adexo3
۵۵۸۶۰۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بالا رفتن سن ترکیب استقلال خوب است یا بد؟

با پیوستن مجتبی جباری به استقلال تیم منصوریان که فصل قبل از جوان‌ترین تیم‌ها بود به پیرترین تیم تبدیل شده است و شاید همین مساله کار دست سرمربی جوان استقلال دهد.

وطن امروز: با پیوستن مجتبی جباری به استقلال تیم منصوریان که فصل قبل از جوان‌ترین تیم‌ها بود به پیرترین تیم تبدیل شده است و شاید همین مساله کار دست سرمربی جوان استقلال دهد. منصوریان فصل قبل در نیم‌فصل مجبور شد استقلال را جوان کند و مثل همیشه او در کار کردن با بازیکنان جوان بسیار موفق ظاهر شد و توانست نتایج درخشانی به استثنای دیدار برابر العین به دست آورد. سرمربی جوان استقلال مثل همیشه ثابت کرد استعداد خاصی در کار کردن با بازیکنان جوان دارد و اگر در دیدار برابر العین امارات هم در میانه میدان خود به مشکل نمی‌خورد و بازیکنان کلیدی‌اش را در اختیار داشت، شکست سنگین را تجربه نمی‌کرد اما داستان منصوریان در فصل بعد متفاوت به نظر می‌رسد. او هر چند نشان داد می‌تواند با تیم جوان‌شده استقلال خوب نتیجه بگیرد اما مجبور شده است ترکیب تیمش را پیر و از فلسفه خود عقب‌نشینی کند. با پیوستن مجتبی جباری و پژمان منتظری به استقلال این تیم بسیار پیر شده است و این می‌تواند پاشنه آشیل آبی‌پوشان و منصوریان در فصل جدید شود. جباری، منتظری، رحمتی، پادوانی و خسرو حیدری که به احتمال خیلی زیاد در ترکیب اصلی استقلال به میدان خواهند رفت هر کدام ۳۴ سال سن دارند و این اصلا سن مناسبی برای تیمی که به دنبال کسب عنوان قهرمانی است نیست. مهدی رحمتی، سنگربان اصلی استقلال خواهد بود و به احتمال خیلی زیاد منصوریان از زوج پادوانی و منتظری در خط دفاعی تیمش استفاده می‌کند که هر کدام ۳۴ سال سن دارند. خسرو حیدری به احتمال خیلی زیاد بازیکن اصلی آبی‌پوشان در سمت راست خواهد بود. حضور ۳ بازیکن ۳۴ ساله در خط دفاعی استقلال می‌تواند کار این تیم را برای تیم‌های سرعتی بسیار سخت کند. منصوریان با وجود آنکه در کار کردن با بازیکنان جوان موفق ظاهر شد اما مجبور شده است تیم را پیر کند و شاید همین پاشنه آشیل تیم او در فصل بعد شود.

گزینه‌های منصوریان برای هافبک دفاعی محدود شد

جراحی امید ابراهیمی و دوری روزبه چشمی از میادین پس از عمل جراحی، گزینه‌های منصوریان برای هافبک دفاعی را محدود کرد. هافبک میانی و تاثیرگذار فصل پیش استقلال پس از عمل جراحی که صبح روز شنبه داشت احتمالا چند هفته ابتدایی لیگ برتر را از دست خواهد داد. این اتفاق برای منصوریان در حالی رخ می‌دهد که در این بخش او روزبه چشمی را دارد که یک فصل و نیم است از بازی‌ها به دور است و هیچ مسابقه رسمی نداشته تا آزمایش شود و در کوران مسابقات به اوج برسد. در واقع منصوریان اگر امروز بخواهد تصمیم بگیرد دو هافبک دفاعی به نام‌های امید نورافکن و فرشید باقری را در این خط خواهد داشت که اتفاقا در برخی بازی‌های سال گذشته هم کنار هم بازی کرده‌اند اما عملا روی نیمکت شاید بازیکن آماده نداشته باشد. باید دید روزبه چشمی می‌تواند دوباره به اوج بازگردد؟ حتی اگر بتواند چنین کند حتما این موضوع زمانبر است و در ابتدای فصل منصوریان عملا در پست هافبک دفاعی انتخاب‌های زیادی نخواهد داشت.

آمار بد جباری در الاهلی

بازگشت مجتبی جباری به استقلال با واکنش‌های متفاوتی از سوی هواداران این تیم روبه‌رو شده است. البته بیشتر استقلالی‌ها از این اتفاق خوشحالند و امیدوارند او بتواند مثل سال‌های قبل که در استقلال حضور داشت موثر و موفق عمل کند اما بررسی روند بازی‌ها و نمایش‌‌های او در فصل آخر حضورش در الاهلی نشان می‌دهد جباری در این فصل کاملا ناموفق بوده و این قطعا برای هواداران استقلال نگران‌کننده خواهد بود. جباری در آخرین فصل حضورش در الاهلی قطر، تنها در ۱۱ بازی برای این تیم به میدان رفت و فقط در هفته اول بازی‌ها یک گل زد. او در این مدت فقط ۷ بار از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفت که در ۵ بازی هم با تعویض از زمین بیرون رفت. این در حالی است که جباری در فصل ۱۶-۲۰۱۵، در ۲۴ بازی برای الاهلی به میدان رفت که در تمام این بازی‌ها در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت و فقط ۶ بار با تعویض بیرون رفت. این آمار برای فصل پیش از آن هم ۲۱ بازی و حضور در ترکیب اصلی است که تفاوت‌های فاحشی با آمار و عملکرد فصل آخر حضور جباری در الاهلی دارد. البته فراموش نکنیم او در بیشتر مقاطع فصل گذشته مصدوم بود و یکی از دلایلی که باعث شد مدیران این باشگاه قراردادش را تمدید نکنند همین مصدومیت‌های متوالی و مزمن بود.

3 مدعی بازوبند کاپیتانی

بازوبند کاپیتانی استقلال، این فصل ۳ مدعی بزرگ دارد؛ سه مدعی که هر کدام خودشان را شایسته بستن بازوبند کاپیتانی این تیم می‌دانند. پژمان منتظری، لیگ دوازدهم و سیزدهم که در استقلال بازی می‌کرد و بیشترین سابقه را بین بازیکنان داشت هم صاحب بازوبند نشد اما اوضاع رحمتی و جباری متفاوت است. بررسی سابقه ۳ مدعی کاپیتانی استقلال نشان می‌دهد چه کسی بیشترین شایستگی را برای بستن بازوبند دارد. جباری از ۳ جهت، شایسته‌ترین فرد برای بستن بازوبند کاپیتانی استقلال است. او با ۸ سال حضور، یک سال بیشتر از رحمتی و منتظری برای استقلال بازی کرده و بیشترین زمان حضور را بین بازیکنان فعلی دارد. نکته دوم، قدمت جباری است. جباری در لیگ پنجم به استقلال پیوست. به لحاظ حضور پیاپی در استقلال هم جباری، ۸ سال پیاپی در استقلال بوده و شرایط لازم برای بستن بازوبند را دارد. رحمتی دیگر مدعی بستن بازوبند کاپیتانی هم از چند جهت می‌تواند کاپیتان استقلال باشد. رحمتی مثل جباری، لیگ پنجم برای نخستین بار پیراهن استقلال را پوشیده و از این جهت با او برابری می‌کند. سابقه او با ۷ سال حضور در استقلال، از جباری کمتر است اما از ۶ فصل گذشته، رحمتی ۵ سال در استقلال بوده و بیشترین زمان حضور در سال‌های گذشته را داشته است. علاوه بر این، رحمتی از لحاظ سنی هم با ۳۶ سال سن، مسن‌تر از جباری و منتظری محسوب می‌شود. ضمن اینکه او بیشتر از جباری و منتظری پیراهن تیم‌ملی را پوشیده است. شانس منتظری برای بستن بازوبند کاپیتانی، کمتر از جباری و رحمتی است. منتظری ۷ سال در استقلال بازی کرده و دیرتر از جباری و رحمتی به این تیم پیوسته است. به لحاظ ملی هم او سابقه کمتری از رحمتی دارد به همین دلیل بعید است شانس زیادی برای بستن بازوبند کاپیتانی استقلال داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج