adexo3
۵۳۳۹۸۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

گل به خودی هواداران به پرسپولیس

بی‌خود نبود که خاویر آگیره، سرمربی آرژانتینی تیم الوحده در جریان بازی تیمش با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پشت نیمکت به دنبال جمع‌کردن اشیاي مختلف بود؛ بی‌خود هم نبود که دروازه‌‌بان این تیم از نور لیزری که به چشمش انداخته می‌شد شاکی بود.

روزنامه شرق: بی‌خود نبود که خاویر آگیره، سرمربی آرژانتینی تیم الوحده در جریان بازی تیمش با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پشت نیمکت به دنبال جمع‌کردن اشیاي مختلف بود؛ بی‌خود هم نبود که دروازه‌‌بان این تیم از نور لیزری که به چشمش انداخته می‌شد شاکی بود. همه این کارها چندان هم بی‌هدف انجام داده نشد؛ هم سرمربی و هم بازیکنان الوحده امارات به خوبی می‌دانستند با چنین حرکاتی می‌توانند توجه دوربین‌های فیلم‌برداری و عکاسی را به خودشان و از آن مهم‌تر به «اتفاقاتی» که در ورزشگاه آزادی در حال رقم‌خوردن بود جلب می‌کردند. نتیجه آن «جلب توجه» که به زعم بازیکنان، اعضای کادر فنی باشگاه و هواداران پرسپولیس، توجیه شکست ٤ بر ٢ در تهران بود، حالا مشخص شده است: پرسپولیس باید از لخویا در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بدون حضور تماشاگر پذیرایی کند! اتفاقی تلخ که به راحتی می‌تواند رؤیای پرسپولیس برای رسیدن به مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا را بر باد دهد.

پرونده‌ای که ٢سال پیش تذکر گرفت

فقط به خاطر بازی با الوحده و اتفاقاتی که در آن رخ داد، نیست که هواداران پرسپولیس نمی‌توانند بازی رفت تیمشان را روز سه‌شنبه آینده در آزادی ببیند بلکه این ماجرا، تداوم پرونده و تذکری است که پرسپولیسی‌ها دو سال پیش گرفتند! در نامه‌ای که فدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه پرسپولیس و البته فدراسیون فوتبال نوشته به وضوح به این مورد اشاره شده است؛ اینکه در سال ٢٠١٥ پرسپولیس به خاطر رفتار مشابه هوادارانش تذکر گرفته و با محرومیت تعلیقی روبه‌رو شده است. این يعني اگر تخلف مشابه دیگری از هواداران این باشگاه سر بزند، آن محرومیت از حالت تعلیقی درمی‌آید و به حالت قطعی تبدیل می‌شود. اتفاقی که حالا عملی شده و بعید است که شیطنتی هم از سوی کشورهای عربی در این پرونده صورت گرفته باشد.

غم‌انگیز مثل محرومیت

بعد از اعلام این خبر به باشگاه پرسپولیس بود که اعضای کادر فنی و بازیکنان این باشگاه متوجه شدند چه فرصت بزرگی را از دست داده‌اند؛ فرصتی که این بار نه رقیب بلکه تماشاگران و هواداران خودی از این باشگاه گرفتند. لخویا یکی از سرحال‌ترین تیم‌های حال حاضر غرب آسیاست که باید برای بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، سه‌شنبه آینده برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به میدان برود؛ طبیعی است که هراس آنها از حضور ٨٠ هزار هوادار پرسپولیسی می‌توانست در روند نتیجه تأثیر بسزایی داشته باشد. شاید به همین خاطر است که برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سرخ‌های پایتخت در گفت‌وگویش با تسنیم از این محرومیت به نام محرومیت «غم‌انگیز» صحبت می‌کند. «از شنیدن این خبر واقعا تأسف خوردم. واقعا خبر اندوهناکی است و بازی‌کردن در ورزشگاه خالی از تماشاگر صحنه غم‌انگیزی را برای همه رقم خواهد زد. بازی در چنین شرایطی امکان و اجرای هرگونه اقدام از پیش تعیین‌‌شده‌ای را به حداقل می‌رساند. همگان واقف‌اند که در ورزش و به‌ویژه فوتبال، تماشاگر چه نقش اساسی را بر عهده دارد و احساسات آنها بر جذابیت بازی چقدر تأثیرگذار است». برانکو در ادامه با بیان اینکه دلیل صدور حکم محرومیت تماشاگرانِ تیمش را نمی‌داند، یادآور شد: «واقعا نمی‌دانم چرا باید هواداران ما را محروم کنند درحالی‌که آنها در دو سال اخیر در هیچ یک از ورزشگاه‌های ایران رفتار غیر‌ورزشی نداشته‌اند و مستحق چنین حکمی نبودند. آن هم در یکی از حساس‌ترین بازی‌های پرسپولیس که برای قرارگرفتن در هشت تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رقابت می‌کند».

تلاش برای شکستن رأی

خبر محرومیت پرسپولیس از حضور تماشاگرانش مقابل لخویا در شرایطی شوک جدیدی به فوتبال ایران داده که رفته رفته پرونده تیم‌های باشگاهی و ملی‌مان را در این زمینه سنگین‌تر می‌شود؛ همین چند وقت پیش بود که مهدی تاج، رئيس فدراسیون فوتبال کشورمان عاجزانه از هواداران باشگاهی و تیم ملی خواسته بود تمامی ضوابط را رعایت کنند و از انداختن هرگونه شيئي به زمین و یا استفاده از نور لیزر به‌شدت پرهیز کنند. اگرچه فعلا تیم ملی فوتبال کشورمان‌از انجام بازی بدون تماشاگر جان سالم به ‌در برده، ولی جریمه ٦٠٠ میلیونی که روی دست فدراسیون فوتبال ماند چيزي کم از چند جلسه محرومیت از تماشاگر نداشت. اما حالا مسئولان باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال هم از روز گذشته دست به کار شده‌اند تا در صورت امکان رأی صادرشده علیه باشگاه پرسپولیس را بشکنند. با توجه به بندی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ارسالی نوشته ظاهرا «حق اعتراض» برای باشگاه پرسپولیس محفوظ است و آنها مستنداتی را جور کرده‌اند تا به کنفدراسیون فوتبال آسیا بفرستند. مهدی تاج هم با تأیید این موضوع گفت: «در پی ارسال این نامه به فدراسیون ایران، با توجه به محرومیت پرسپولیس، خوشبختانه جای اعتراض وجود دارد. بر این اساس مستنداتی از سوی فدراسیون فوتبال ایران تهیه شده که سریعا به AFC ارسال می‌شود و امیدواریم این مستندات پذیرفته شود. امیدواریم تماشاگران خون‌گرم پرسپولیس، استقلال و تیم ملی که همیشه امتیاز مثبت برای کشور هستند، این فرصت را به تهدید تبدیل نکنند». با این حال مشکلی که در این میان وجود دارد مسئله زمان است؛ سازوکار اداری ایران امروز و فردا که تعطیل هستند و مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم که شنبه و یکشنبه تعطیل هستند. پرسپولیس هم که باید روز سه‌شنبه دوم خرداد به مصاف رقیب قطری‌اش برود؛ این یعنی فرصت زیادی برای اعتراض‌کردن به این رأی وجود ندارد و فقط با یک كار بی‌وقفه بدون تعطیلی می‌توان امید داشت که این رأی بشکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      یکم فرهنگ داشته باشین..مثل بچه ادم برید بازیتو ببینید و بیاین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج