۵۵۰۱۰۰
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

بیشکک گزینه اصلی پرسپولیس برای میزبانی از الاهلی

پرسپولیس روز ۳۱ مرداد ماه باید از الاهلی عربستان میزبانی کند اما در حالی که تیم حریف شهر ابوظبی پایتخت امارات را به‌عنوان میزبان انتخاب کرده پرسپولیس هنوز محل میزبانی‌اش را معرفی نکرده است.

ایران ورزشی: پرسپولیس روز ۳۱ مرداد ماه باید از الاهلی عربستان میزبانی کند اما در حالی که تیم حریف شهر ابوظبی پایتخت امارات را به‌عنوان میزبان انتخاب کرده پرسپولیس هنوز محل میزبانی‌اش را معرفی نکرده است. بعد از منتفی شدن گزینه عمان و دوری از کشورهای حاشیه خلیج فارس به خاطر تنش‌های سیاسی در منطقه و البته مساله آب و هوا، رییس فدراسیون فوتبال به سرپرست باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داد نگاهی جدی به کشورهای آسیای میانه داشت باشند. تاج از دو کشور ترکمنستان و تاجیکستان نام برد اما حالا شنیده می‌شود ترکمنستانی‌ها به درخواست پرسپولیس جواب منفی داده‌اند و شهر دوشنبه تاجیکستان هم در ورزشگاه‌هایش چمن طبیعی ندارد و امکان برگزاری بازی در این شهر میسر نیست.

روز گذشته از شهر بیشکک پایتخت کشور قرقیزستان به‌عنوان مهم‌ترین گزینه میزبانی پرسپولیس برای بازی ۳۱ مردادماه نامی به میان آمد. در این میان پندار خمارلو و محمد ترکاشوند دو تن از مسوولان باشگاه پرسپولیس ساعت ۱۵ دیروز راهی بیشکک شدند تا بعد از بازدید از امکانات این شهر شرایط را برای میزبانی تیم شان بسنجند. روز جمعه نمایندگان پرسپولیس به تهران برمی گردند و تا زمان اعلام گزارش آنها نمی‌توان گفت این گزینه قطعا نهایی می‌شود اما فعلا فقط درباره این شهر می‌توان صحبت کرد و سایر گزینه‌ها منتفی است.

در همین زمینه مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس می‌گوید: «در حال حاضر تنها گزینه ما قرقیزستان است و اگر شرایط مطلوب باشد این کشور در اولویت قرار دارد. مواردی مثل قطر که درباره آن گمانه‌زنی شده بود، منتفی است و از میان درخواست‌های ارسال شده، قرقیزستان اعلام آمادگی کرد.»

خمارلو توضیح می‌دهد:«این درخواست از طریق فدراسیون فوتبال ارسال شد و در این سفر مواردی مانند، ورزشگاه، محل تمرین، هتل، مسائل امنیتی مربوط به بازی و بلیت فروشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ضمن آنکه در صورت قطعی شدن بازی در بیشکک، احتمالا برای سهولت رفت و آمد تیم، نسبت به در اختیار گرفتن پرواز چارتر تلاش خواهیم کرد.»

هوایی شبیه تهران، رطوبت مناسب

در میان کشورهای آسیای میانه شاید قرقیزستان بیشترین فاصله را با تهران داشته باشد. قرقیزستان در شمال شرقی ایران قرار گرفته است اما با ازبکستان، تاجیکستان، چین، قزاقستان و چین مرز مشترک دارد و با ایران و ترکمنستان مرزی ندارد. گفته می‌شود دمای هوای بیشکک که در شمال این کشور قرار گرفته شبیه به تهران است؛ قرقیزستان که از سال 1991 از اتحاد جماهیر شوروی استقلال یافته حدود ۵/۵ میلیون نفر جمعیت دارد. دمای هوا در این کشور از منفی ۴۰ درجه در زمستان مناطق شمالی تا مثبت ۴۰ درجه در تابستان مناطق جنوبی و گرمسیری متغیر است. بعد از ظهر روز گذشته و حوالی ساعت 17 وقتی هوای تهران 33 درجه بالای صفر بود بیشکک تنها یک درجه از تهران خنک‌تر بود. البته مسابقه پرسپولیس - الاهلی ساعت 8 شب روز 3 مرداد ماه برگزار می‌شود و امیدواری این است که این مسابقه در دمای زیر 30 درجه برگزار شود. همچنین در بحث رطوبت هم باید شرایط این شهر را سنجید. عصر دیروز رطوبت بیشکک 18 درصد بود و به نظر نمی‌رسد پرسپولیس نگران این مساله باشد.

دلخوش به پرواز چارتر

بیشکک نسبت به شهرهای دوشنبه و عشق‌آباد که به ترتیب مرکز کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان هستند فاصله بیشتری تا تهران دارد و طبیعتا زمان پرواز به این شهر هم بیشتر خواهد بود. اسفندماه سال ۸۹ وقتی تیم امید برای برپایی اردوی تدارکاتی به بیشکک رفت با پروازی ۸ ساعته از طریق ارومچی چین به این شهر رسید و شاید اگر قرار به تکرار این اتفاق باشد پرسپولیس شرایط خوبی قبل از بازی پیدا نکند. در واقع پرسپولیس با پرواز چارتر می‌تواند نصف این زمان را در پرواز باشد و اینطوری بیشکک اصلا جای دوری به نظر نخواهد رسید.

یک ورزشگاه مهم و قدیمی

قرقیزستان که تا یک ماه دیگر باید مرحله اول رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در گروه سوم را در بیشکک میزبانی کند، در پایتخت خود یکی دو ورزشگاه قابل استفاده دارد که مهم‌ترین ورزشگاه اختصاص به باشگاه اسپارتاک بیشکک دارد. ورزشگاه دولن اومورزاکوف در مرکز شهر بیشکک با گنجایش 23 هزار نفر در حال حاضر استانداردترین ورزشگاه پایتخت قرقیزستان قلمداد می‌شود و پرسپولیس اگر بخواهد در این نقطه میزبانی خود از حریف سعودی را انجام بدهد قطعا به جزء این ورزشگاه گزینه‌ دیگری روی میز نخواهد داشت. ورزشگاهی قدیمی که در سال 1941 ساخته شد و در دو مقطع مورد بازسازی قرار گرفت که آخرین بار برمی گردد به سال 1983 و از آن روز تاکنون شکل و فرمت خود را حفظ کرده است. با توجه به اینکه فوتبال در قرقیزستان از اهمیت چندانی در میان مردم این کشور برخوردار نیست، سران قرقیزستان کمترین توجه را به ساخت ورزشگاه‌های جدید نشان داده‌اند از همین رو ورزشگاه دولن اومورزاکوف بیشکک جزو قدیمی‌ترین سازه‌های ورزشی این کشور محسوب می‌شود که همواره میزبان بازی‌های بین‌المللی در پایتخت قرقیزستان است.

دردسر بزرگ برای عربستانی‌ها

چند روز قبل علیرضا امامی فر در مصاحبه با ایران ورزشی به این نکته اشاره کرد که پرسپولیس برای میزبانی شهری را انتخاب کند که الاهلی در آن احساس غریبگی کرده و کمی از کشورهای عربی فاصله بگیرد. از طرفی بحث مسافت هم مد نظر این پیشکسوت بود و او گفت شاید اگر الاهلی برای بازی مسافت بیشتری را طی کند به نفع پرسپولیس باشد. به نظر می‌رسد انتخاب بیشکک هم در همین راستا باشد، شاید اگر پرسپولیس می‌توانست تا قزاقستان هم پیش می‌رفت. بدون شک شرایط فرهنگی قرقیزستان نسبت به تاجیکستان و ترکمنستان تفاوت زیادی دارد و به ایران نزدیک نیست اما حتما انتخاب بیشکک به‌عنوان میزبان می‌تواند دردسر عربستانی‌ها را برای رسیدن به این شهر بیشتر کند. البته وقتی پرسپولیس بتواند شرایط پرواز چارتر به پایتخت قرقیزستان را مهیا کند بعید است تیم متمول عربستانی نتواند. در واقع اگر الاهلی بخواهد راهی قرقیزستان شود احتمالا باید از طریق دبی راهی بیشکک شود. شاید هم آنها باید از دبی راهی تهران شده و سپس به بیشکک بروند که کارشنان را سخت خواهد کرد. البته در صورتی که عربستانی‌ها با پرواز چارتر هم به این شهر بروند حداقل ۸ ساعت در راه خواهند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه همین کارارو کنین که ببرین

    • حاجی

      شما 6تایی که خوردید از العین رو بچسبید بقیه رو ول کنید 6تایی ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج