adexo3
۵۳۴۹۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یاوری: ویسی برای آمدن زود تصمیم گرفت

سپاهان فصل پرنوسانی را پشت‌سر گذاشت و اتفاقات زیادی رخ داد.

ایران ورزشی: سپاهان فصل پرنوسانی را پشت‌سر گذاشت و اتفاقات زیادی رخ داد. از اخراج عبدا... ویسی تا خداحافظی دو بازیکن بزرگ تیم. سپاهان امسال هم دستش به جام نرسید و حالا با جذب دوباره زلاتکو کرانچار امیدوار است تا به روزهای طلایی‌اش برگردد. محمود یاوری پیشکسوت فوتبال کشورمان که از جنس سپاهان است بازی‌های این تیم را در لیگ پیگیری کرد. او به نکاتی اشاره می‌کند که قطعا به درد کرانچار می‌خورد. یاوری از مشکلات فنی تیم در زمان ویسی می‌گوید و بر این باور است که او زود به سپاهان آمد. سرمربی سابق تیم ملی بر این باور است که محرم نویدکیا و هادی عقیلی می‌توانستند با مدیریت بهتر فصل گذشته را هم در کنار تیمشان باشند.

تیم فوتبال سپاهان، فصل پرخبری را پشت‌سر گذاشت و در نهایت هم جایگاه پنجم جدول را به خود اختصاص داد. شما عملکرد این تیم را در لیگ شانزدهم چطور ارزیابی می‌کنید.

زمانی که لیگ طولانی می‌شود بعضی مسائل خواسته و ناخواسته پیش می‌آید که برخی تیم‌ها از آن به بهترین شکل استفاده می‌کنند. سپاهان به خاطر تغییرات مدیریتی به نسبت کم و تغییرات در کادر فنی دچار نوسانات زیادی شد. شاید اگر این اتفاق یکی، دو ماه زود می‌افتاد سپاهان می‌توانست جایگاه به مراتب بهتری را به دست آورد. برای بازیکن هم سخت بود که پس از عادت کردن به خصوصیات اخلاقی و فنی سرمربی به مربی دیگری عادت کند.

شاید ویسی بیش از حد در سپاهان دست به جوانگرایی زد. به هر حال هواداران این تیم هم انتظار داشتند که تیمشان مثل اکثر دوره‌های لیگ برتر مدعی شود.

موضوع جوانگرایی که آن را در تمام تیم‌ها شاهد بودیم یک تصمیم کاملا صحیح از سوی مهدی تاج بود که تیم‌ها را موظف به استفاده از بازیکنان جوان کرد. به عنوان مثال جلال‌الدین علی‌محمدی سابقه بازی در باشگاه‌های دیگر را داشت و فوتبالیست‌ جوان بسیار خوبی هم هست. من فکر می‌کنم ویسی به لحاظ سنی تیم مرا پایین آورد نه از نظر تجربی. شما نگاه کنید رسول نویدکیا، پاپی، حاجی‌صفی و خلیل‌زاده در اکثر بازی‌ها حضوری موثر داشتند. ویسی شاگرد مکتب سپاهان بود اما به اعتقاد من کمی زود برای نشستن روی نیمکت سپاهان تصمیم گرفت. او می‌دانست که سپاهان قدمت بسیاری دارد و با خیلی تیم‌ها تفاوت می‌کند. البته این مساله وجود دارد که او در تیم دیگری مثل استقلال خوزستان هم نتیجه بگیرد.

حضور کرانچار را چطور دیدید و به نظرتان این تیم فصل آینده می‌تواند مدعی باشد؟

شوک حضور کرانچار جواب داد. انصافا ایشان ساختار تیم را تغییر داد و فقط در یکی، دو بازی خوب نتیجه نگرفت. با توجه به شناختی که از ایشان دارم و کرانچار را مربی کاربلد و با برنامه‌ای می‌دانم خیلی امیدوارم که از سپاهان باز هم یک تیم مدعی بسازد.

این تیم پس از دو دهه به نقش جهان برگشت اما برخلاف انتظار استقبال بسیار خوبی از بازی‌های داخلی سپاهان نشد.

نقش جهان خانه بازیکنان است اما شاید تنها ایرادش دور بودن سکوها و هواداران تا بازیکنان باشد که این مساله به لحاظ ذهنی هم تاثیر می‌گذارد. من یک مثال ساده بزنم، زاینده‌رود زمانی با کمبود آب مواجه و هر چند وقت یک بار آب به رودخانه سرازیر می‌شد و این مساله با انتظار کشیدن مردم هم همراه بود و به نوعی مردم هم عادت کردند که اگر امروز زاینده‌رود آب ندارد شاید چند روز دیگر پرآب شود، حکایت ورزشگاه نقش جهان هم اینطور بود. هواداران خیلی برای افتتاح آن انتظار کشیدند و حالا که این اتفاق خوب افتاده خیالشان راحت است که هر وقت بخواهند به استادیوم می‌روند البته فراموش نکنیم استقبال کم هوادار با نتایج سپاهان هم ارتباط مستقیم داشت.

در لیگ شانزدهم محرم نویدکیا خداحافظی کرد و هادی عقیلی هم اصلا جایی در تیم نداشت.

به نظرم حیف شد که هر دو خداحافظی کردند. هادی برای اینکه روی حرفش بایستد این کار را انجام داد در حالی که می‌توانست تا چند سال بازی کند و واقعا نمی‌دانم چرا خداحافظی کرد. به خودش هم گفتم تا زمانی که می‌خواهی بازی ‌کن اما هر وقت خداحافظی کردی دیگر نمی‌توانی و باید مربیگری کنی. هر چند شنیدم قراردادش را یکطرفه فسخ کردند.

محرم هم که سمبل باشگاه بود. به او گفتم یک روز من، یک روز تابش پدرخوانده سپاهان بودند و یک روز هم تو باید باشی. دوست داشتم بیشتر صبوری کرده و حداقل دو سال دیگر بازی می‌کرد.

سپاهان در فصل شانزدهم خیلی راحت پنالتی می‌داد.

شاید اگر زوج بهتری برای شجاع‌ خلیل‌زاده پیدا می‌شد و حتی هادی عقیلی بازی می‌کرد سپاهان خیلی کمتر گل می‌خورد چرا که معتقدم کولی‌بالی یک مدافع کند است و هیچ وقت این دو نفر با هم هماهنگ نبودند. شما زمانی که سپاهان گل دریافت می‌کند را ببینید، این دو مدافع یا فضاگیری کرده‌اند یا به حریف چسبیده‌اند. قطعا اگر هماهنگی و سازمان دفاعی خوبی داشتند کمتر گل می‌خوردند. اما زمان کرانچار فرق می‌کرد و نشاط خاصی را می‌دیدیم که به حریفان اجازه ایجاد موقعیت زیادی را نمی‌داد.

سپاهان در 15 دقیقه آخر هم گل‌های زیادی دریافت کرد.

وقتی مدافعان هماهنگ نباشند این اتفاق می‌افتد. البته گل خوردن زیاد در این دقایق به شرایط بدنی برمی‌گردد. بازیکن باید بدنش برای ۱۲۰ دقیقه آماده باشد که به راحتی ۹۰ دقیقه بازی کند. من فکر می‌کنم تیم تعادل مدیریتی در داخل زمین را نداشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج