adexo3
۵۶۶۸۹۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تبعات انحلال احتمالی نفت تهران در فوتبال ایران

با انحلال باشگاه نفت، دردسرهای زیادی گریبان فوتبال ایران را می‌گیرد؛ اگر چه به خودی خود منحل‌شدن تیمی باسابقه مثل نفت تهران که در سال‌های اخیر هم از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بوده، دردناک است اما در صورت رخ‌دادن این اتفاق پیامدهای زیادی دامن فوتبال کشورمان را می‌گیرد.

شهروند: با انحلال باشگاه نفت، دردسرهای زیادی گریبان فوتبال ایران را می‌گیرد؛ اگر چه به خودی خود منحل‌شدن تیمی باسابقه مثل نفت تهران که در سال‌های اخیر هم از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بوده، دردناک است اما در صورت رخ‌دادن این اتفاق پیامدهای زیادی دامن فوتبال کشورمان را می‌گیرد.

نفت در یک‌قدمی انحلال

باشگاه نفت تهران از وقتی که به مالک جدید واگذار شد، روز خوش ندید. این تیم سختکوش و دوست‌داشتنی در سال‌های گذشته همیشه از بهترین‌های لیگ بوده است. چه با یحیی گل‌محمدی و چه با علیرضا منصوریان، نفت همیشه تیمی مدعی و جان‌سخت بوده است. آنها در لیگ فصل گذشته هم با وجود مشکلات زیادی که داشتند، روزهای خوبی با علی دایی سپری کردند و در لیگ ماندگار شدند. نفتی‌ها توانستند قهرمانی جام حذفی را هم از آن خود کنند اما ظاهرا قرار نیست دیگر این تیم قدیمی را در سطح اول فوتبال ایران ببینیم. حدود ١٧روز پیش هیأت واگذاری باشگاه نفت تهران، ابلاغیه واگذاری این باشگاه را به مالک فعلی باشگاه نفت تحویل داد و قرار شد شرکتی که مالکیت نفتی‌ها را در اختیار دارد، در ١٥روز تکلیف بدهی ٢٠میلیاردی خود را مشخص کند. با وجود این مالکان باشگاه نفت با هیچ‌کدام از طلبکاران خود به تفاهم نرسیدند تا نفت در یک‌قدمی انحلال قرار بگیرد. در حال حاضر هم قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی نفت ثبت نشده و موضوع انحلال این تیم از همیشه جدی‌تر است. ظاهرا در صورت قطعی‌شدن انحلال نفت، صبای قم به لیگ برتر برمی‌گردد و ذوب آهن به ‌عنوان تیم چهارم جدول رده‌بندی نماینده ایران در آسیا می‌شود.

اعتراض نفتی‌ها

اینکه بعد از انحلال چه بر سر نفت تهران می‌آید، موضوع مهمی است اما چالشی که این روزها فدراسیون و سازمان لیگ را درگیر کرده جانشین نفت در لیگ برتر و آسیا است. سازمان لیگ مصر است که نفتی‌ها باید بدهی‌های خود را پرداخت کنند وگرنه مجوز لازم برای حضور در لیگ برتر را به دست نمی‌آورند و همین موضوع باعث می‌شود چاره‌ای جز انحلال برای مالکان این باشگاه نماند. این در حالی است که علی کریمی، سرمربی نفت بشدت به تصمیم سازمان لیگ برای حذف نفت از لیگ معترض شده و گفته دست‌های پشت پرده می‌خواهند تیمی که سقوط کرده را به لیگ برگردانند. ظاهرا صبا همان تیم مورد نظر کریمی است که با حذف نفت از لیگ به جدول برمی‌گردد. علاوه بر این، نفتی‌ها معتقدند باند اصفهانی حاضر در فدراسیون به دنبال آسیایی‌کردن ذوب‌آهن هستند و در این راه نفت بهترین قربانی برای این اتفاق است. در این‌که نفتی‌ها برای حضور در لیگ باید بدهی‌های خود را بپردازند، شکی نیست اما کنار گذاشته‌شدن این تیم از سطح اول فوتبال ایران هم لیگ را آبستن حوادث مهمی خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج