adexo3
۵۷۰۸۸۶
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

۱۰ خريد جنجالی تاريخ دنيای فوتبال

انتقال نیمار به پاری‌سن‌ژرمن می‌تواند یکی از جنجالی‌ترین انتقال‌های تاریخ باشد.

خبر ورزشی: انتقال نیمار به پاری‌سن‌ژرمن می‌تواند یکی از جنجالی‌ترین انتقال‌های تاریخ باشد. در صورتي كه انتقال نيمار به پاري‌سن‌ژرمن قطعي شود، بي‌ترديد او يكي از جنجالي‌ترين و هيجان‌انگيز‌ترين نقل و انتقالات تاريخ دنياي فوتبال لقب خواهد گرفت. به همين بهانه قصد داريم تا مروري داشته باشيم بر ۱۰ نقل و انتقال جنجالي فوتباليست‌ها كه در طول تاريخ فوتبال بين باشگاه‌هاي بزرگ رخ داده.

۱- انتقال يوهان كرويف از آژاكس به بارسا (سال ۱۹۷۳):

سران باشگاه بارسلونا در سال ۱۹۷۳ با پرداخت ۶۰ ميليون پستا (۳۶۰ هزار يورو)، اين بازيكن هلندي را به خدمت گرفتند و در آن زمان پول زيادي براي خريد او به آژاكس پرداخت كردند. در آن هنگام كرويف گران‌قيمت‌ترين انتقال تاريخ دنياي فوتبال تا آن زمان لقب گرفت.

۲- انتقال مارادونا از بارسلونا به ناپولي:

بارسلونايي‌ها در سال ۱۹۸۲ با پرداخت ۲۰۰ ميليون پستا، ستاره آرژانتيني دنياي فوتبال را به خدمت گرفتند و در سال ۱۹۸۴ او را به قيمت ۱۸۵ ميليون پستا به ناپولي واگذار كردند.

۳- لوئيس فيگو و انتقال جنجالي‌‌اش از بارسا به رئال:

انتقال اين بازيكن پرتغالي يكي از جنجالي‌ترين انتقالات تاريخ دنياي فوتبال بود. در سال ۲۰۰۰ سران رئال با پرداخت ۶۰ ميليون يورو او را از بارسلونا خريداري كردند كه اين مبلغ قابل ملاحظه‌اي در آن دوره به حساب مي‌آمد.

۴- زيدان و پيوستن به رئال از يووه:

در دوره مدرن فوتبال، انتقال زيدان كه فوتبالش را از المپيك مارسي آغاز كرده بود به رئال يك بمب خبري در بازار نقل و انتقالات لقب گرفت. او در سال ۲۰۰۱ از يوونتوس جدا شد و با قراردادي ۷۳ ميليون يورويي به رئال‌مادريد پيوست و حالا هم سرمربي موفق تيم مادريدي است.

۵- كريس رونالدو، خريد كهكشاني رئال در سال ۲۰۰۹:

رئالي‌ها ۹۶ ميليون يورو براي خريد كريستيانو رونالدو پرداخت كردند و در سال ۲۰۰۹ او را از منچستريونايتد به پايتخت اسپانيا منتقل كردند. اين يكي از پرسروصداترين انتقالات تاريخ دنياي فوتبال بود و در آن زمان، رقم پرداختي براي خريد كريس به عنوان يك ركورد جهاني ثبت شد.

۶- زلاتان ايبراهيموويچ و پيوستن به بارسا از اينتر:

مهاجم سوئدي دنياي فوتبال در سال ۲۰۱۰ با قراردادي ۶۹ ميليون يورويي به اضافه انتقال ساموئل اتوئو به عنوان بخشي از اين قرارداد (به قيمت ۲۰ ميليون يورو از بارسا به اينتر)، به تيم كاتالان پيوست.

۷- شكسته شدن مرز انتقالات ۱۰۰ ميليون يورويي با پيوستن بيل به رئال:

در سال ۲۰۱۳ بود كه سران باشگاه رئال‌مادريد با پرداخت ۱۰۱ ميليون يورو به تاتنهام، گرت‌بيل ولزي را به خدمت گرفتند و بدين ترتيب بيل گران‌ترين انتقال تاريخ دنياي فوتبال تا آن زمان لقب گرفت و ركورد قيمت يك بازيكن از مرز ۱۰۰ ميليون يورو عبور كرد.

۸- يووه و پرداخت ۹۰ ميليون يورو براي ايگواين

ال پيپيتا در سال ۲۰۱۶ با قراردادي ۹۰ ميليون يورويي از ناپولي به يوونتوس منتقل شد. اين مبلغ براي بازيكني پرداخت شد كه يك ستاره تراز اول دنياي فوتبال به حساب نمي‌آمد ولي درآن زمان لقب سومين بازيكن گران تاريخ دنياي فوتبال (بعد از بيل و كريس) را به خود اختصاص داد.

۹- ركوردي جهاني براي يونايتد با خريد پوگبا

سال گذشته پل پوگبا يوونتوس را ترك كرد و به منچستريونايتد منتقل شد. اين انتقال با قيمت ۱۲۰ ميليون يورو صورت گرفت و در حال حاضر پوگبا گران‌قيمت‌ترين بازيكن تاريخ دنياي فوتبال است.

۱۰- موراتا، گران‌ترين اسپانيايي تاريخ

آلوارو موراتا مهاجم اسپانيايي رئال‌مادريد اخيراً به چلسي پيوست تا با سبقت از فرناندو تورس، گران‌قيمت‌ترين بازيكن تاريخ فوتبال اسپانيا و گران‌ترين فروش تاريخ رئال لقب بگيرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی نصیرزاده

      سلام
      انتقال روبرتو باجیو از فیورنتینا به یوونتوس جنجالی ترین انتقال بود که اصلا اسمی ازش نبردید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج