adexo3
۵۷۲۲۳۶
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

آبادان در رویای تعبیر رویا

روز جمعه در آبادان در حالی از صنعت نفت فصل هفدهم رونمایی می شود که به نظر می رسد این تیم می تواند یکی از متفاوت ترین صنعت نفت های دهه های اخیر باشد.

ورزش سه: روز جمعه در آبادان در حالی از صنعت نفت فصل هفدهم رونمایی می شود که به نظر می رسد این تیم می تواند یکی از متفاوت ترین صنعت نفت های دهه های اخیر باشد.

نفت با حضور فراز کمالوند و جذب بازیکنان جدید با هدف کسب جایگاه مناسب پا به مسابقات می گذارد و این هدفی متفاوت از ارائه فوتبال صرفا هجومی و فانتزی است. صنعت نفت امسال با فلسفه دوندگی و بازی فیزیکی فصل را شروع می کند و البته تنها کسب نتیجه و امتیاز است که می تواند ضامن ادامه این راه باشد.
کار دشوار کمالوند

نگاهی به عملکرد تیم صنعت نفت آبادان در دهه نود هجری شمسی نشان می دهد این تیم در فاصله سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ دوازده مربی مختلف داشته است و این میانگین عجیب هر یک فصل دو مربی را برای این تیم رقم می زند. این تیم در دوره گذشته لیگ‌برتر نیز ابتدا کارش را با نادر دست نشان آغاز و در نیمه های فصل فیروزکریمی جانشین او شد. همه اینها نشان می دهد فرازکمالوند در دوره هفدهم لیگ‌برتر برای حفظ نیمکت نفت آبادان کار دشواری دارد.
عصر جدید

آیا با شروع لیگ هفدهم می توان گفت که عصر جدیدی در صنعت نفت و فوتبال آبادان آغاز می شود. تا پیش از این بزرگترین دغدغه های علاقمندان فوتبال آبادان جدا از بازی هجومی و زیبا،مساله بومی گرایی و استفاده از بازیکنان و کادرفنی آبادانی بود. اما انگار در آبادان هم مانند برزیل تغییرات ساختاری در تفکر و نگاه فوتبالی به وجود آمده است. شاید بعد از آن شکست سنگین هفت بر یک برزیل مقابل آلمان در جام‌جهانی 2014، حتی سرسخت ترین هواداران برزیلی که شیفته فوتبال تهاجمی ناب و فانتزی بودند نیز متقاعد شدند که برای موفقیت در این دوره و زمانه باید تفکرات قدیمی را فراموش و به ساختار و ایدئولوژی فوتبالی جدید روی آورد. اتفاقی که انگار در آبادان هم رخ داده است. با این حال به نظر می رسد آبادانیها نیز از برخی از تفکرات و قرادادهای سنتی عبور کرده و راههای موفقیت در فوتبال حرفه ای را جستجو می کنند. امسال برخلاف سال های قبل از طرف علاقمندان متعصب فوتبال آبادان انتخاب کادر و بازیکنانی که بسیاری از آنها اصلیتی آبادانی ندارند اعتراض جدی به همراه نداشت. موضوعی که همواره چالش بزرگ غیر آبادانیها در فوتبال این شهر بوده است. نگاه حرفه ای آبادانیها تا جایی پیش رفته که به احتمال فراوان کاپیتان اول این تیم در مسابقات امسال یک غیربومی است.
پیش‌بینی درباره نفت

با توجه به تفکرات فنی فراز کمالوند می توان حدس زد که امسال نفت آبادان متفاوتی از نظر سبک و روش بازی خواهیم دید. سابقه حضور کمالوند در تیمهایی مانند تراکتورسازی و گسترش فولاد نشان می دهد که او تیم‌هایی متکی بر قدرت بدنی و بازی فیزیکی را می سازد. از همین رو شاید تصور صنعت نفتی که بخواهد به جای نمایش با توپ، بدود و بجنگد و منتظر اشتباهات حریفش باشد برای علاقمندان این تیم دشوار باشد اما واقعیت این است که برای نتیجه گرفتن در فوتبال امروز باید بیشتر دوید و بهتر دفاع کرد. اما موضوع نگران کننده ای هم که وجود دارد این است که آیا تیمی که برپایه فلسفه فوتبال هجومی و خلاقیت بنا شده می تواند خودش را با فلسفه جدید فوتبال تطبیق بدهد؟ باید منتظر واکنش آبادان به این تغییر ایدئولوژی فوتبالی بود.
پیروزی یا زیبایی

بردن یا بازی زیبا؟ این سوالی است که علاقمندان به صنعت نفت آبادان باید به آن پاسخ دهند. این تیم با توجه به صحبت های فرازکمالوند درباره برنامه آماده سازی پیش فصل با روش و تفکر تازه ای لیگ‌برتر را آغاز خواهد کرد. همانطور که سرمربی این تیم تاکید می کند ، برنامه های آماده سازی این تیم امسال بر پایه بدنسازی و آمادگی جسمانی بوده است. کمالوند می گوید که بسیاری از بازیکنان نفت آبادان که فصل قبل در این تیم حضور داشته اند امسال و در برنامه آماده سازی پیش فصل شگفت زده شده اند. بازیکنان نفت بنابه گفته سرمربی این تیم با تمرینات سنگین بدنسازی آشنایی نداشته اند. کمالوند قصد دارد تیمی دونده و فیزیکی را روانه هفدهمین دوره لیگ‌برتر کند و باید دید آیا این سبک بازی به فوتبال آبادان و مذاق آبادانیها می سازد!

آبادان؛ باکمترین کمبود

در دهه های اخیر می توان گفت یکی از مشخصه های اصلی فوتبال آبادان و صنعت نفت کمبودها بوده اند. کاستی هایی که به مرور زمان تبدیل به ویژگیهای صنعت نفت شده بود. اما گویا سرانجام تحولات فوتبالی در آبادان هم در شرف آغاز است. ورزشگاه تختی آبادان در این فصل نسبت به دوره های گذشته تجهیز شده ، بازیکنان خارجی و غیربومی سرشناسی جذب و اردوها و بازیهای تدارکاتی پیش فصل مناسبی انجام شده اند. با این اوصاف می توان انتظار داشت یک صنعت نفت متفاوت نسبت به آنچه که در دوره های اخیر لیگ‌برتر دیده ایم، شاهد باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      ای ولاااا شیشعلی رو باز 6تایی میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج