۵۶۴۵۶۶
۵۰۳۰
۵۰۳۰
پ

۱۶ لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

در طول ۲۳ سال از شروع لیگ جزیره لحظات عجیب و غریب متعددی رخ داده که در این مطلب به برخی از آن می پردازیم.

طرفداری: در طول تاریخ ۲۳ ساله لیگ برتر انگلستان اتفاقات و حوادث متعددی رخ داده است که بعضی تاثیر گذار و بعضی شوک آور و یا حتی شرم آور بوده اند.

به گزارش دیلی میل این اتفاقات از گل قهرمانی سیتزن ها توسط آگوئرو گرفته تا جنجال های بالوتلی را در بر می گیرد. بیایید با هم این اتفاقات را بررسی کنیم.

۱۶. گل قهرمانی منچستر سیتی توسط سرخیو آگوئرو ( ۱۳ می ۲۰۱۲)


16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

روش بهتری برای قهرمانی سراغ دارید؟ منچستر سیتی از سال 1968 تا به آن روز طعم قهرمانی را نچشیده بود ولی شرایط تا چند دقیقه پایانی به گونه ای رقم خورده بود که به نظر می رسید سیتیزن ها قهرمانی را رقیب همشهری خود دو دستی تقدیم کرده اند. در دقیقه 91 ادین ژکو کار را به تساوی کشاند. اما سه دقیقه و بیست ثانیه پس از شروع اوقات تلف شده لحظه ای به یاد ماندنی برای هواداران منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد رقم خورد و همگی با هم به هوا پریدند. تا به آن لحظه منچستر یونایتد با پیروزی 1-0 برابر ساندرلند 89 امتیازی شده بود و قهرمانی را در دست داشت اما سیتیزن ها به دنبال گل پیروزی بخش بودند و سر تا پا حمله. در فاصله 10 یاردی از محوطه جریمه، آگوئرو توپ را برداشت و با ماریو بالوتلی یک دو کرد و به درون 18 قدم زد و پس از پشت سر گذاشتن مدافع کیو پی آر توپ را درون دروازه قرار داد و ورزشگاه را منفجر کرد. گزارشگر ها فریاد می کشیدند، چند هوادار وارد زمین شده بودند، بعضی گریه می کردند و این وسط فقط آلکس فرگوسن بود که با چهره ای برافروخته به صفحه نمایش تلویزیون خیره شده بود. با این نتیجه منچستر سیتی برای اولین بار قهرمان لیگ برتر (در دوره جدید) شده بود و به شکل معجزه آسایی هم کیو پی آر در لیگ ماندنی می شد. پس از پایان بازی هواداران به درون زمین ریختند و به خوشحالی پرداختند. هواداران کیو پی آر هم به خاطر بقا در لیگ در کنار سیتیزن ها خوشحالی می کردند.

15. زدن داور توسط پائولو دی کانیو (27 سپتامبر 1998)

16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

وقتی به این فکر می کنید که حتی دی کانیو در درگیری اولیه نقشی نداشته متعجب خواهید شد که چرا او کارت قرمز گرفت و ۱۱ بازی محروم شد. اما قضیه از این قرار است که این مهاجم ایتالیایی تیم شفیلد ونزدی دید که هم تیمی اش پیتر رودی با پاتریک ویرا درگیر شده است. سپس این مهاجم یاغی به سمت آنها رفت و پاتریک ویرا را هل داد و یک لگد به مارتین کیون مدافع آرسنال زد. در حالی که ۱۷ بازیکن با یکدیگر درگیر شده بودند داور با کارت قرمز به استقبال دی کانیو رفت اما خشم او به نظر تمامی نداشت و او حتی ضربه ای به تخت سینه داور زد و او را به زمین پرت کرد. در نهایت نایجل وینتربرن مدافع آرسنال فریادی سر دی کانیو کشید و با وساطت هم تیمی ها، دی کانیو را به بیرون زمین مشایعت کردند. پس از این اتفاق اتحادیه فوتبال انگلستان دی کانیو را ۱۰ هزار پوند جریمه و ۱۱ بازی محروم کرد. البته مدتی بعد دی کانیو رسما عذرخواهی کرد که بیشتر به نظر می آمد به خاطر ترس از محرومیت دائمی و پایان زود هنگام فوتبالش بود.

۱۴. گاز گرفتن برانیسلاو ایوانوویچ توسط سوارز (۲۱ آوریل ۲۰۱۳)
16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

تا آوریل 2013 اکثر فوتبال دوستان در انگلستان با کارهای سوارز آشنا بودند. از زدن توپ با دست در مقابل غنا در جام جهانی 2010 تا رفتار نژاد پرستانه در مقابل پاتریس اورا و شیرجه های ساختگی برای فریب داور؛ اما حتی آن فوتبال دوستانی که گاز گرفتن اوتمان باکال مدافع پی اس وی آیندهوون توسط او در زمان بازی برای آژاکس را دیده بودند باور نمی کردند که او دوباره این حرکت را تکرار کند. در حالی که چلسی با یک ضربه پنالتی یک بر صفر در آنفیلد پیش بود، لیورپول از به تساوی کشیدن بازی ناامید بود. دنیل استوریج پا به توپ در حال حرکت به سمت محوطه جریمه بود که توپ از پایش جدا شد. در حالی که حواس همه به جراردی بود که توپ به سمتش رفته بود، سوارز چشمش به ایوانوویچ بود. او پیراهن ایوانوویچ را کشید و دست او را گاز گرفت. ایوانوویچ روی زمین افتاد و سوارز چشم به داور داشت که اعلام پنالتی کند. داور چیزی اعلام نکرد چون حرکت سوارز را ندیده بود و به بازی ادامه داد. جای گاز روی دستان ایوانوویچ مشخص بود ولی داور واکنشی به آن نشان نداد. در دقیقه 97 سوارز موفق به زدن گل تساوی بخش شد در حالی که در دقیقه 24 همه آن صحنه را مشاهده کردند. پس از این قضیه اتحادیه فوتبال انگلیس برای او 10 جلسه محرومیت در نظر گرفت. اما این پایانی برای رفتار های او نبود و در جام جهانی 2014 سوارز این بار کیه لینی مدافع تیم ملی ایتالیا را گاز گرفت. پس از آن فصل لیگ جزیره یکی از فوق ستاره هایش را از دست داد چون سوارز با عقد قراردادی به ارزش 75 میلیون پوند به بارسلونا پیوست.

13. انتقام آدبایور از آرسنال (12 سپتامبر 2009)
16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

خوشحالی "بی صدا" به زمانی گفته می شود که یک بازیکن به تیم سابق خود گل می زند و خوشحالی خاصی انجام نمی دهد که در فوتبال امروزی به امری عادی بدل شده است اما در ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۹ خلاف این موضوع رخ داد. امانوئل آدبایور ملی پوش توگویی در اوایل فصل با انتقالی به ارزش ۲۵.۵ میلیون پوند به جمع سیتیزن ها پیوسته بود و هواداران آرسنال از این امر راضی نبودند و در طول مسابقه او را "هو" می کردند. اما وقتی که آدبایور در دقیقه ۸۰ با ضربه سر دروازه مانوئل آلمونیا را باز کرد کل زمین را دوید و به سمت هواداران آرسنال رفت و به خوشحالی پرداخت. سکه، فندک و حتی یک تکه مدفوع پلاستیکی به سمت او پرتاب میشد و هواداران آرسنال به شدت خشمگین بودند. البته بازیکنان منچستر سیتی با عجله به سمت آدبایور رفته و او را از آن جا دور کردند. یکی از اتفاقات بد این بازی، یکی از مسئولان زمین بود که به خاطر هجوم هواداران خشمگین آرسنال آسیب دید. آدبایور بعد ها به خاطر این حرکت عذرخواهی کرد هر چند که گفته بود:

بازیکنان باید احساس کنند که می توانند بدون ترس از برخورد چیزی به خود به شادی پس از گل شان بپردازند.

۱۲. لیز خوردن استیون جرارد در برابر دمبا با (۲۷ آوریل ۲۰۱۴)
16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

پس از 24 سال نبردن لیگ برتر بلاخره فصل 14-2013 به نظر می آمد که موعد آن رسیده بود که آنفیلدی ها جام را به خانه ببرند. هر هفته صدها هوادار برای براندن راجرز شعار "ما لیگ را خواهیم برد" سر می دادند. لیورپول برای این مهم به 3 برد نیاز داشت. اما در یک روز آخر هفته چلسی میهمان لیورپول در آنفیلد بود و آبی پوشان از بازی رفت با اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برمی گشتند. استیون جرارد که به تازگی در میان زمین احیا شده بود راهی جدید در زندگی اش شروع شده بود و داشت به آرزوی دیرینه اش می رسید که ناگهان همه چیز به هم ریخت. یک پاس از سوی ساخو به او رسید و در حالی که همه یک پاس بلند که او در آن خبره بود را انتظار داشتند که ناگهان پای راست او لیز خورد و او به روی زمین افتاد و توپ کمی از او دور شد. دمبا با مهاجم چلسی به سمت توپ دوید و توپ را دزدید و به سمت دروازه لیورپول و مینیوله برد و آسان ترین کار ممکن را انجام داد و چلسی را یک گل پیش انداخت. لیورپول فشار خود را بیشتر و بیشتر کرد اما شاگردان مورینیو در چلسی به سختی دفاع می کردند تا اینکه ویلیان گل دوم را برای چلسی زد و رویای بردن لیگ برای جرارد نقش بر آب شد. هفته بعد یک تساوی 3-3 برابر کریستال پالاس لیورپول را کاملا از بردن جام ناامید کرد و در پایان فصل جام به خانه سیتیزن ها رفت.

11. جنجال سوارز-اورا (15 اکتبر 2011)


16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

دوران حضور سوارز در لیگ جزیره بیشتر به خاطر جنجال های او تا گل های زده اش به خاطر تداعی می شود. تا به امروز هنوز هم سوارز به خاطر این جنجال ها در رسانه های انگلستان مورد تنفر است. با توجه به اعلام کمیته انظباطی اتحادیه فوتبال انگلیس او مکررا از کلمه "Negro" (سیاه) در قبال پاتریس اورا استفاده کرده بود و حتی در جایی به وی گفته بود که "من با سیاه ها حرف نمی زنم". البته سوارز این اتهامات را پذیرفت ولی گفت که این کلمه در زبان محلی کشور او به معنای دیگری به کار برده می شود. در مقابل این حرکت، بازیکنان لیورپول به هنگام گرم کردن پیش از دیدار با ویگان اتلتیک پیراهن هایی با عکس سوارز به منظور حمایت از او به تن کردند. حتی کنی داگلیش سرمربی وقت لیورپول هم از این پیراهن ها به تن کرده بود. پس از پایان محرومیت در دیدار برگشت در اولدترافورد در فوریه ۲۰۱۲ سوارز از دست دادن با اورا امتناع ورزید. در مقابل پس از پایان دیدار که با پیروزی ۲-۱ یونایتد ها همراه شد، اورا به سمت هواداران رفت و آنها را علیه سوارز تحریک کرد و سوارز "هو" شد. این یک بخشی دیگر از جنجال های به وجود آمده توسط لوییس سوارز بود که با استفاده از کلمات توسط او ایجاد شده بود.

۱۰. انتقام روی کین از اینج هالند (۲۱ آوریل ۲۰۰۱)
16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان
پس از آنکه در سال 1997 در دیدار لیدز یونایتد و منچستر یونایتد- آلف اینج هالند در صحنه ای به واسطه خطایی معمولی از روی کین خودش را به مصدومیت زد، روی کین کینه ای از او به مدت سه سال و نیم به دل گرفت. در 21 آوریل 2001 هالند به تازگی به منچستر سیتی پیوسته بود و در مقابل شیاطین سرخ در تئاتر رویاها به میدان می رفت و این فرصت مناسبی برای انتقام روی کین بود. در روز دربی در فاصله چهار دقیقه تا پایان بازی در نیمه اول نتیجه 1-1 مساوی دنبال می شد که صحنه مورد علاقه روی کین به وجود آمد. هالند برای بردن توپ به سمت کین رفت اما کین به دنبال توپ نبود و به چیز دیگری فکر می کرد. روی کین هافبک ایرلندی یونایتد ها با قدرت تمام با پای خود به سمت زانوی هالند حمله ور شد و او را نقش بر زمین کرد. کین در کتاب خاطراتش این گونه می نویسد:

خیلی منتظر این صحنه بودم. حسابی از خجالت آن لعنتی در آمدم. توپ آنجا بود ولی توپ برای تو ای احمق. تا تو باشی و خودت را جلوی من به مصدومیت نزنی.

در سال ۲۰۱۵ وقتی کتابی از روی کین منتشر شد او اظهار کرده بود که هرگز از کاری که کرده ام پشیمان نیستم. اتحادیه فوتبال انگلیس او را ۵ بازی محروم و ۱۵۰ هزار پوند جریمه کرد. پس از آن صحنه داور دیدار او را با کارت قرمز مستقیم جریمه کرد. ولی این مصدومیت شدید خوشبختانه منجر به پایان فوتبال هالند نشد و او بعدها به دلیل مصدومیتی دیگر در زانوی پای چپش مجبور به بازنشستگی شد. این مقدار خشم و نفرت از سوی یک بازیکن حرفه ای در سطح اول لیگ جزیره همگان را شوکه کرد.

۹. ماریو بالوتلی: چرا همیشه من؟ (۲۳ اکتبر ۲۰۱۱)


16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

برد 6-1 در اولدترافورد برابر شیاطین سرخ باعث شد که همگان منچستر سیتی را کمی جدی تر بگیرند ولی در همان زمان بالوتلی اسباب خنده همه شد البته به جز هواداران منچستر یونایتد. سیتی از زمان خریده شدن توسط شیخ منصور در سال 2008 هرگز به عنوان چشمگیری دست نیافته بود و به خاطر پول زیادی که خرج کرده بودند همواره مورد سرزنش قرار می گرفتند. اما در پایان این دربی نظر همه عوض شد و این باور به وجود آمد که امسال سال سیتیزن هاست. آنها منچستر یونایتد را در زمین خودش حسابی تحقیر کردند. اما ماجرای ما در دقیقه 22 رخ داد وقتی که ماریو بالوتلی با گل خود تیمش را جلو انداخت و پیراهنش را بالا زد و روی زیر پیراهنی اش عبارتی نمایان شد، "چرا همیشه من؟". او که قبلا هم به خاطر حواشی پیرامونش بار ها خبر ساز شده بود صبح یکشنبه عکسش را روی صفحه اول همه نشریات ورزشی دید. این عکس خیلی خبرساز شد و بعدها خیلی از هواداران منچستر سیتی آن فصل را بیشتر به خاطر این حرکت سوپر ماریو یاد می کنند تا قهرمانی دراماتیک پایان آن.


8. حمله اریک کانتونا به یک هوادار (25 ژانویه 1995)
16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

بیش از ۲۰ سال پیش حمله اریک کانتونا به یکی از هواداران به عنوان حیرت آور ترین لحظه تاریخ لیگ برتر انگلیس شناخته شد. یکی از بهترین بازیکنان لیگ جزیره که در ترکیب منچستر یونایتد خوش می درخشید به خاطر حمله به یک تماشاگر به شدت تنبیه شد. بازی منچستر یونایتد و کریستال پالاس با نتیجه ۱-۱ در ورزشگاه سلهرست پارک دنبال می شد که کانتونا به خاطر حمله و لگد زدن به یار مستقیمش ریچارد شاو اخراج شد. او در حال رفتن به سوی تونل خروجی زمین بود و نورمن دیویس تدارکات چی منچستر یونایتد در حال نزدیک شدن به او بود که ناگهان حرکتی عجیب از سوی کانتونا باعث تعجب همه شد.

متئو سیمونس هوادار کریستال پالاس به نزدیک زمین آمده بود تا طعنه ای به کانتونا بزند. کانتونا در دادگاه ادعا کرد به مادرش توهین شده در حالیکه برخی می گفتند توهینی نژاد پرستانه شکل گرفته بود. کانتونا به سمت سیمونس حمله ور شد و از روی تابلو های تبلیغاتی پرید و با پا ضربه ای به او زد و پس از آن چندین مشت به او زد. دیویس به سمت او دوید،پل اینس، پلیس ها و حتی بازیکنان دو تیم و مسئولان زمین برای جدا کردن آنها به آن جا دویدند. کنار زمین بسیار شلوغ شده بود. کانتونا بلاخره زمین را ترک کرد اما جریمه برای او بسیار بسیار سنگین بود. اتحادیه فوتبال انگلیس او را ۹ ماه محروم کرد. او کاپیتانی تیم ملی فرانسه را از دست داد و دیگر هرگز دعوت نشد. قاضی دادگاه ۲ هفته زندان برای او در نظر گرفت که بعدا به ۱۲۰ ساعت خدمات اجتماعی کاهش پیدا کرد و در نهایت منچستر یونایتد هم قهرمانی لیگ را از دست داد.

سال ها بعد وقتی از او درباره بهترین لحظات عمرش از او سوال شد، پاسخ داد:

لحظات خوب که خیلی داشتم ولی حمله به آن تماشاگر بهترین لحظه برای من بود.

۷. دعوای کایرون دایر و لی بویر (۲ آوریل ۲۰۰۵)
16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

وقتی در خانه خود 3-0 عقب هستید و باید با 10 نفر به بازی ادامه دهید اتفاق بدتری نمی تواند رخ دهد. اما بدتر از آن برای نیوکاسل رخ داد وقتی کایرون دایر و لی بویر دو هم تیمی در وسط زمین سنت جیمز پارک با هم درگیر شدند. قضیه به خاطر یک پاس اشتباه بود وقتی که بویر به دایر گفت: " تو هیچ وقت به من پاس نمی دهی" و پاسخ شنید: " به تو پاس نمی دهم چون تو یک آشغال هستی". آنها سپس به درگیری با هم پرداختند و بازیکنان نیوکاسل نزدیک به صحنه حتی گرت بری بازیکن استون ویلا هم برای جدا کردن آنها سریع به سمت شان دویدند. بری نایت قاضی میدان چاره ای جز اخراج هر دوی آنها را نداشت و با کارت قرمز هر دو را از زمین اخراج کرد. سال ها بعد کایرون دایر اظهار کرد که در پایان بازی گراهام سونس سرمربی وقت نیوکاسل به آنها در پایان بازی در رختکن گفته است:

اگر بخواهید با هم دعوا کنید، هر دو تان را با هم کتک می زنم.

هر دو بازیکن بعدا در یک کنفرانس خبری حاضر شدند و از کلیه مردم عذرخواهی کردند. هر چند که بعد از آن محروم هم شدند و به واسطه این محرومیت نیوکاسل دیدار نیمه نهایی جام حذفی ر ا به منچستر یونایتد باخت و حذف شد.

6. فحش دادن وین رونی جلوی دوربین (2 آوریل 2011)
16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

هیچ کس تا به حال چنین جنجالی درست نکرده است. وین رونی پس از گلزنی به وستهم به سمت لنز دوربین رفت و در حالی که بازی در سراسر دنیا پخش مستقیم می شد از کلمه ای رکیک استفاده کرد. منچستر یونایتد در آپتون پارک با نتیجه ۲-۰ از حریف پیش بود ولی ناگهان کار به تساوی کشیده شد. در حالی که بازی با همین نتیجه در جریان بود شیاطین سرخ صاحب یک ضربه پنالتی شدند و وین رونی توپ را به گل تبدیل کرد و به سمت دوربین دوید و فریاد زد:

چیه لعنتی؟ چیه؟

تا به آن موقع هیچ بازیکنی به خاطر فحاشی جریمه نشده بود اما اتحادیه فوتبال انگلیس تشکیل جلسه داده و کاپیتان تیم ملی این کشور را ۲ جلسه محروم کرد. با این محرومیت وی بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل منچستر سیتی را از دست داد و دستش از قهرمانی در این جام کوتاه ماند.

۵. هزارمین بازی آرسن ونگر روی نیمکت آرسنال و اخراج اشتباه گیبس (۲۲ مارس ۲۰۱۴)
16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

پس از 18 سال حضور روی نیمکت آرسنال، هزارمین بازی که ونگر به عنوان سرمربی در آرسنال فعالیت می کرد مصادف شد با دیدار آنها در استمفورد بریج برابر چلسی. اما پس از پایان بازی تیتر همه روزنامه ها به جای پوشش دادن شکست سنگین 6-0 توپچی ها، به آندره مارینر قاضی جنجالی این بازی اختصاص داشت. در حالی که پس از گذشت 7 دقیقه از آغاز بازی شاگردان ونگر 2 گل عقب بودند، روی یک ضربه کرنر چمبرلین درون محوطه جریمه توپ را با دست لمس کرد و داور آن صحنه را دید و با کارت قرمز به سمت صحنه دوید اما گیبس را اخراج کرد!!! در حالی که گیبس به شدت عصبی بود و حتی چمبرلین به صراحت می گفت که " خطا را من انجام دادم"، داور از تصمیم اش برنگشت و گیبس را به اشتباه از زمین مسابقه اخراج کرد. پس از آن چلسی حملات خود را بیشتر و بیشتر کرد و تلخی این شکست را برای توپچی ها افزایش داد. تصاویر آهسته نشان دادند که شوت ادن هازارد در حال رفتن به سمت اوت بود و چمبرلین اصلا نیازی به زدن توپ با دست نداشت.

4. شکستن پای آرون رمزی (27 فوریه 2010)
16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

شکستن پای آرون رمزی برای او به قدری هولناک بود که او بعدها اظهار داشت ۳ سال طول کشیده تا به شرایط قبل از شکستگی پایش برگردد. رمزی ۱۹ ساله برای تصاحب توپ به سمت رایان شاوکراوس کاپیتان استوک سیتی رفت و به واسطه برخورد بین آن دو پایین پایش دچار شکستگی شد. البته شاوکراوس بلافاصله از زمین اخراج شد اما شدت مصدومیت به قدری زیاد بود که برخی بازیکنان نزدیک به صحنه مثل توماس فرمائلن چهره شان بسیار بهت زده بود. شاوکراوس خودش به قدری نگران و شگفت زده بود که بازیکنان هم تیمی او را به بیرون مشایعت کردند. آرسنال این بازی را در زمین حریف پیروز شد ولی آرسن ونگر نمی توانست رنجش خاطرش بابت مصدومیت رمزی را پنهان کند و در مصاحبه پس از بازی گفت:

به بازیکنانم بابت پیروزی افتخار می کنم ولی نمی توانم به خاطر اتفاقی که برای رمزی افتاد خوشحال باشم. واقعا لذت بردن از این پیروزی بسیار دشوار است.

۳. استیو بروس و فرگی تایم (۱۰ آوریل ۱۹۹۳)
16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

یکی دیگر از لحظاتی که آدم را به دوران مربیگری فرگوسن در منچستر یونایتد می برد مورد سوم در لیست ما است. کاپیتان وقت شیاطین سرخ لحظه ای را رقم زد که بعدها به "فرگی تایم" معروف شد. در حالی که یونایتدها در فاصله دقایق کوتاهی تا پایان بازی با نتیجه 1-0 از شفیلد ونزدی عقب بودند به این باور رسیده بودند که یک سال دیگر هم باید به حسرت 26 شان برای قهرمانی لیگ انگلیس اضافه کنند، اتفاقی افتاد که نقطه عطفی در تاریخ شیاطین سرخ ها شد. استیو بروس روی گل دریافتی کمی مقصر بود و به همین خاطر برای گل زنی به آب و آتش می زد. در دقیقه 85 بروس پاس ارسالی از سوی دنیس اروین را با ضربه سر به درون دروازه فرستاد. اما با تساوی باز هم منچستر یونایتد به قهرمانی نمی رسید. داور 7 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. یونایتدها همگی در زمین حریف بودند. در حالی که چند ثانیه تا پایان بازی مانده بود شوت استیو بروس به درون دروازه شفیلد ونزدی راه یافت و ورزشگاه منفجر شد. فرگوسن به کنار زمین آمده بود و خوشحالی می کرد و دستیار ش برایان کید زانو زده بود و گریه می کرد و بقیه هم سر از پا نمی شناختند. شیاطین سرخ بدین طریق به اولین قهرمانی خود با فرگوسن رسیدند و این به نقطه عطفی در تاریخ این باشگاه تبدیل شد و فرگوسن سالیان سال روی نیمکت این تیم نشست. عبارت "فرگی تایم" که بعدها در محافل فوتبالی رواج یافت از اینجا نشات می گیرد.

2. دعوای روی کین و پاتریک ویرا پیش از شروع بازی (1 فوریه 2005)
16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

هر چیزی بلاخره یک پایانی دارد اما قضیه ما به جنجال های تمام نشدنی کاپیتان های آرسنال و منچستر یونایتد برمی گردد. همه می دانستند که راهرو منتهی به زمین ورزشگاه هایبوری لندن بسیار تنگ و کم عرض است و به خاطر رقابت هر ساله شیاطین سرخ و توپچی های لندن بر سر قهرمانی، کاپیتان های دو تیم به شدت از یکدیگر نفرت داشتند. همین تنگی راهرو نقطه اشتعال یک درگیری دیگر علاوه بر درگیری های درون زمین بین روی کین و پاتریک ویرا شد. روی کین ادعا می کرد که ویرا رفته و گری نویل را هل داده است و او باید ویرا را مجازات می کرده. دو بازیکن با هم درگیر شدند و این در حالی بود که حتی بازی شروع هم نشده بود. در صحنه های تلویزیونی که از این درگیری موجود است مشخص است که گراهام پل قاضی این مسابقه اسم کوچک دو بازیکن را صدا می زند و از آنها می خواهد که جر و بحث را تمام کنند. این درگیری در طول بازی هم ادامه داشت اما در نهایت این تیم روی کین بود که ۴-۲ حریف را در زمینش مغلوب کرد و موفق شد در پایان فصل برای دومین سال پیاپی قهرمان شود.

۱. اخراج استیون جرارد ۳۸ ثانیه پس از ورود به زمین (۲۲ مارس ۲۰۱۵)
16 لحظه عجیب در تاریخ لیگ برتر انگلستان

پیش از انتقال به لس آنجلس گلکسی، استیون جرارد آخرین فصل حضورش را در آنفیلد سپری می کرد. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لیگ انگلستان بود و فوتبال دوستان حالا حالاها او و خاطره هایشان از وی را فراموش نخواهند کرد. منچستر یونایتد و لیورپول در کورس رقابت برای پیشی گرفتن از یکدیگر برای رسیدن به رده چهارم بودند و شیاطین سرخ با یک گل از حریف پیش بودند که جرارد به امید تغییر روند بازی پا به میدان گذاشت. بله او بازی را تغییر داد اما به نفع یونایتدها. درست 38 ثانیه پس از آنکه او بازوبند کاپیتانی را از جردن هندرسون تحویل گرفته بود مجبور شد آن را پس دهد چون داور با کارت قرمز او را به خاطر آنکه پایش را عمدا روی پای آندر هررا گذاشته بود اخراج کرد. در حالی که 8 بازی تا پایان دوران حضور 8 افسانه ای در آنفیلد باقی مانده بود، امیدها برای رسیدن لیورپول به لیگ قهرمانان از بین رفت و این عکس شاید بهترین توصیف برای آخرین فصل حضور کسی باشد که برای لیورپول همه کار کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج