adexo3
۵۳۲۵۸۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

از پانزدهمی تا نایب قهرمانی

باخت استقلال در فینال جام حذفی مقابل ذوب آهن ادامه کار را برای پرویز مظلومی سخت کرده بود.

ایران ورزشی: باخت استقلال در فینال جام حذفی مقابل ذوب آهن ادامه کار را برای پرویز مظلومی سخت کرده بود. از این طرف علیرضا منصوریان هم با نفت تهران نتایج خوبی به دست آورده بود که همین باعث شد تا خیلی سریع این جابه‌جایی رخ دهد. منصوریان بلافاصله پس از پایان فصل برگه فسخ قراردادش را گرفت و پس از جلسه در وزارت ورزش به یکی از آرزوهای دیرینه‌اش رسید.

استقلال او نسبت به فصل قبل تغییرات بسیاری داشت. آرش برهانی، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی، پروپژیچ، طالب‌لو، میثم مجیدی، محمدامین حاج‌محمدی، جاسم کرار، مهدی مومنی، عادل شیحی، علیرضا رمضانی و محمدرضا خرسندنیا 12 بازیکنی بودند که نسبت به ابتدای فصل قبل جایی در لیست استقلال نداشتند. البته در این میان طالب‌لو قرارداد داشت که در نهایت با پا در میانی وزارت ورزش حاضر به فسخ قراردادش شد. در عوض منصوریان بازیکنانی مثل کاوه رضایی، بختیار رحمانی، رابسون جانواریو، فرشید باقری، علی قربانی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، مجتبی حقدوست، محمدحسین کنعانی‌زادگان، آرش افشین و پادوانی را به جمع آبی‌پوشان اضافه کرد.

خرید خوب، خرید بد

علیرضا منصوریان برای اینکه از سایر رقبایش در فصل نقل و انتقالات عقب نماند خیلی زود دست به کار شد. او در ابتدا نفرات موردنظرش را حفظ کرد و بعد سراغ لیست خریدش رفت. بختیار رحمانی که در فولاد عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت به عنوان یک خرید خوب و شکار بزرگ به استقلال آمد اما برخلاف انتظار نتوانست حتی نیمی از کارآیی‌اش در فولاد را به نمایش بگذارد و در نهایت هم نیم‌فصل به تیم سابقش برگشت. آرش افشین هم جزو همان خریدهای بد منصوریان بود اما در عوض کاوه رضایی برای‌شان خیلی خوب کار کرد، مثل رابسون، پادوانی و فرشید باقری.

حذف مقابل نفت تهران

استقلال وقتی دید پرسپولیس مقابل قشقایی شیراز شکست خورد و حذف شد با تمام نفراتش به انزلی رفت تا مقابل تیم ملوان نوین قرار بگیرد. علی قربانی در دقیقه هشت دروازه میزبان را باز کرد تا فشار و استرس از تیمش کم شود. بختیار رحمانی هم در همان نیمه گل دوم را زد تا خیال علی منصوریان راحت شود. حریف بعدی استقلال تیم لیگ یکی مس کرمان بود که استقلال با تک گل محسن کریمی در دقیقه 113 به پیروزی رسید و حریف صبای قم در مرحله یک هشتم نهایی شد.

تلاش دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه برنده نداشت و درخشش رحمتی در ضربات پنالتی حکم به برتری ۵ بر ۳ استقلال داد. شاگردان علیرضا منصوریان در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف نفت رفتند و در حالی که تا ثانیه‌های پایانی از حریف پیش بودند گل تساوی را دریافت کردند و در دقیقه ۱۰۸ محمد قاضی گل برتری نفت را زد تا استقلال از جام حذفی کنار برود.

زمزمه برکناری منصوریان

استقلال فصل را خوب شروع نکرد. آنها از پنج بازی اول سه تساوی و دو شکست داشتند و در آستانه بازی با پرسپولیس شرایط برای علیرضا منصوریان خیلی سخت شده بود به طوری که شایعه برکناری او در صورت باخت در شهرآورد به شدت قوت گرفته بود. اما آن بازی مساوی شد و پس از آن سه پیروزی متوالی شایعات را از اطراف او دور کرد. استقلال بعد از این سه پیروزی دوباره دچار افت شد. آنها از شش بازی باقیمانده سه تساوی دو پیروزی و یک شکست را تجربه کردند.

سقوط به رده پانزدهم

علیرضا منصوریان روزی که سرمربی استقلال شد شاید فکرش را هم نمی‌کرد که از سه بازی اول لیگ فقط یک امتیاز بگیرد و از دو بازی بعدی هم دو امتیاز. این سه تساوی باعث شد تا آنها برای اولین مرتبه سقوط به رده پانزدهم جدول را تجربه کنند و دو هفته متوالی هم در آن جایگاه بمانند.

تحول آبی‌ها در نیم‌فصل دوم

شاید کادر فنی استقلال به نوعی توفیق اجباری نصیبش شد تا در نیم‌فصل نتواند بازیکن جذب کند و در واقع حکم محرومیت آنها از نقل و انتقالات توسط فیفا باعث شد تا منصوریان مجبور به استفاده از داشته‌ها و البته جوان‌ترهای تیمش شود. همین مساله تحول بزرگی را در نتیجه‌گیری‌شان ایجاد کرد به طوری که بهترین تیم نیم‌فصل دوم شدند. به عنوان مثال بازیکنی مثل امید نورافکن که در نیم‌فصل اول فقط یک 90 دقیقه آن هم در بازی اول در زمین حضور داشت در مرحله برگشت لیگ به بازیکن ثابت استقلال تبدیل شد.

پیروزی در شهرآورد

استقلال در حالی آماده شهرآورد برگشت شد که خیلی‌ها شانس پیروزی پرسپولیس را بیشتر می‌دانستند. اتفاقا قرمزها خیلی زود به گل رسیدند و یکی دو موقعیت عالی را هم از دست دادند اما این استقلال بود که در همان نیمه اول از فرصت‌هایش نهایت استفاده را کرد و باخت یک بر صفر را با پیروزی ۳ بر یک عوض کرد. آنها در نیمه دوم یک گل دیگر هم دریافت کردند اما در نهایت ۳ بر ۲ برنده شدند و طلسم چند ساله پیروز نشدن در شهرآورد را شکستند.

فوت پورحیدری

یکی از تلخ‌ترین اتفاقات برای باشگاه استقلال و البته جامعه فوتبال و ورزش ما فوت منصور پورحیدری بود. پدر استقلالی‌ها که سابقه بسیار درخشانی در مربیگری و بازیگری داشت پس از چندین ماه مبارزه با بیماری، قبل از بازی حذفی مقابل صبای قم فوت کرد. روحش شاد.

افتخاری سرپرست شد

حدود سه هفته بعد از برگزاری لیگ، زمزمه‌هایی که مبنی بر جدایی بهرام افشارزاده از استقلال شنیده می‌شد به واقعیت پیوست و رضا افتخاری که ریاست کمیته فوتسال را تا آن زمان برعهده داشت به عنوان سرپرست جدید استقلال انتخاب شد. قبل از آن حسنی‌خو از سمت خود به عنوان مدیرعامل کناره‌گیری کرده بود.

دلخوری منصوریان از عصای دست

سرمربی استقلال در ابتدای فصل از سیدمهدی رحمتی و خسرو حیدری به عنوان بازوی چپ و راست و به قول معروف عصای دستش در تیم نام برد. منصوریان دوست نداشت موضوع رسانه‌ای شود اما باشگاه به اختلاف رحمتی با کادر فنی اشاره کرد. رحمتی قبل از بازی با نفت اعلام می‌کند به دلیل بیماری نمی‌تواند در ترکیب قرار بگیرد اما در آخرین لحظات به کادر فنی می‌گوید که قصد بازی دارد.

استقلال به نفت می‌بازد، رحمتی در رختکن به کادر فنی اعتراض می‌کند و درگیری لفظی میان او و خرمگاه به وجود می‌آید. منصوریان پشت دستیارش می‌ایستد و رحمتی را به روی نیمکت می‌فرستد و این دروازه‌بان سه بازی را فقط تماشا می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج