۵۷۷۶۹۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

انتقال نیمار به PSG از دیدگاه قطری‌ها

وقتی انتقال نیمار به پاری‎سن ژرمن رسما اعلام شد من در قطر و مشغول امضای قرارداد برای راه‎اندازی بخش عربی سایت بودم، پروژه‎ای با همکاری گروه رسانه‎ای برتر این کشور، دارالشرق، خواهد بود. واقعا جای جذابی برای تماشای موضوع پیوستن نیمار به پاری‎سن ژرمن بود.

آی اسپورت: وقتی انتقال نیمار به پاری‎سن ژرمن رسما اعلام شد من در قطر و مشغول امضای قرارداد برای راه‎اندازی بخش عربی سایت بودم، پروژه‎ای با همکاری گروه رسانه‎ای برتر این کشور، دارالشرق، خواهد بود. واقعا جای جذابی برای تماشای موضوع پیوستن نیمار به پاری‎سن ژرمن بود. چون تباس گفته بود انتقال نیمار به فرانسه منتفی است، در قطر همه از انجام شدن این انتقال شوکه بودند. من هم مجبور بودم برایشان از طرفی لالیگا و یوفا صحبت کنم و بگویم چرا این‎طور شد. در آن کشور همه بابت این خرید خوشحال شدند، می‎دانند که پول اسپانسرینگ این باشگاه از کشور آن‌‎ها است و خوشحالند که باشگاه می‎تواند هر بازیکنی که می‌خواهد را بخرد. تنها کسانی که اعتراض داشتند هم به خاطر مقدار رقم پرداختی نبود، بلکه می‎گفتند نیمار این مقدار نمی‎ارزد.

تباس اما گفته بود پی‌اس‌جی شانسی برای جذب نیمار نخواهد داشت چون سازمان لیگ اسپانیا اجازه نمی‎دهد، اما این طور نشد، احتمالا این آخرین بار خواهد بود که حرف تباس تغییر می‎کند چون پیش از این هم چنین چیزی از او ندیده بودیم. بارسلونا نیمار را فروخت چون مجبور بود و همچنین به نظر می‎رسد لالیگا هم مجبور بوده آن را قبول کند.

یکی از بندهای قرارداد بود و بارسا مجبور بود در صورت گرفتن این رقم او را بازیکن آزاد اعلام کند. اما این یک قدم رو به عقب و یک شکست واقعی بود. بعد از ۴ سال حضور در بارسا نیمار با ۱۰۵ گل زده و در ازای ۲۲۲ میلیون یورو رفت. تنها چیزی که از رفتن او به بارسا رسید رقم هنگفت فسخ قراردادش بود.

و اما در پاریس. هواداران تیم فرانسوی طوری خوشحالند که انگار فردایی در کار نیست. از نیمار استقبالی ویژه شد، جمعیت سرمه‎ای و قرمز و سفید بودند و در خیابان‎ها برای خریدن لباس شماره 10 او صف‎های زیادی دیده می‎شد. نمونه این صف را فقط زمانی که قرار بود آیفون جدیدی ارائه شود در امریکا دیده بودیم.

این همان بازیکنی بود که پی‎اس‎جی برای مدت‎ها به دنبال جذب کسی مثل او بود. این روزها معادلات پیچیده‎ای بین بارسا و قطر وجود دارد. این کشور کوچک زمانی با هواپیمایی قطر اسپانسر بارسا بود. این دو جدا شدند، راکوتن آمد، مالک قطری پی‌اس‌جی ترجیح داد تیم خودش در پاریس را تقویت کند و پولی برای دیگر تیم‌ها و اسپانسرینگ آن‌ها نپردازد، به همین دلیل نیمار را خرید. حالا باید دید آینده برایشان چطور خواهد بود. باید دید پاری‎سن ژرمن بازیکنی که با او بتواند به هدف اصلی‎اش، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، برسد را پیدا کرده یا نه.

آلفردو رلانیو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج