۵۶۹۱۲۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

پیکان؛ موتور نو، راننده قدیمی، ریشه کهن

پیکان با حفظ کادرفنی و جذب چند بازیکن به جای مهره‌های تاثیرگذار فصل گذشته کماکان به دنبال کسب جایگاهی در رده‌های بالای جدول است.

ایسنا: پیکان با پشت سر گذاشتن یک فصل خوب نتوانست مهره‌های تاثیرگذار و خوب خود را برای لیگ هفدهم حفظ کند اما کماکان هدف این تیم برای این فصل تداوم نتایج فصل گذشته و شاید کسب جایگاهی بهتر در جدول رده‌بندی است.

آنها بر خلاف ادوار گذشته بالاخره توانستند پس از صعود به لیگ برتر در این مسابقات باقی بمانند و مانند گذشته آسانسوری عمل نکنند و بدون شک، تیم قدیمی پیکان برای این فصل هم با حفظ مجید جلالی ضمن پرورش بازیکنان جوان به عنوان موتور محرک نو و تازه، به دنبال موفقیت هستند.

* کادر فنی و مدیریتی:

پس از آن که مجید جلالی توانست در لیگ شانزدهم، مدیران پیکان را از نظر نتیجه‌گیری راضی نگه دارد و با هزینه کمی نسبت به تیم‌های دیگر در نیمه نخست جدول قرار بگیرد به سرعت قراردادش برای لیگ هفدهم تمدید شد اما جلالی چندین بازیکن تاثیرگذار خود را از دست داد و باز هم به سراغ بازیکنان مستعد کم سن و سال رفت.

او کماکان به دنبال اجرای اهداف مدیران پیکان است و شاید در این فصل عزم خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا جزم کرده باشد.

پیکان که وابسته به شرکت خودروسازی ایران خودرو است همانند دیگر شرکت خودروساز از مشکلات مالی رنج نمی‌برد و تنها مشکل این تیم در دهه گذشته ثبات نداشتن در لیگ برتر بود. آنها فصل گذشته با انتخاب جلالی توانستند ترک عادت کنند و پس از چندین سال با صعود به لیگ برتر در این مسابقات رتبه خوبی را کسب کنند و حتی در مقاطعی از فصل چشم به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند. محمود شیعی که حالا عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم شده با کسب تجربه و داشتن نفوذ در فوتبال به دنبال پیش‌برد اهداف این شرکت خودروسازی است.

* بازیکنان:

پیکان یکی از تیم‌هایی بود که در فصل نقل و انتقالات مورد توجه تیم‌های بزرگی مانند پرسپولیس و سپاهان قرار گرفت و مربیان کروات این دو تیم شاه ماهی‌های ترکیب جلالی را صید کردند. گادوین منشا و سیامک نعمتی دو مهره هجومی این تیم به پرسپولیس و سیاوش یزدانی به سپاهان ملحق شدند.

در سوی مقابل جلالی ضمن جذب چند بازیکن جوان از تیم ملی جوانان مانند ابوالفضل رزاق‌پور دست روی دو ستاره سابق لیگ برتر هم گذاشتند که در چند فصل اخیر با افول مواجه شدند. بختیار رحمانی و مهدی مومنی دو بازیکنی بودند که برای احیا به تیم جلالی پیوستند و از طرفی حجت‌حق‌وردی بازیکن جوان ذوب‌آهن هم برای کمک به این تیم، پیکانی شد. باید دید این سه بازیکن جدید می‌توانند جای خالی مهره‌های فصل گذشته پیکان را پر کنند و این تیم را باز هم در جمع تیم‌های مدعی قرار دهند یا خیر.

* جای خالی منشا در ترکیب پیکان

شاگردان مجید جلالی در فصل آماده‌سازی لیگ برتر، در ایران باقی ماندند و مانند سایر تیم‌های به اردوهای خارج از کشور نرفتند. آنها در مدت زمان اخیر چند دیدار دوستانه مقابل تیم‌هایی مانند نفت مسجدسلیمان، سپاهان و سیاه‌جامگان برگزار کردند که در همه موارد به تساوی دست یافتند. یکی از نگرانی‌هایی که درباره این تیم وجود دارد رفتن گادوین منشا و نداشتن مهاجم است که برای این جای خالی، جلالی چند بازیکن خارجی را بررسی کرده است. به طور کلی با توجه به نتایج فصل گذشته کماکان امیدواری‌ها نسبت به موفقیت پیکان زیاد است اما باید دید، مربیان پیکان چطور می‌توانند جای خالی سه مهره تاثیرگذار خود را پر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      مشکل اصلی پیکان نداشتن یک مربی جسور و جاه طلب است و جلالی ادم شدیدا محافظه کار و ترسویی است و و فقط اندازه بودن خودش تلاش میکنه.مطمئن پیکان امسال حتی نتایج قبل را دهم نمیگیرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج