اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۳۵۶۵۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

فدراسیون، قانون و سختگیری بیشتر

اتفاقی که قابل پیش‌بینی بود، رخ داد؛ یک اتفاق تلخ که موجی از نگرانی و بی‌اعتمادی را نزد فوتبال ایران ایجاد کرده است.

ایران ورزشی: اتفاقی که قابل پیش‌بینی بود، رخ داد؛ یک اتفاق تلخ که موجی از نگرانی و بی‌اعتمادی را نزد فوتبال ایران ایجاد کرده است. استقلال خوزستان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا که سه‌شنبه باید به مصاف الهلال برود، بعد از چند روز تعطیلی تمرین اعلام کرده که به مسقط سفر نخواهد کرد و در این مسابقه حساس و بین‌المللی به میدان نمی‌رود. این اتفاق در صورتی که رنگ واقعیت به خود بگیرد، تبعات فراوانی برای فوتبال ایران به دنبال خواهد داشت و نتیجه بی‌تدبیری یک تیم، آسیب‌ بزرگی به وجهه تیم‌های باشگاهی ایران در آسیا وارد خواهد کرد.
۱- آن روزها که استقلال خوزستان در روزهای حساس پایانی لیگ مدام تمرین‌ها را تعطیل می‌کرد و بازیکنان این تیم با همراهی سرمربی خود تمرین نمی‌کردند و بر نتایج لیگ در روزهای حساس اثر منفی می‌گذاشتند، فدراسیون فوتبال باید با شدت بیشتری با این مساله برخورد می‌کرد. نتیجه مماشات داخلی با این موضوع که به الگویی برای بسیاری از تیم‌های دیگر تبدیل شد، کار را به اینجا رسانده که آنها همین روال را در آسیا در پیش گرفته‌اند، بی‌آنکه به تبعات و آسیب‌های بعدی فکر کنند. فدراسیون فوتبال همان روزی که نمایندگان ایران در آسیا مشخص شدند، باید فکر این روزها را می‌کرد تا تیمی که نمی‌تواند از اعتبار و آبروی فوتبال ایران دفاع کند، وارد عرصه‌های بین‌المللی نشود. نبودن قانون مکتوب و روشن در این زمینه، دلیل اصلی بروز چنین مشکلاتی است. حالا با اتفاقاتی که پیرامون استقلال خوزستان رخ داده و بازیکنان این تیم به جای سفر و اردو برای بازی بین‌المللی، به تفرجگاه رفته‌اند و بی‌خیال روزها را سپری می‌کنند، فدراسیون باید به فکر بیفتد تا برای سال آینده قانونی جدید وضع کند تا نمایندگان ایران در آسیا دردسرساز نشوند. همین امروز یکی از تیم‌های فصل آینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا - نفت تهران - بلاتکلیف است و از نظر مالکیتی و مالی با بحران‌های جدی مواجه است. حضور این تیم با این وضعیت اسفبار در آسیا می‌تواند خدشه دیگری به وجهه فوتبال باشگاهی ما در میادین بین‌المللی وارد کند. پس ضروری به نظر می‌رسد که قانونی در خصوص نمایندگان ایران در آسیا وضع شود تا اگر تیمی بر اساس اتفاق و با چند نتیجه مقطعی موفق به کسب سهمیه شد، بدون گذر از صافی - فیلترهای سخت - راهی مسابقات آسیایی نشود. در این زمینه جدیت فدراسیون و گذاشتن قوانین جدید لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

2- سهل‌انگاری فدراسیون در مواجهه با بدهی باشگاه‌های ایرانی به بازیکنان و مماشات با آنها سرانجام آسیب خود را به فوتبال باشگاهی ما وارد کرد. فیفا به عنوان نهاد تصمیم‌گیر در خصوص بازیکنان خارجی، دو باشگاه استقلال و تراکتورسازی را از جذب بازیکن منع کرد. شاید اگر فدراسیون‌ها به عنوان نمایندگی‌های فیفا در هر کشوری، پیش از آنکه مراجع بالادستی تصمیم بگیرند، خود وارد عمل شوند و با اعمال سختگیری باشگاه‌ها را مجاب به پرداخت مطالبات نمایند، هرگز با محرومیت بین‌المللی از سوی فیفا یا ای‌اف‌سی مواجه نمی‌شدیم. پس از ماجرای استقلال و تراکتور، فدراسیون فوتبال با وضع قانون ممنوعیت جذب بازیکن خارجی توسط تیم‌هایی که در فیفا پرونده باز دارند به نوعی اقدام پیشگیرانه انجام داده اما به نظر می‌رسد در اجرای این قانون با شدت و سختگیری عمل نمی‌کند. فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی آن باید شدت بیشتری در اجرای احکام خود به خرج دهند و ملاحظات همیشگی را که فلان تیم پرهوادار است یا دیگر تیم در منطقه خاصی واقع شده کنار بگذارند و قانون را برای همه تیم‌ها یکسان به اجرا درآورند.

۳- حاضر نشدن استقلال خوزستان مقابل الهلال اگر به واقعیت منجر شود، بی‌شک کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فصول آینده از سهمیه فوتبال ایران کم خواهد کرد و این امتیاز را به کشورهایی خواهد داد که سرسختانه متقاضی سهمیه هستند و از امکانات و پیش‌شرط‌های لازم هم برخوردارند. کار غیر حرفه‌ای باشگاه استقلال خوزستان بی‌شک اثر منفی بر سهمیه ایران خواهد گذاشت و تمام تلاش‌های چند سال اخیر را بی‌ثمر خواهد کرد. از همه بدتر اینکه وجهه بین‌المللی فوتبال ما خدشه‌دار خواهد شد و باید سال‌ها تلاش شود تا آنها متقاعد شوند که دوباره سهمیه ایران افزایش یابد. پس دود این ماجرا به چشم تمام تیم‌های باشگاهی ما خواهد رفت و فدراسیون نباید تصور کند که این مشکل منحصر به یک تیم است و غیبت آنها تنها به جریمه و محرومیت یک تیم خاص - یعنی استقلال خوزستان - منجر خواهد شد. پس برای جلوگیری از یک اتفاق خطرناک، باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که مبادا استقلالی‌های خوزستان از سفر به مسقط خودداری کنند و فوتبال باشگاهی ما را با خطری تازه مواجه سازند.

4- ختم کلام اینکه فدراسیون فوتبال باید قوانین جدید وضع کند، محکم و سرسختانه پای اجرای قانون بایستد و به فکر راه‌حلی باشد تا نه تنها فوتبال باشگاهی رو به عقب نرود که در مسیر رشد قرار گیرد.

اجرای قوانین محکم در لیگ داخلی و برخورد با هر گونه اختلالی - از جمله تعطیل کردن تمرین‌ها - که به یک رویه تبدیل شده، بی‌شک باعث بهبود وضعیت باشگاه‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد. دیروز اعلام شد چنانچه بازیکنان استقلال خوزستان از حضور در بازی برای الهلال خودداری کنند، همگی برای فصل بعد محروم خواهند شد. فدراسیون باید همین حکم را به صورت قانونی مکتوب درآورد تا تمام تیم‌ها، مربیان و بازیکنان بدانند که عواقب تصمیم شخصی آنها چه خواهد بود. در شرایط فعلی فدراسیون فوتبال می‌تواند کمکی - ولو به صورت قرض - به آبی‌های خوزستان داشته باشد تا از این مرحله گذر کنند و در آینده از محل درآمدهای این تیم که شامل حق پخش و بلیت‌فروشی می‌شود، پولی که پرداخت کرده را بازگرداند. اما فارغ از این تصمیم مقطعی، در انتظار قانونی محکم و جدید هستیم که همه جوانب در آن دیده شود. از صعود تیم‌ها به دسته بالاتر تا شرایط رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا. یعنی همه تیم‌ها سوای نتایج فنی در زمین، دارای امکانات، سخت‌افزار و تراز مالی روشن باشند و آن وقت به واسطه قهرمانی یا کسب سهمیه، به میادین بین‌المللی اعزام شوند و اگر تیمی فاقد این شرایط است، حتی در صورت قهرمانی کنار گذاشته شده و تیمی که واجد شرایط است جایگزین شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فدراسیون بی عرضه نمی تواند حق پخش تلویزون و تبلیغات را بگیرد ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج