۵۷۴۰۶۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ریسک بزرگ دژاگه در سال جام جهانی

طلوع اشکان دژاگه در تیم ملی آنقدر خوب بود که خیلی زود جایش را در دل هواداران تیم ملی باز کرد.

ایران ورزشی: طلوع اشکان دژاگه در تیم ملی آنقدر خوب بود که خیلی زود جایش را در دل هواداران تیم ملی باز کرد. دژاگه بعد از مدت‌ها درخشش در فوتبال روز دنیا، بالاخره با حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی کشورمان، برای حضور در تیم ملی اعلام آمادگی کرد و شروع او در مقابل قطر از سری مسابقات هفته ششم مرحله سوم انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در ورزشگاه آزادی، یک شروع طوفانی بود. او برای اولین بار در رویارویی با قطر برای تیم ملی به میدان رفت و توانست با به ثمر رساندن دو گل این بازی را به پایان ببرد و نشان دهد که آمده تا سالها تیم ملی را در قبضه خود داشته باشد.

دژاگه روند خوبش را طی سالهای گذشته همواره حفظ کرد و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی هم همواره روی او به‌عنوان یک مهره تاثیرگذار و ثابت حساب باز کرد. روزهای بد دژاگه از زمانی آغاز شد که این بازیکن با وجود داشتن پیشنهادهای خوب، راهی لیگ ستارگان قطر شد. روزهای افت و ناکامی‌اش از همان روزها شروع شد. بازیکن سالهای گذشته هرتابرلین، ولفسبورگ، فولام و تیم ملی کشورمان در سال ۲۰۱۴ در حالی که در شرایط بسیار خوبی قرار داشت، راهی العربی شد که البته همزمان هم انتقادهایی به انتخاب او وجود داشت. دژاگه در طول دو سال و اندی که در لیگ ستارگان حضور داشت در ۴۵ بازی به میدان رفت اما حاصل کار او تنها ۹ گل بود که به هیچ وجه راضی کننده نبود. سال پایانی حضور دژاگه در قطر به سختی گذشت و اوج ناکامی این بازیکن خوب تیم ملی کشورمان بود.

مصدومیت و اختلاف با سرمربی باعث شد او به هیچ وجه نمایش خوبی نداشته باشد و حتی در بیشتر بازی‌ها غایب بود و در نهایت اواخر سال 2016 این ستاره فوتبال کشورمان ترجیح داد برای همیشه لیگ ستارگان قطر را ترک کند و این دوران ناکامی و این مسابقات را به فراموشی بسپارد. در حالی که گمانه‌زنی‌های زیادی درباره انتخاب بعدی دژاگه وجود داشت و حتی صحبت‌هایی از پیوستن او به تیم‌های لیگ برتری کشورمان به گوش می‌رسید، بار دیگر دژاگه سر از ولفسبورگ در آورد و به تیم سابق خود پیوست.

او که لیگ ستارگان قطر را به فراموشی سپرده بود، با کارشکنی اساسی باشگاه قبلی‌اش روبه‌رو شد و نتوانست برای ولفسبورگ به میدان برود و البته باز هم مصدومیت به سراغ او آمد و در نهایت تنها با یک بازی این تیم آلمانی را ترک کرد. شرایط دژاگه طی یکی دو سال اخیر باعث شد تا او کمی از تیم ملی دور شود و حالا در سال جام جهانی و در روزهایی که لژیونرهای فوتبال کشورمان درخشش قابل توجهی در تیم‌های خود دارند، او بدون تیم به سر می‌برد و البته خبرهایی درباره آمادگی او برای بازی‌ها به گوش می‌رسد اما تلاش‌های او برای پیوستن به تیمی که توجه کی‌روش را هم جلب کند، محسوس است. دژاگه در تابستان سال ۲۰۱۲ با نظر مارتین یول با مبلغی اعلام نشده از ولفسبورگ به فولام پیوست.

دژاگه در ۴۴ بازی رسمی برای فولام ۶ گل به ثمر رساند و در مجموع بازی‌های قابل قبول و درخشانی را در لیگ برتر انگلیس به نمایش گذاشت. دیدار دوستانه ولفسبورگ و فولام بهانه‌ای بود تا دژاگه درباره تیم سابق خود یعنی فولام و حضور در فوتبال انگلیس حرفهایی بزند. او در این باره گفته بود: «بازی در لیگ برتر انگلیس همیشه رویای من بود. پس از سال‌ها بازی در بوندس‌لیگا، می‌خواستم که در لیگ برتر انگلیس بازی کنم. زمانی که در آلمان بودم، بازی‌های باشگاهی زیادی از انگلیس را تماشا می‌کردم. سپس مارتین یول این فرصت را به من داد تا در انگلیس بازی کنم و احتمالاً آن دو سال حضورم در فولام بهترین بخش دوران حرفه‌ای‌ام بوده است. واقعاً از حضورم در فولام لذت بردم. من دوران فوق‌العاده‌ای با فولام داشتم، بنابراین ترک این تیم کار آسانی نبود.

واقعاً شرایط سخت بود چون فولام همانند یک باشگاه خانوادگی بود. در همان دو سال آنها واقعاً خودشان را در قلب من جای کردند. هنوز هم فولام را دنبال می‌کنم و همچنان از هواداران فولام در حساب کاربری‌ام در اینستاگرام پیام‌های زیادی دریافت می‌کنم. تنها می‌توانم بگویم که از آنها قدردانی می‌کنم و امیدوارم متوجه شده باشند که همیشه با تمام توان در خدمت این تیم بودم.» حرفهای دژاگه به خوبی نشان می‌دهد که او برنامه‌هایی در سر دارد.

او بعد از عدم موفقیت حضورش در ولفسبورگ به نظر می‌رسد عازم انگلیس شود و در ترکیب فولام به میدان برود. دژاگه بعد از عدم تمدید قرارداد از سوی باشگاه ولفسبورگ این روزها در تلاش برای عقد قرارداد جدید است تا در سال منتهی به جام جهانی انتخاب خوبی داشته باشد که از فولام به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی این بازیکن نام برده شده بود. باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار کاپیتان تیم ملی و یکی از ستاره‌های کارلوس کی‌روش برای موفقیت در جام جهانی روسیه خواهد بود. با توجه به اینکه در سال جام جهانی قرار داریم این ریسک بزرگی برای دژاگه خواهد بود. حضور او در فولام شرایط متفاوتی را برای او رقم خواهد زد.

از یک طرف کی‌روش نگاه مثبتی به تیم‌های اروپایی و حضور بازیکنان در این تیم‌ها دارد و از طرف دیگر مشخص نیست که اشکان چقدر خواهد توانست در این تیم انگلیسی موفق شود. او برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و بودن در فهرست نهایی کی‌روش نیاز به بازی دارد و البته هیچ تضمینی برای بازی کردن دژاگه در تیم سقوط کرده انگلیسی نخواهد بود.

دژاگه تماشاگر ویژه شکست فولام مقابل ولفسبورگ

اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی ایران که در سال‌های گذشته با بر تن کردن پیراهن دو تیم ولفسبورگ و فولام با ارائه نمایش‌های دیدنی به محبوبیت خاصی نزد طرفداران این دو باشگاه دست پیدا کرده بود، به ‌عنوان میهمان ویژه در مصاف تدارکاتی دو تیم در ورزشگاه کرایتون کاتج حاضر شد. حضور اشکان که به‌عنوان سورپرایز مسوولان باشگاه فولام برای طرفداران باشگاه لندنی در نظر گرفته شده بود، باعث شد تا هر دو باشگاه در اقدامی مشترک به قدردانی از زحمات چندین ساله این ستاره ایرانی برای موفقیت و افتخارآفرینی با پیراهن فولام و ولفسبورگ بپردازند و تصاویری از این بازیکن را روی خروجی سایت‌های خود قرار دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حیف کردی خودتون خ مفیدتری میتونستی باشی برای وطن وهم وطنان گول دلارقطریاروخردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج