اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۴۸۸۱۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

قانون ممنوعیت جذب بازیکن خارجی لغو می‌شود

مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره ممنوعیت جذب بازیکن خارجی توسط باشگاه‌هایی که در مراجع بین‌المللی پرونده دارند، با در نظر گرفتن تمهیدات تازه از سوی سازمان لیگ برای کمک به باشگاه‌ها به صورت خودکار لغو خواهد شد.

شهروند: مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره ممنوعیت جذب بازیکن خارجی توسط باشگاه‌هایی که در مراجع بین‌المللی پرونده دارند، با در نظر گرفتن تمهیدات تازه از سوی سازمان لیگ برای کمک به باشگاه‌ها به صورت خودکار لغو خواهد شد.

شروع جنجال با محرومیت تراکتور و استقلال

همه به یاد دارند که چند ماه قبل فیفا برای باشگاه‌های استقلال و تراکتورسازی به خاطر بی‌توجهی به آرای محکومیت مربوط به شکایت بازیکنان و مربیان خارجی،‌ آنها را از فعالیت در پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم کرد. به دنبال این اتفاق‌ هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از تکرار این فاجعه و کنترل وضع بدهکاری باشگاه‌های ایرانی در مراجع بین‌المللی در تاریخ ٢٤ اسفند ١٣٩٥ رسما مصوب کرد باشگاه‌های ایرانی تا زمانی که پرونده حقوقی و مالی باز در مراجع بین‌المللی دارند،‌ نمی‌توانند بازیکن جدید خارجی جذب کنند.

باشگاه‌ها از همان ابتدا بی‌اعتنایی کردند

مدیران فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال ایران در این مدت بارها و بارها در مصاحبه‌های خود روی این موضوع تأکید کرده‌ بودند که این مصوبه با سخت‌گیری بسیار اجرایی خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه جذب بازیکن خارجی به باشگاه‌های بدهکار داده نخواهد شد. در طرف مقابل اکثر باشگاه‌های فوتبال ایران هم از همان روزهای اول نسبت به این مصوبه بی‌اعتنا بودند و انگار می‌دانستند که درنهایت تمام موانع از پیش‌روی آنها برای ثبت قرارداد بازیکن جدید خارجی برداشته خواهد شد. مثل پرسپولیسی‌ها که با وجود اعلام محرومیت از جذب بازیکن خارجی گادوین منشا نیجریه‌ای را جذب کردند. در این مدت بحث محرومیت پرسپولیس باعث شد شایعاتی درباره رفتن منشا به یک تیم دیگر هم در رسانه‌ها منتشر شود. اما حالا به نظر می‌رسد که مشکلی بابت حضور این مهاجم گلزن در تیم برانکو وجود نخواهد داشت.

هیچ راهی جز حمایت از باشگاه‌ها وجود ندارد

فوتبال ایران با یک بحران اقتصادی عجیب رو‌به‌رو است. نگاهی به ترکیب تیم‌های ایرانی با رقبای آسیایی آنها که از ستارگان گرانقیمت خارجی بهره می‌برند به خوبی نشان می‌دهد که از نظر امکانات و شرایط اقتصادی فوتبال ایران با یک عقب‌ماندگی فاجعه‌آمیز نسبت به سایر کشورها رو‌به‌رو است. با این حال نمایندگان فوتبال ایران توانستند در مسابقات اروپایی عملکرد خوبی از خود ارایه بدهند و پرسپولیس هم توانسته به جمع ٨ تیم برتر آسیا صعود کند و حالا این فرصت را دارد با تقویت خطوط مختلف با قدرت بیشتری در این مرحله از رقابت‌ها آماده شود و مقابل الاهلی عربستان صف‌آرایی کند. از آنجایی که نتایج تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا روی تعیین سهمیه ایران در این مسابقات هم تأثیر مستقیم دارد، مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هیچ راهی ندارند که از باشگاه‌ها حمایت کنند.

دلیل مصوبه جنجالی هیأت رئیسه چه بود؟

مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره محرومیت باشگاه‌های ایرانی از جذب بازیکن خارجی به خاطر بدهی‌های بین‌المللی همچنان پابرجاست. اما به نظر می‌رسد که مدیران فدراسیون فوتبال از همان ابتدا با تصویب این طرح قصد داشتند از تکرار فاجعه‌ای که برای استقلال و تراکتورسازی اتفاق افتاد جلوگیری و باشگاه‌ را به صورت رسمی ترغیب به رسیدگی به پرونده‌های حقوقی بین‌المللی خود کنند. به همین ترتیب کمیته تعیین وضع بازیکنان در فدراسیون فوتبال دایر شد تا رسما پیگیری این امور را برعهده بگیرد و مدیریت جدی روی مسائل قراردادی بازیکنان فوتبال شاغل در ایران با باشگاه‌های داشته باشد. درواقع جدا از سختگیری‌های اولیه نقش اصلی این کمیته سختگیری برای باشگاه‌های بدهکار نیست. بلکه هدایت آنهاست به سمت پایان دادن به بحران‌های حقوقی که به خاطر شکایت افراد خارجی دامنگیر آنها شده و مشکلات زیادی را برایشان به وجود آورده است. جالب اینجاست که سختگیری فدراسیون در ماه‌های اخیر تأثیر مثبت هم داشته و بسیاری از باشگاه‌ها با اقدامات فوری بخشی قابل توجهی از بدهی‌های خود را پرداخت کردند.

بهاروند: باید جلوی این روش غلط را می‌گرفتیم

باشگاه‌های لیگ برتری که در فیفا پرونده باز دارند به هیچ عنوان مشکلی برای جذب بازیکن جدید خارجی ندارند. اما این وسط یک شرط بسیار مهم برای فدراسیون و سازمان لیگ وجود دارد. این‌که باشگاه‌ها اقدامات قانونی برای رسیدگی و به نتیجه رسیدن پرونده‌های خود داشته باشند. حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در گفت‌وگو با روزنامه شهروند درباره این موضوع می‌گوید: «ما از همان ابتدا قصدمان برخورد با باشگاه‌ها نبود. به‌عنوان مسئول باید جلوی ادامه آن روند نادرست را می‌گرفتیم. همه دیدند که عدم رسیدگی به پرونده‌ شکایت بازیکنان و مربیان خارجی چه مشکلات اساسی برای دو باشگاه مردمی ما درست کرد. ادامه آن شرایط، فوتبال ملی ایران را هم با خطراتی جدی مواجه می‌کرد و ما مجبور بودیم به این جریان ورود کنیم»

توپیح رئیس سازمان لیگ درباره شرط بزرگ لغو محرومیت

بهاروند در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: « الان با تیم‌های لیگ یکی، حدود ٢٠ باشگاه بدهکار داریم. نمی‌شود گفت که هر ٢٠ باشگاه نمی‌توانند بازیکن بگیرند. این اتفاق ضربه زدن به فوتبال کشور است. حتی باشگاه بدهکاری که رأی محکومیت قطعی گرفته، می‌تواند با یکسری شرایط خاص، بازیکن خارجی بگیرد. آن باشگاه باید مستنداتی به ما ارایه کند که در فیفا مشغول حل پرونده‌های خود هستند. ما مخالف بی‌خیالی و بی‌تفاوتی باشگاه‌ها نسبت به این پرونده‌ها و تهدید‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم. هر باشگاهی بی‌خیال باشد بدون تعارف جلوی نقل‌وانتقال‌اش را خواهیم گرفت. استقلال اقدامات مثبتی انجام داده است. پرسپولیس هم تمام پرونده‌های خود را دارد رسیدگی می‌کند و یک‌سری باشگاه‌ها هم بدهی‌هایشان را به صورت قسط‌بندی پرداخت می‌کنند. این خودش یک قدم بزرگ و مثبت است. باشگاه‌های ما وقتی از درآمد پخش تلویزیونی محروم هستند نمی‌توانند همین الان تمام بدهی‌های خود را پرداخت کنند. پس باید این بحران را مدیریت کنیم. باز هم می‌گویم باشگاه‌هایی که مستندات و مدارک درباره رسیدگی به پرونده‌های خود در فیفا به ما ارایه بدهند، مشکلی بابت جذب بازیکن خارجی ندارند. اما آنها باید تعهد بدهند که این پرونده‌‌ها را به سرانجام می‌رسانند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      بجای اینکه جواب سوال بدیم.صورت مساله راپاک میکنیم.بازیکن خارجی خوب بگیرید.دست دلال ها را کوتاه کنید که 50 درصد پول توجیب انها نره.باشگاه ها را در شرایط درآمدزایی قراربدیم.بجای اینکه بازیکن خارجی نگیریم.یکی از دلایلی که تیمهای باشگاهیمون تو آسیا موفق نیستند نداشتن بازیکن خارجی خوب هست.تمام دنیا بازیکن خارجی میگیرن این قانون در خور فوتبال ایران نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج