adexo3
۵۷۲۱۰۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

برنده و بازنده‌های انتقال امباپه به رئال مادرید

سال گذشته لوس بلانکو رکورد نقل و انتقالات دنیا را به منچستریونایتد باخت و این در شرایطی بود که طی شانزده سال گذشتهاین رکورد در اختیار این تیم بود.

آی اسپورت: سال گذشته لوس بلانکو رکورد نقل و انتقالات دنیا را به منچستریونایتد باخت و این در شرایطی بود که طی شانزده سال گذشتهاین رکورد در اختیار این تیم بود. حالا آنها تصمیم گرفته‌اند بازگردند آنهم با پیشنهادی نزدیک به ۱۸۰ میلیون یورو به مهاجم جوان و پرشور موناکو، کیلیان امباپه. موناکو قویا هر گونه فرضیه در مورد پذیرش پیشنهاد رئال مادرید یا انجام هرگونه توافق بر سر انتقال این بازیکن را رد می‌کند. قهرمان فصل گذشته لیگ فرانسه تصمیم دارد این دارایی گرانقیمت خود را فعلا در دستانش نگه دارد و نمی‌خواهد برای فروش این بازیکن به هیج خریداری روی خوش نشان دهد. آنها نگرانی زیادی دارند اما شاید بهتر باشد درها را برای رفتن امباپه باز کند. فراتر از همه اینها، رئال مادرید باشگاه رویایی او است. تصاویرش با پیراهن رئال مادرید، قرار گرفتن در کنار کریستیانو رونالدو و نشستن روی تخت خوابی که دیوارهای اطرافش همگی با پوسترهای این ستاره پرتغالی پر شده، فهمیدن این موضوع را ساده می‌کند. همه اینها ما را به این نقطه می‌رساند که موناکو برای جلوگیری از رخ دادن این معامله با چالشی جدی مواجه است. اما اگر صورت بگیرد چه کسانی سود می‌برند؟ چه کسانی متضرر می‌شوند؟

برنده‌ها

فلورنتینو پرز

او نیمار را از دست داد، نتوانست گابریل جسوس یا پل پوگبا را بگیرد تا پرطمطراق‌ترین و تاریخی‌ترین بازیکنی که او طی دومین دوره ریاست خود بر رئال مادرید خریداری کرده کریستیانو رونالدویی باشد که بخشی از پرونده انتقالش به مادرید در دوره رومن کالدرون باز شده بود. ناکامی در جذب نیمار او را به شدت جریحه دار کرده بود. مادریدی‌ها همیشه گمان می‌کردند آنها در بحث خرید نیمار مسیر بیراهه رفتند و نتوانستند برای نیمار کوه پولی بسازند که او را برای آمدن به برنابئو اغوا کند اما فراموش کرده بودند که خود نیمار شخصا علاقه دارد که کنار لیونل مسی بازی کند. این علاقه یک عامل تصمیم گیرنده در تعیین مقصد بعدی بازیکنان بزرگی چون نیمار و امباپه است. حالا شانس به رئالی‌ها روی کرده چراکه امباپه دوست دارد کنار رونالدو بازی کند و رئال مادرید تیم رویاهایش بوده است. پرز برای آنکه در یک دهه آینده رئال مادرید را همچنان جادویی نگه دارد، بهترین مهاجم بعدی دنیا را در اختیار دارد. پس یک برنده کامل است.


برنده و بازنده‌های انتقال امباپه به رئال مادرید

هسته جوانان رئال مادرید

تمامی مهره‌های کلیدی رئال مادرید همگی در 30 سالگی یا حوالی آن هستند. رونالدو 32 ساله، راموس و مودریچ 31 ساله، ناواس 30 ساله، مارسلو و بنزما 29 ساله، بیل 28 ساله و کروس 27 ساله هستند. میان آنها تجربه موج می‌زند اما سن و سال زیادی هم بینشان نهفته است. اما چیزی که این وضعیت را متعادل می‌کند، هسته‌ای از بازیکنان جوان هستند که بیرون از تیم مانده‌اند اما آینده بزرگ رئال را شکل خواهند داد. کوواچویچ 23 ساله، یورنته 22 ساله، آسنسیو 21 ساله، سبایوس، مایورال و والخو 20 ساله، هرناندز 19 ساله همگی این جوانان هستند که می‌توان به جمع آنها نام ایسکو و واران 24 ساله را اضافه کرد. این جمع که همه نوع بازیکن در پست‌های مختلف را در خود دارد، یک مهاجم فوق ستاره را کم دارد که قادر باشد در تمام نقاط تیم بدود و با رشد در کنار دیگر بازیکنان، یک اتحاد مرگبار را برای سال‌های سال ایجاد کند. حالا وقت وارد شدن کیلیان امباپه است.


برنده و بازنده‌های انتقال امباپه به رئال مادرید

بازنده‌ها

بیل و بنزما

امباپه قراردادش را امضا خواهد کرد اگرچه رئال به او نمی‌تواند شماره پیراهن خوبی بدهد و گرانترین بازیکن دنیا سهمی از شماره‌های بین یک تا یازده ندارد. او البته باید یک نقش ثابت در تیم داشته باشد. یقینا زیدان دوست دارد ترکیب تیمش در گردش باشد اما شما رکورد نقل و انتقالات دنیا را نمی‌شکنید تا از او یک بازیکن تعویضی بسازید. کریستیانو رونالدو با ادامه حضورش به طور تضمین شده بازی را از ابتدا شروع می‌کند. او نقش مشابهی با امباپه دارد و گلزن دوم تیم محسوب می‌شود اما او جادوگر تیمش است و الگوی امباپه. پس تعجبی ندارد که لوس بلانکو به استفاده از زوج این دو بازیکن به طور همزمان علاقه داشته باشد. با این اوضاف یک جای خالی در سمت چپ می‌ماند با دو مدعی برای پرکردن آن. گرث بیل هم قیمت نجومی دارد هم کیفیت فوق العاده. این تئوری او را از نادیده گرفته شدن دور نگه می‌دارد. اما مصدومیت‌های پرشمار باعث شد تا در غیاب او، رئال مادرید بهترین فصل خود را از سال ۱۹۵۸ تجربه کند. اگر رئال بخواهد با سیستم ۳-۳-۴ الماس گونه بازی کند، بیل می‌تواند قربانی بازی کردن امباپه شود. اما کریم بنزما هم وجود دارد. مهاجم شماره ۹ برای اینکه بیل و رونالدو بتوانند کنار یکدیگر کار کنند، نقش مهمی در تیمش دارد. حالا باید امباپه هم با این ترکیب اختلاط پیدا کند. رئال از نظر تاکتیکی به بنزمان احتیاج دارد اما شرایط طوری پیش می‌رود که گویا بنزما را به بیرون از ترکیب هدایت می‌کند. زیدان اگرچه این روزها برای حل کردن این مشکل دچار سردرد شده اما به نظر می‌‌رسد همچون فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ مصدمیت‌ها باعث می‌شود او یکی از بازیکنان بزرگ خود را نیمکت نشین کند. به یاد بیاوریم که مارکو آسنسیو چگونه از دل همین مصدومیت‌ها رشد کرد؛ اتفاقی که می‌تواند برای امباپه هم رخ دهد.


برنده و بازنده‌های انتقال امباپه به رئال مادرید

بارسلونا

با وجود عقد قرارداد با نلسون سمدو که می‌تواند در دفاع راست نیاز بارسا را از سال 2013 برطرف کند، این تیم پنجره نقل و انتقالاتی وحشتناکی را پشت سرگذاشته است. آنها در خرید بازیکنی برای پر کردن خط میانی‌شان با مشکل مواجه هستند و از سوی دیگر برای ادامه حیات خود و حفظ نیمار سخت می‌جنگند. آنها نه تنها در حال از دست دادن و واگذاری ستاره بزرگ خود به پاری‌سن‌ژرمن هستند بلکه حریف دیرینه‌شان یک ستاره بزرگ دیگر را از چنگشان خارج کرده و امباپه در راه پیوستن به رئال مادرید قرار دارد. چیزی برای کاتالان‌ها دردناک‌تر از این نیست که بازیکنی چون امباپه حداقل دوازده سال مقابل‌شان قرار خواهد گرفت و آنها تنها می‌توانند شاهد گل‌های این ماشین گلزنی فرانسوی باشند که مانند چکش بر سرشان فرود می‌آید.
برنده و بازنده‌های انتقال امباپه به رئال مادرید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج