۵۳۱۹۴۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تاج: از اتفاقات یک سال مدیریتم راضی‌ام

رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی که با ما در سالگرد یک سالگی فدراسیونش داشت از اتفاقاتی که در این یک سال رقم خورده صحبت کرد.

خبرگزاری تسنیم: یک سال از حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال گذشت. رئیسی که جای علی کفاشیان آمد و خیلی‌ها می‌گویند از بخت خوبش بود که در اولین سال حضورش تیم ملی فوتسال و فوتبال ساحلی روی سکوی سوم جام جهانی رفته‌اند، تیم‌های نوجوانان و جوانان به جام جهانی رفتند و تیم ملی بزرگسالان هم در آستانه صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ است. ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۹۵ مهدی تاج با پیروزی در انتخابات، فدراسیون را از علی کفاشیان گرفت و حالا پس از یک سال از تلخی‌ها و شیرینی‌های کار یک ساله‌اش می‌گوید و اتفاقاتی که در این یک سال برای او رقم خورد.

مهدی تاج در خصوص وضعیت فدراسیون فوتبال، برنامه‌هایی که در یک سال گذشته به انجام رسید، سومی تیم ملی فوتبال ساحلی، ماجرای منحل شدن احتمالی نفت تهران، تیم ملی و مسائل مربوط به فوتبال صحبت کرده است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

فدراسیون فوتبال شما یک ساله شد و در این یک سال اتفاقاتی ویژه رقم خورد. رفتن روی سکوی سوم جام جهانی توسط تیم ملی فوتسال و فوتبال ساحلی، کسب سهمیه جام جهانی رده‌های نوجوانان و جوانان و موفقیت‌های تیم ملی بزرگسالان. این یک سال چطور گذشت؟

یک اتفاق خیلی خوبی که در صحبت‌های مقام معظم رهبری هم وجود داشت و فدراسیون فوتبال در آن موفق شد، اقتصاد مقاومتی بود. اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه شما در یک سال ۴۰، ۴۵ میلیارد هزینه کنید و همه تیم‌ها را به جام جهانی ببرید. به نظرم ما اکنون آقای آسیا هستیم و به معنای واقعی فوتبال ایران آقای آسیاست. چرا آقای آسیا هستیم، به این دلیل که حتی تیم‌های باشگاهی ما هم موفق بودند و سه تیم ما به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا رفتند. باشگاه‌های ما با وضعیتی که اداره می‌شوند و بودجه‌ای که دارند، اصلاً قابل مقایسه با تیم‌های عربستانی، قطری، اماراتی و... نیستند. شما نگاه کنید، تصور اینکه پول یک بازیکن آنها پول کل تیم ماست، عجیب است، اما واقعیت دارد. پرسپولیس و استقلال این وضعیت را دارند و اگر من به استقلال خوزستان در بازی آخر کمک نمی‌کردم، آنها هم مشخص نبود بتوانند بازی آخر حاضر شوند یا نه. فقط بابت کمبود نقدینگی مشکل داریم و این وضعیت باشگاه‌های ما بود. تیم‌های ملی هم که پیشانی آن تیم ملی است، اگر ۲۲ خردادماه ازبکستان را شکست بدهد، بعد از برزیل دومین تیمی خواهد بود که حضورش در جام جهانی قطعی می‌شود.

یعنی به این شکل تمام رده‌های تیم‌های ملی به جام جهانی رفته‌اند و به نوعی کارنامه فدراسیون شما تکمیل می‌شود؟

می‌توان گفت ما در صعود به جام جهانی تمام رده‌ها را تکمیل کردیم. اکنون تیم جوانان برای جام جهانی بدرقه کردیم، تیم فوتسال زیر ۲۰ سال را به مسابقات آسیایی اعزام کردیم، تیم نوجوانان در حال اعزام به تورنمنتی در چین است و از فوتبال ساحلی هم که سوم دنیا شد، استقبال کردیم. فوتبال پر از اتفاق است و این مسئله خوبی است. در کنار این مسائل از برخی رسانه‌ها گله داریم که اولین سؤال‌شان درباره پاداش است که چقدر پاداش می‌دهید. ما به اندازه پولی که در می‌آوریم پاداش می‌دهیم و قطر و عربستان نیستیم. این را همه باید باور کرده و رسانه‌ها هم یک بار برای همیشه تمام کنند. یک بازیکن را پیدا می‌کنند در تلویزیون می‌پرسند که چقدر پاداش گرفتی، آن بازیکن هم اگر نخواهد جواب بدهد سؤال پیچ می‌شود. این سؤال‌ها صحیح نیست و پاداش را فدراسیون فوتبال تشخیص می‌دهد و به آن عمل می‌کند. این مسئله ساده است و بازیکنان خودشان موضوع را درک کرده‌اند. برای همین بازیکنان فوتبال ساحلی که به مسابقات اعزام شدند، نفری ۶۵ میلیون تومان برای بلیت، هتل و... هزینه کردیم.

ثمره آن را دیدیم، اما می‌خواهم بگویم برای همین اردوی ساده که برخی می‌گویند، کلی هزینه کرده‌ایم و جایی که خیلی تیم‌ها با هواپیمای اختصاصی آمدند، ما مجبور شدیم چند پرواز بگیریم. چون به ما ویزای آمریکا ندادند و نمی‌توانستیم به این کشور سفر کنیم، مجبور شدیم بعد از مسابقات ۵ روز در باهاما تیم را نگه داریم که بلیت برگشت پیدا شود.

هزینه‌ای که برای فوتبال ساحلی شد، به نوعی با سکوی سومی جام جهانی جبران شد و شیرینی زیادی از این ماجرا کسب کردید.

بله، همه این هزینه‌ها می‌ارزد. فوتبال ساحلی ما سوم شد، فوتسال ما سوم شد و تیم ملی فوتبال ساحلی ما موفقیت‌های زیادی کسب کرد. ما دو تورنمنت بزرگ فوتبال ساحلی را برای اولین بار در تاریخ کشورمان برگزار کردیم که یک بار در بوشهر و یک بار در یزد تورنمنت بین‌المللی داشتیم. این اتفاقات کم بود یا قبلاً نبود و اگر بوده، من ندیدم. شرایط طوری نبود که این همه اردو و تورنمنت رسمی در کشور داشته باشیم. به نظرم نباید فوتبال ساحلی را رها کنیم و باید به فکر این تیم باشیم، آن را رشد دهیم تا به سمت موفقیت‌های بزرگتر برود.

چند بازیکن این تیم می‌گفتند حالا که تیم سوم جام جهانی شده‌اند تمهیداتی اندیشیده شود که آنها به عنوان سرباز قهرمان شناخته شده و از سربازی معاف شوند تا بیشتر در خدمت تیم ملی باشند.

این موضوع کاملاً قابل پیگیری و بررسی است و به نظرم کشور هم این آمادگی را دارد که به موضوع سرباز قهرمان‌های فوتبال ساحلی بپردازد.

به فدراسیون فوتبال برسیم. از اتفاقاتی که در یک سالگی فدراسیون تحت مدیریت شما افتاد، راضی هستید؟

من راضی بودم و به نظرم همین که مردم راضی هستند، این تیم‌های ما موفق بودند و صحبت‌های مقام معظم رهبری را عملی کردیم، خوب است. ما هر جایی که جزو ۱۰ کشور برتر دنیا باشیم خوب است و به نظرم اکنون در دو رشته فوتسال و فوتبال ساحلی به جمع ۱۰ تیم و حتی ۴ تیم برتر دنیا رفتیم. تیم ملی بزرگسالان هم به جام جهانی صعود کند، جزو دوم‌های دنیا هستیم! یعنی دومین تیمی هستیم که به جام جهانی صعود کرده‌ایم. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

تلخی و شیرینی‌های این یک سال چه مسائلی بوده است؟

تلخی‌ها این است که ما به اندازه خیلی کشورها درآمد و منابع مالی نداریم و بعضی مواقع باید از بازیکن‌ها خجالت بکشیم و تحمل کنیم چون نمی‌توانیم به برخی کمبودها برسیم. شیرینی هم این همه قهرمانی و موفقیت برای ما بوده است.

موضوع تیم نفت تهران هم این روزها مهم است. این تیم سهمیه آسیایی گرفت، اما سازمان مالیات نامه‌ای نوشته که پروانه فعالیت این باشگاه تمدید نشود. در این صورت نفت منحل می‌شود و باید به نوعی تکلیف سهمیه آسیایی این تیم مشخص شود.

ماجراهای نفت، سیاه‌جامگان، سپیدرود ماجراهای مهمی است که باید درباره آنها بعداً مفصل صحبت کنم. نفت هم یکی، دو تا و سه تا مشکل ندارد. مشکلات اساسی است و باید صحبت‌های مفصلی درباره آنها کنم.

به هر حال موضوع سهمیه آسیایی نفت اهمیت دارد.

ما باید ببینیم می‌توانیم نفت را به آسیا اعزام کنیم یا نه و اگر نشود، تیمی را جایگزین خواهیم کرد. با این حال امتیازی خرید و فروش نمی‌شود و تیمی را جایگزین خواهیم کرد.

یعنی ذوب‌آهن که چهارم لیگ شده جایگزین می‌شود؟

نمی‌دانم ذوب‌آهن می‌شود یا نه، باید این موضوع را ببینیم. اکنون حضور ذهن ندارم، اما اینکه چه تیمی به آسیا می‌رود اهمیت دارد و باید شرایطی را فراهم کنیم که نفت بتواند خودش برود و برگردد.

زمان آغاز اردوی تیم ملی مشخص شد؟

تیم ملی هم اردویی برای حضور در اتریش دارد که به زودی تاریخ آن مشخص می‌شود. هنوز جزئیات آن مشخص نشده است، اما فقط یک بازی دوستانه داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج