adexo3
۵۷۰۷۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سرنوشت کوتینیو در گرو تصمیم نیمار

روز یکشنبه پیکه عکسی از خودش و نیمار در شبکه‏های اجتماعی قرار داد و در کپشن عکس به اسپانیایی نوشت:«او می‌ماند». اگر واقعا این موضوع درست باشد و پایانی به پرونده «آیا او می‎ماند یا به پاری‎سن ژرمن می‌رود؟» باشد، وقتش رسیده که لیورپول نفس راحتی بکشد؟

آی اسپورت: روز یکشنبه پیکه عکسی از خودش و نیمار در شبکه‏های اجتماعی قرار داد و در کپشن عکس به اسپانیایی نوشت:«او می‌ماند». اگر واقعا این موضوع درست باشد و پایانی به پرونده «آیا او می‎ماند یا به پاری‎سن ژرمن می‌رود؟» باشد، وقتش رسیده که لیورپول نفس راحتی بکشد؟

بارسلونا همزمان با به وجود آمدن شایعه مربوط به نیمار، خبر علاقه به کوتینیو را رسانه‎ای کرده بود. بعضی‎ها هم آن را اقدامی در راستای پیدا کردن جانشین برای آندرس اینیستا دانسته بودند، البته که این پست، پست تخصصی و مورد علاقه کوتینیو نیست و خودش بیشتر دوست دارد در کناره‎ها بازی کند و از آن قسمت به سمت دروازه حریفان نفوذ‌هایی را انجام دهد. بیشتر هم گوش چپ را دوست دارد. پستی که در حال حاضر در بارسا در اختیار نیمار است.

در اولین قدم این یکی از مشکلات کوتینیو برای پیوستن احتمالی به بارسا است. یعنی او فقط زمانی می‎تواند در ترکیب اصلی باشد که نیمار به هر دلیلی در تیم نباشد. در طول سال گذشته هرچند تیته‏، سرمربی تیم ملی برزیل، پست دیگری برای کوتینیو پیدا کرده بود. او از سمت راست به داخل می‎زد و دفاع حریف را به هم می‎ریخت. این هم می‎تواند احتمال دیگری برای بارسلونا باشد. خطی متشکل از کوتینیو‏‌، مسی‏‌، نیمار و سوارس.

اما برجسته‎ترین نکته که از آنالیز علاقه بارسلونا به جذب کوتینیو حاصل شده این است که نیمار قرار است به تیم فرانسوی برود و او قرار است جانشین هموطنش شود. او قبلا هم در رویدادی حضور داشته که باعث شد مسیر رسیدن نیمار به اروپا هموارتر شود.

این دو در سال ۲۰۰۹ خط حمله برزیل در رقابت‎های جام جهانی زیر ۱۷ ساله‎های نیجریه را تشکیل داده بودند. اما عجیب این است که برزیلی یکی از ۸ تیمی بود که در مرحله گروهی حذف شد و مشکل بزرگ هم در گل زدن بود. آن‌‎ها کار را با برد ۳ بر ۲ مقابل ژاپن آغاز کردند. بعد از آن اما دو شکست یک بر صفر مقابل سوییس و مکزیک رقم خورد. در آن تورنمنت هم نیمار که در سانتوس درخشش فوق‎العاده‎ای داشت‏، مهره‎ای بلااستفاده بود و تعویض می‎شد.

این عملکرد او باعث نگرانی تیم برزیلی شد و به همین دلیل در سال ۲۰۱۳ با انتقال او به بارسا موافقت شد؛ انتقالی که می‏توانست خیلی زودتر اتفاق بیفتد. نکته دیگری که تاثیر زیادی روی این استراتژی داشت ناکامی مرتبط روبینیو در سطح بالای فوتبال اروپا بود. الگوی نیمار، روبینیو، که در برزیل یک اسطوره به حساب می‎آمد، کسی بود که انتظار می‎رفت بهترین بازیکن دنیای فوتبال شود، حتی بهتر از پله. به همین دلیل وقتی او به رئال مادرید رفت این طور تصور می‎‏شد که بالاخره یک برزیلی قرار است توپ طلا را ببرد.

بین سال‎های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۷ از ۸ دوره برگزاری مراسم انتخابات بهترین بازیکن فیفا در ۵ دوره جایزه به بازیکنی برزیلی رسیده است و به همین دلیل برزیلی‌ها علاقه زیادی به بردن این جایزه دارند. به نظر می‏رسید نفر بعدی قرار است روبینیو باشد. اما هرگز این اتفاق نیفتاد و او نتوانست در رئال مادرید جایگاهش را پیدا کند.

بعد از آن نیمار در حالی راهی اروپا شد که می‎دانست در آن لیگ کار کردن بسیار سخت و متفاوت با چیزی است که در برزیل تجربه کرده است. شاید به همین دلیل هم بود که بارسلونا برایش باشگاه ایده‏آلی بود. در این تیم مسی حضور دارد که تضمینی برای موفقیت است. نیمار می‎دانست که زیر سایه مسی به راحتی می‎تواند رشد کند.

همیشه انتقال نیمار به بارسا با ۳ موضوع توصیف می‎شد، مسی بازنشسته می‎شود یا افت می‎کند، نیمار جانشین او می‎‏شود و نیمار موفق شده و توپ طلا را می‎برد. او می‎دانست که تا زمان بازی کردن مسی بردن این جایزه برایش بسیار سخت است. حتی به نظر این که صحبت از انتقال احتمالی به پاری سن ژرمن بعد از تمدید قرارداد مسی مطرح شد هم نمی‏تواند تصادفی باشد. وقتی موضوع اول منتفی شود به خودی خود دومی هم منتفی می‎شود و در نتیجه جدایی نیمار گزینه بهتری است.

حالا درک این که چرا نیمار بر سر دوراهی گیر کرده کار ساده‎ای است. دو راه وجود دارد. یا بماند و از بازی کردن در کنار مسی و سوارس و اینیستا لذت ببرد یا این که برود و از رهبر تیم فرانسوی شدن لذت ببرد وشانسش برای رسیدن به عنوانی که کل کشورش آن را می‎خواهند استفاده کند.

توستائو، از بزرگان دهه ۷۰ برزیل که همیشه درباره فوتبال برزیل مطالبی مفید و منطقی دارد روز یکشنبه نوشت:«اگر نیمار در بارسا بماند یا از این تیم جدا شده و به پی اس جی برود متعجب نمی‎شوم، او تا اینجا هم چیزهای زیادی از مسی یاد گرفته است. تناقضی بین ماندن در این تیم و لذت بردن از بازی در کنار بزرگان فوتبال و رفتن از این تیم و تبدیل شدن به ستاره‎ای که به تنهایی رهبر تیمش است، وجود ندارد. امکان ندارد بتوانیم بگوییم کدام برای نیمار بهتر است‏‌، ماندن یا رفتن. تنها چیزی که بد است این است که رویای یکی را داشته باشی و دیگری را انجام دهی».

اگر پیکه درست گفته باشد، خوب یا بد، تصمیم گرفته شده و این یعنی هواداران بارسلونا می‎توانند نفس راحت‎تری بکشند. شاید این دلیلی باشد که هواداران لیورپول هم نفس راحت بکشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج