adexo3
۵۶۹۶۹۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سرما دخسوس را از پا در می‌آورد

«دروازه بان خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است.» این جمله ماندگار عبدا... ویسی بود درباره فرناندو دخسوس.

ایران ورزشی: «دروازه بان خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است.» این جمله ماندگار عبدا... ویسی بود درباره فرناندو دخسوس. وقتی او بهترین روزهای فوتبالی‌اش را دو فصل پیش در استقلال خوزستان می‌گذراند و با کمترین گل خورده یکی از عوامل قهرمانی تیمش شد. وقتی فصل گذشته گسترش فولاد برای سنگربانی تیمش، این دروازه‌بان برزیلی را انتخاب کرد و با پیشنهاد قابل توجهی او را به تبریز کشاند، گل زدن به این تیم با وجود چنین دروازه‌بانی برای خیلی از تیم‌های لیگ برتری، به کابوس بزرگی تبدیل شد. او اما در گسترش، دخسوس استقلال خوزستان نبود و با آن روزها فاصله زیادی داشت. سوال بزرگی که درباره او وجود داشت این بود که چه عاملی باعث شد او تا این اندازه افت کند؟

نامش را راز سربه مهر بگذاریم یا واقعیتی که از نظرها پنهان مانده... تفاوتی ندارد. آنچه مهم است و همه می‌دانند اینکه دخسوس در گسترش فولاد از مشکلی رنج می‌برد که خواه ناخواه مانع از این می‌شد که او با تمام توان در بازی‌های تیمش حاضر شود و از دروازه تیمش دفاع کند. دروازه‌بانی که دو فصل گذشته سنگربان تیم قهرمان بود و کمترین گل خورده را داشت، فصل گذشته در گسترش فولاد به هیچ عنوان نتوانست تجربه موفق خود در تیم جنوبی را تکرار کند.

نکته جالب و قابل تأمل این بود که اوج ناکامی‌های او در گسترش فولاد مربوط می‌شد به سردترین روزهای تبریز و دوره‌ای که این بازیکن باید در سرمای سخت تبریز از سنگر تیمش محافظت می‌کرد. این اما تنها یک فرضیه نیست که سرمای هوا رابطه مستقیمی روی عملکرد دخسوس داشته است. تلاش این دروازه‌بان برای بازگشت به یک تیم جنوبی در مذاکراتی که پیش از این با فولاد خوزستان داشت و پیغام‌هایی که برای بازگشت به استقلال خوزستان برای این تیم جنوبی می‌فرستاد هم گویای این واقعیت بود که دخسوس از سرمای هوا فراری شده و خودش هم می‌داند که دلیل اصلی افت عملکرد او در گسترش فولاد، سرمای هوای این شهر بوده است. به همین خاطر او هم بی علاقه نبوده که برای فصل هفدهم به یک تیم جنوبی بازگردد.

دلیل اصلی غیبت او در تمرینات آماده‌سازی گسترش فولاد هم به همین دلیل بوده که او علاقه‌مند بود که بتواند با فولادی‌ها به توافق برسد. حتی اگر دستور هیأت مدیره این باشگاه و ممانعت آنها از جذب بازیکن خارجی هم نبود، شاید دخسوس به خواسته‌اش می‌رسید و الان به‌عنوان سنگربان این تیم معرفی می‌شد. گسترش فولادی‌ها هم اتفاقاً خود را برای این جدایی آماده کرده بودند و خبرهایی درباره تمایل لوکا بوناچیچ به حضور کوروش ملکی، دروازه‌بان دوم این تیم به گوش می‌رسید.

هیأت مدیره فولاد اما در نهایت با حضور دخسوس به‌عنوان یک بازیکن خارجی موافقت نکرد تا او باز هم محکوم به ادامه فوتبالش در گسترش فولاد باشد. او که دو فصل پیش شبانه و بعد از حضور در مراسم عروسی یکی از استقلال خوزستانی‌ها، راهی تبریز شده بود و قراردادش را با این تیم بسته بود، این بار با کمی اکراه به باشگاه گسترش بازگشت تا قراردادش را تمدید کند. همه این تردیدها هم دلیلی جز تأثیر مستقیم و منفی سرمای هوا روی عملکرد دخسوس ندارد.

شاید دو فصل پیش او هرگز تصورش را هم نمی‌کرد که سرمای هوای تبریز این طور برایش دردسرساز شود. دخسوس اما خیلی زودتر از آنچه تصور می‌کرد به این نتیجه رسید و اتفاقاً همان زمان هم برای بازگشت به استقلال خوزستان پیغام‌هایی برای این تیم فرستاد. آنها اما وحید شیخ ویسی را درون دروازه داشتند که عملکرد راضی کننده‌ای داشت. علاوه بر این وضعیت مالی مساعدی هم نداشتند که بتوانند در مبلغ پیشنهادی با گسترش فولاد وارد رقابت شوند و پولی بابت رضایتنامه دخسوس بپردازند.

به هرحال این دروازه‌بان برزیلی که مدتی از ترکیب اصلی گسترش هم دور شده بود به دنبال راهکاری برای فرار از هوای سرد تبریز است.

با این حال به نظر می‌رسد یکی از مهمترین ماموریت‌های لوکا بوناچیچ این است که چاره‌ای برای هماهنگ کردن استقامت بدن دخسوس و هوای سرد تبریز بیندیشد و او را برای بازی‌های سخت خانگی تیمش در زمستان آماده کند، چرا که بدون شک اگر لوکا بتواند از عهده این کار برآید، می‌تواند امیدوار باشد که بهترین دروازه‌بان لیگ را در اختیار دارد که با حضورش نگرانی بابت شرایط تیم نخواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج