئرو برای این است که کار او تمام شده چون تازه از مصدومیت کشاله ران رها شده اما نشانه‌های زیادی وجود دارد از اینکه مربی کاتالان ممکن است کار غیرقابل تصور برای هر هوادار سیتی را انجام ‌دهد و او را این تابستان بفروشد. البته قبل از این کار باید فکر همه جا را بکند.

شکی نیست که گواردیولا یک مهاجم پرتحرک‌تر و سختکوش‌تر را با هدف بهبود عملکرد کل تیم می‌آورد حتی اگر مهاجم جدید آمار گلزنی‌اش مثل آگوئرو نباشد. بگذارید مساله را بازتر کنیم. فقط چند مهاجم گلزن در سراسر اروپا هست که توان رقابت با آگوئرو را دارند. الکسیس سانچس، آنتوان گریزمان و پیر امریک اوبامیانگ. همه ویژگی‌هایی دارند که آگوئرو یا سخت از عهده‌اش بر می‌آید یا اصلا نمی‌تواند.

میزان تلاش الکسیس و گریزمان واقعا بالا است و آمار گلزنی شان بد نیست و اوبامیانگ سرعتی دارد که آگوئرو با وجود تمام نقاط قوتش از آن بهره‌ای ندارد. کادر فنی گواردیولا روی این نکته و اینکه کندی سرخیو در ضدحملات، تیم را متوقف می‌کند، دست گذاشته‌اند.

با تمام این شایعات، چیزی که هواداران سیتی را بیشتر نگران می‌کند این است که پپ جانشینی نیاورد و کار را به طور کامل به گابریل ژسوس بسپارد. این برزیلی واقعا خوب بوده و در زمان نسبتا کوتاهی که در بازی به او داده شده در هفت گل نقش داشته، ۵ تا را زده و دو تا را ساخته. گواردیولا عاشق سختکوشی او است و برای همین هر وقت هر دو آمادگی بازی را داشته اند، آگوئرو روی نیمکت بوده.

اما پیروزی جنون آمیز شنبه برابر لسترسیتی شاهدی بود برای اینکه ژسوس هنوز آماده پرکردن جای آگوئرو نشده. او با خونسردی پنالتی را گل کرد و برای تحت فشار گذاشتن مدافعان میهمان تلاش زیادی کرد اما پاس‌های اشتباه زیادی داد و در نیمه دوم روی یک پاس عمقی دقیق برای رحیم استرلینگ که می‌توانست گل سوم را برای میزبان به ارمغان آورد، با مداخله بیجای خود مانع شد. اگر آگوئرو چنین تصمیم اشتباهی می‌گرفت و این فرصت عالی را از بین می‌برد، نشانه‌ای بود از آنکه نمی‌تواند خواسته گواردیولا را برآورده کند هر چند تلاش زیادی داشته باشد.

ژسوس کار زیادی در پیش دارد اگر بخواهد به اوج برسد و اگرچه ممکن است در سیتی به او فرصت رشد داده شود اما نباید بار مسوولیت خود را بیشتر کند.

آگوئرو در هفته‌های اخیر میل قابل تحسینی برای تغییر نشان داده چه در زمین و چه بیرون آن و اینکه می‌خواهد برای آینده‌اش بجنگد اما شاید گواردیولا تصمیمش را گرفته باشد.

او گفت جو هارت که دروازه‌بان خیلی خوبی است، مناسب سیتی نیست. در مورد ساموئل اتوئو در بارسلونا هم چنین کاری کرد حتی بعد از آنکه این کامرونی نقش پررنگی در سه گانه داشت. گواردیولا این تصمیم را به حساب «شم» خود گذاشت و گفت همه چیز را به گردن می‌گیرد. از بخت خوب، اتفاق بدی نیفتاد و بارسلونا قدرتمندتر شد.

البته این کاتالان اعتبار زیادی در بانک نوکمپ داشت به خاطر بنای موفقیتی که برای آینده نهاد. در سیتی اینطور نیست و خودش می‌داند که باید زودتر همه چیز را مرتب کند؛ باید یادش باشد وقتی در نیمه دوم آگوئرو خودش را گرم می‌کرد، هواداران ایستاده تشویقش کردند.

ژسوس از ژانویه که به انگلیس آمده بیش از تصور هر کس دیگر موفق بوده و گواردیولا درست می‌گوید که این برزیلی می‌تواند تا سال‌ها مهاجم اول سیتی باشد. معنای این حرف بعد از پایان فصل که آگوئرو و نمایندگانش با گواردیولا مذاکره کنند، بیشتر مشخص می‌شود؛ شاید جدایی بهترین راه حل برای همه باشد.

این بزرگترین تصمیم گواردیولا در سیتی و یکی از بزرگترین‌های دوران مربیگری او خواهد بود و تا جایی که به هواداران سیتی مربوط می‌شود، او در تنگنا قرار می‌گیرد و در دومین فصل حضورش در لیگ برتر به شدت تحت فشار خواهد بود.

گواردیولا اطمینان دارد که با خریدهای خوب، فصل دومش خیلی بهتر خواهد بود و حتی جرات پیدا می‌کند رویای جام‌های متعدد را در سر بپروراند. اگر آگوئرو در این برنامه‌ها جایی نداشته باشد، یک جانشین توانمند باید این کار را بکند. ژسوس خرید آینده است اما نمی‌تواند همه بار را به دوش بکشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج