۵۶۹۳۰۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یک سال بدون شکست برای سرمربی اسپانیا

یولن لوپتگی توانست در نخستین سال حضورش در تیم ملی اسپانیا ۷۰ درصد بازی‌ها را با پیروزی پشت سر بگذارد.

ایسنا: ‌به نقل از آس، یولن لوپتگی ۲۱ جولای سال ۲۰۱۶ هدایت تیم‌ ‌ملی اسپانیا را بر عهده گرفت و اکنون یک سال از مربیگری سرمربی ‌اسپانیایی می‌گذرد. لوپتگی جانشین ویسنته دل بوسکه شد تا تحول اساسی در آن ایجاد کند. نخستین هدف او رساندن لاروخا به جام جهانی ۲۰۱۷ روسیه بود که هنوز آن را قطعی نکرده است. با این حال نتایج خوبی کسب کرد. او در ۱۰ بازی که هدایت این تیم را بر عهده داشت هیچ شکستی را تجربه نکرد. لاروخا در این مدت هفت پیروزی و سه تساوی به دست آورد. ‌اسپانیای لوپتگی در بازی‌های مهم و رسمی آمار بهتری داشت و ۸۳ درصد آنها را با پیروزی به پایان رساند.

به نظر می‌رسد که دروازه‌، یکی از کلیدی‌ترین نکات دوران جدید لاروخا است؛ شاگردان لوپتگی ۲۹ گل در این ۱۰ بازی به ثمر رساندند و تنها هفت گل دریافت کردند. داوید سیلوا برترین گلزن تیم‌ ‌ملی محسوب می‌شود که توانست شش گل به ثمر برساند. دیگو کاستا با فاصله نزدیکی (پنج گل) پس از او قرار دارد. آمار گلزنی لاروخا ۲.۹ گل در هر بازی است.

لوپتگی تغییرات عمده‌ای در تیم‌ ‌ملی انجام داد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها کنار گذاشتن ایکر کاسیاس بود؛ کاپیتانی که بهترین دوران تاریخ فوتبال اسپانیا را تجربه کرد. همچنین برخی از بازیکنان در ترکیب لاروخا اهمیت زیادی پیدا کردند. ایسکو، تیاگو، کوکه و داوید دخئا از جمله آنها هستند. پنج بازیکن جدید هم به تیم‌ ‌ملی دعوت شدند. سائول نیگس، آسیر یارامندی، آندر اررا، یاگو آسپاس و جرارد دئولوفئو برای نخستین بار حضور در تیم‌ ‌ملی را تجربه کردند.

جانشین عصر آراگونس و دل بوسکه

سرمربی باسکی جانشین دل بوسکه‌ای شد که توانست یک جام جهانی و یک یورو را فتح کند. پیش از دل بوسکه، لوییس آراگونس آغازگر دوران طلایی فوتبال اسپانیا بود. او توانست به همراه لاروخا یورو ۲۰۰۸ را فتح کند. اسپانیا برای صعود مستقیم به جام جهانی باید صدرنشین گروه خود شود و دیدار برابر ایتالیا در دوم سپتامبر این موضوع را مشخص خواهد کرد.

لوپتگی رکورد نخستین سال آرگوانس را بهبود ببخشید اما در رابطه با با دل بوسکه آمار ضعیف‌تری در درصد پیروزی‌ها داشت. آراگونس ۵۵ درصد بازی‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشت و دل بوسکه تنها سرمربی‌ای بود که در اولین سال خود شکست را تجربه کرد. این اتفاق در نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ها برابر آمریکا رخ داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج